سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا
سرخط خبرها

سومی بانوان هیات فوتبال خراسان رضوی، مرهم زخم قهرمان‌نشدن

  • کد خبر: ۶۸۷۵۴
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
سومی بانوان هیات فوتبال خراسان رضوی، مرهم زخم قهرمان‌نشدن
بانوان هیئت فوتبال خراسان در لیگ برتر فوتسال سوم شدند، اما هفته پیش ‌رو کار بزرگی در پیش دارند.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ مشهدی‌های لیگ فوتسال، امسال نیز همچون فصل گذشته به‌عنوان سومی رسیدند، اما در فاصله یک هفته مانده به پایان این لیگ، هنوز کار آن‌ها تمام نشده است. درواقع تیم هیئت فوتبال خراسان‌رضوی نقش پررنگ و اساسی در تعیین قهرمان دارد؛ در پایان هفته پیش رو، هر ۲ تیم سایپا و پالایش نفت آبادان نگاهشان به ساق‌های بازیکنان تیم مشهد در آبادان خواهد بود.


هفته پنجم از دور نهایی لیگ برتر فوتسال بانوان نیز به پایان رسید. در فاصله یک هفته مانده به پایان لیگ، تکلیف تیم سوم مشخص شد، اما کار برای قهرمانی سخت‌تر شد و سرنوشت به هفته پایانی کشیده شد. در این هفته تیم هیئت فوتبال خراسان‌رضوی آخرین بازی خانگی خود را پشت سر گذاشت، جایی که تیم ملی‌حفاری اهواز بعد از ناامیدشدن از رسیدن به فینال، به عنوان سومی دل خوش کرده بود، اما برای رسیدن به آن باید از سد شاگردان شریف می‌گذشت. نماینده مشهد هم مانند اهوازی‌ها، زخم‌خورده نرسیدن به فینال بود و ترجیح می‌داد با کسب سکوی سومی مرهمی برای این زخم داشته باشد.


بازگشت خوب در مشهد

بازی در مشهد به درخواست میهمان دیرتر از ساعت رسمی مسابقات آغاز شد. از ساعت ۱۱ در تهران سایپا و نفت آبادان برای قهرمانی جدال می‌کردند و بعد از حدود ۴۵ دقیقه تأخیر، بازی مشهد هم آغاز شد.

مربی حفاری از همان ابتدای بازی به داوری اعتراضات شدیدی داشت که در کنار زمین چشمگیر بود، اما در ادامه درحالی‌که نزدیک به نیمی از نیمه اول بدون گل سپری شده بود، این سحر پاپی، بازیکن اندیمشکی حفاری، بود که میهمان را پیش انداخت تا شادی به اردوی خوزستانی‌ها بیاید. در این نیمه شوت‌های بازیکنان هیئت خراسان بی‌ثمر بود و گلی برای آن‌ها به‌همراه نداشت و همین باعث شد شاگردان شریف ۱ بر ۰ بازنده به رختکن بروند. این استراحت برای بازیکنان مشکی‌پوش مشهد این‌بار نتیجه خوبی داشت. دقیقه ۲۳ بازی و در ابتدای شروع نیمه دوم، موتور گل‌زنی مشهد روشن شد و سارا شیربیگی بازی را به تساوی کشاند. دقایق بعد نیز نوبت به مریم سلیمان پور رسید و کامبک شاگردان فاطمه شریف کامل شد.


در ادامه، این دیدار مهیج‌تر دنبال شد و گل با گل پاسخ داده شد. ابتدا نسیمه غلامی برای هیئت فوتبال خراسان‌رضوی گل‌زنی کرد و اختلاف را به ۲ گل افزایش داد که به‌نوعی نماینده مشهد خود را برنده دیدار می‌دید، اما حفاری هیجان بازی را بالا برد و در چند دقیقه طوفانی عمل کرد و با گل‌های سحر پاپی و فهیمه زارعی کار را به تساوی کشاند.


جشن غم‌انگیز سومی‌ها

اما این پایان کار نبود و هیئت فوتبال خراسان‌رضوی با گل دوم نسیمه غلامی از حریف پیش افتاد. حفاری بعد از این گل به پاورپلی دست زد تا شاید بتواند به بازی برگردد، اما این تصمیم کار دست اهوازی‌ها داد و فاطمه ارژنگی کار حریف را با گل پنجم یکسره کرد و برنده دیدار شد. افسوس شاگردان شریف در این دیدار از آن بابت بود که دریافت امتیازات کامل بازی‌ها هم آن‌ها را به قهرمانی نزدیک نمی‌کرد و باید به رده سوم بسنده می‌کردند. تیم فوتسال هیئت خراسان‌رضوی با این برد ۶امتیازی شد و کسب سکوی سوم لیگ برتر فوتسال زنان را قطعی کرد. در سوی مقابل، حفاری با هدایت فروزان سلیمانی نیز با همان یک امتیاز پیشین به استقبال هفته پایانی خواهد رفت و چاره‌ای به‌جز قبول چهارمی در این فصل ندارد.


