ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

هزینه نگهداری مددجویان بهزیستی در خانه افزایش می‌یابد

  • کد خبر: ۶۸۸۰۹
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
  • ۲
هزینه نگهداری مددجویان بهزیستی در خانه افزایش می‌یابد
معاون امور توان‌بخشی بهزیستی خراسان رضوی از برنامه‌ ترخیص منظم و برنامه‌ریزی‌شده‌ مددجویان از مراکز شبانه‌روزی و انتقال آنان به خانه خبر داد.

گروه خانواده شهرآرانیوز | به‌گفته معاون توان‌بخشی بهزیستی خراسان رضوی، این تصمیم به‌دنبال جلسه مشترک با معاون دادستان و سرپرست دادسرای صغار، محجوران و آسیب‌دیدگان اجتماعی مشهد و عقد تفاهم‌نامه برای تسهیل پذیرش مددجویان جدید در مراکز زیر نظارت بهزیستی گرفته شد.


حمیدرضا علیزاده گفت: این رویکرد، مددجویان توانمندشده، درمان‌شده، قابل کنترل در خارج از مرکز، داوطلب بازگشت به خانواده و دارای خانواده که به هر شکل قابل نگهداری و توان‌بخشی در خارج از مراکز شبانه‌روزی یا در خانواده زیستی یا جایگزین می‌باشند را با موافقت خانواده و با دستور قضایی ترخیص می‌کند.


وی تأکید کرد: کمک‌هزینه ترخیص و نگهداری مددجویان شدید و خیلی شدید در مراکز شبانه‌روزی تا پایان سال گذشته حدود ۶۰۰ هزار تومان بود که امیدواریم با تغییرات اقتصادی امسال، به یک میلیون تومان افزایش یابد و در نظر داریم همین یارانه را در صورت نگهداری در منزل، به خانواده پرداخت کنیم.


وی با بیان اینکه احتمالا بین ۱۰ تا ۳۰ درصد مددجویان مراکز با شیوه‌های تخصصی مددکاری و با همکاری مراکز ترخیص خواهند شد، گفت: از آنجا که میزان مراجعات ورودی به برخی مراکز بهزیستی در ماه‌های گذشته رو به افزایش بوده است و تعداد مراکز هم به این وسعت قابل افزایش نیست، با هماهنگی دستگاه قضایی مقرر شد مددجویانی که به توانمندی رسیده‌اند یا می‌توانند از سوی خانواده تمشیت شوند یا افرادی داوطلبانه حاضر به نگهداری از آن‌ها در منزل با شرایط بهزیستی هستند، از مراکز ترخیص شوند.


علیزاده مراکز بیماران روانی مزمن، معلولان ذهنی، معلولان جسمی‌حرکتی و مراکز چند معلولیتی را مشمول این تصمیم دانست و گفت: یک جلسه توجیهی با نمایندگان تشکل‌های توان‌بخشی و مسئولان این مراکز برگزار شد که فرایند توانمندسازی و ترخیص را جدی‌تر دنبال کنند و فقط مددجویانی در مراکز بمانند که یا بدون صاحب‌اند یا معلولیت شدید دارند که وابسته به تخت هستند یا زندگی نباتی دارند.


وی تصریح کرد: از ابتدا هم سیاست سازمان بهزیستی این نبوده است که بیماران و معلولان برای همیشه در مراکز اقامتی رسوب کنند، بلکه این مراکز همان‌گونه که از نامشان پیداست، مراکز توان‌بخشی و توانمندسازی بوده‌اند و باید همین شیوه را دنبال کنند و افراد در یک بازه زمانی مشخص در مراکز پذیرش و بعد از توان‌بخشی و توانمندسازی، ترخیص شودند تا همه افراد نیازمند بتوانند از خدمات مراکز شبانه‌روزی استفاده کنند.


علیزاده بیان کرد: همچنین حق پرستاری در منزل هم به خانواده‌هایی که مددجویان شدید و خیلی شدید را نزد خودشان نگاه دارند، پرداخت می‌شود.


معاون توان‌بخشی بهزیستی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با اجرای اقدامات برنامه