فاطمه شریف: از ۳ تیم پلی‌اف و ۲ تیم دیگر که صعود نکردند، کمتر هزینه کرده‌ایم

فاطمه شریف، سرمربی تیم هیئت خراسان‌رضوی، بعد از این بازی گفت: در این بازی استرس قهرمانی را نداشتیم و بازی بدون بار روانی برای ما دنبال شد و هر ۲ تیم عنوان سومی را می‌خواستند، زیرا کمترین عنوانی بود که می‌شد برای این ۲ تیم متصور شد. خداراشکر توانستیم از موقعیت‌ها در نیمه دوم استفاده کنیم. من و بازیکنانم به این مقام راضی نیستیم، دوست داشتیم قهرمان شویم و برای آن جنگیدیم، اما ورزش همین است و این‌ها تجربه‌های خوبی برای ماست.


او درباره انتقاد‌هایی که به تیم و هزینه‌های آن می‌شود و اینکه در رسیدن به قهرمانی ناکام ماندند، تصریح کرد: کسانی که انتقاد می‌کنند، انتقادشان از سر دل‌سوزی نیست. به‌جرئت می‌گویم کمترین هزینه را نسبت به تیم‌های حاضر در دور نهایی و همین‌طور مس رفسنجان و رهیاب تهران داشتیم و این را مطمئن هستم. هیئت استان برای ما سنگ‌تمام گذاشت، اما سعی کردیم در هزینه‌ها خیلی صرفه‌جویی کنیم. من فکر می‌کنم هدف برخی انتقاد سازنده نیست و به‌دنبال تخریب‌اند.
سرمربی تیم هیئت خراسان خاطرنشان کرد: از روز نخست به هیچ‌کسی حتی هیئت فوتبال استان قول قهرمانی ندادیم. مشهد ۲ دوره متوالی جزو ۴ تیم اول شد. ما درحال پشتوانه‌سازی هستیم، تیم ب را تشکیل دادیم و جوان‌گرایی کردیم و به آن‌ها فرصت بازی دادیم. انتقادپذیر هستم، اما انتقاد‌ها باید سازنده باشند.


سایپا برنده دوئل جذاب فینالیست‌ها

اما در تهران دوئل ۲ مدعی جذاب‌تر دنبال شد؛ سایپا در این بازی ۶امتیازی پالایش نفت را شکست داد و جای این تیم را در صدر جدول گرفت و باعث شد تکلیف قهرمان هفته آخر مشخص شود. پالایش نفت آبادان پیش از این دیدار با ۱۰امتیاز و یک امتیاز بیشتر نسبت به سایپا در صدر جدول ایستاده بود و چنان‌چه ۳ امتیاز این بازی را نیز دشت می‌کرد، جام قهرمانی را هفته بعد به‌آسانی بالای سر می‌برد و همین امر حساسیت بازی را بیش از پیش کرده بود. سایپا نیز به این راحتی‌ها خیال فراموشی جام را نداشت و با لشکری از مصدوم و محروم به میدان حساس‌ترین بازی فصل پا گذاشت.


در ابتدا بازی سریع شروع شد و سایپا در همان ابتدای کار و در دقیقه۳ با فاطمه تراهی به گل رسید، اما برتری تهرانی‌ها دوام چندانی نداشت و سهیلا ملمولی کار را به تساوی کشاند. رفته‌رفته میزبان سوار بر بازی شد و با نمایش بی‌نقص فرزانه توسلی و بازی روان شاگردان شهناز یاری، این دختران سایپا بودند که ۲ گل دیگر به‌وسیله فرزانه توسلی، گلر نارنجی‌پوشان، و مارال ترکمان به‌ثمر رساندند و نیمه نخست با همان نتیجه به پایان رسید.


در نیمه دوم شاگردان نرگس علوانی برای جبران به میدان آمدند. آن‌ها که با باخت در این بازی راه رسیدن به جام را کاملا ناهموار می‌دیدند، به هر دری زدند که اختلاف را کم کنند، اما سد مستحکمی به‌نام فرزانه توسلی درون دروازه سایپا اجازه خودنمایی به نفت آبادان را نداد. در پایان بازی با نتیجه ۳بر ۱ به‌سود سایپای تهران تمام شد تا شاگردان شهناز یاری در یک‌قدمی جام قهرمانی لیگ برتر قرار گیرند. شهناز یاری بار دیگر با وجود کمبود بازیکن، توانمندی‌های خود برای رهبری تیمی که قهرمانی را باور دارد، به نمایش گذاشت.


سرنوشت پیچیده قهرمان

سایپا با این پیروزی ۱۲امتیازی شد و با فاصله ۲امتیاز از پالایش نفت آبادان به استقبال هفته پایانی رقابت‌ها می‌رود؛ دیداری که باتوجه‌به تفاضل گل سایپا (۶+) نسبت به پالایش نفت (۵+) باید با پیروزی خودروسازان به پایان برسد تا قصه قهرمانی به شیرینی خاتمه یابد. سایپا چند روز دیگر باید با حفاری دیدار کند که تقریبا بازی آسانی برای سایپا خواهد بود، مگر اینکه جنوبی‌ها از حریف هم‌استانی‌شان دفاع کنند و اجازه ندهند سایپا در این بازی پیروز شود. در سوی دیگر این جام پرماجرا، مشهدی‌ها در آبادان به‌مصاف پالایش نفت خواهند رفت؛ تیمی که این هفته مقابل سایپا باخته است و اگر مقابل شاگردان شریف هم ببازد یا حتی مساوی کند، جام طلایی را از دست خواهد داد. باید دید شریف و تیمش چگونه برابر تیم مدعی قهرمانی به میدان می‌روند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->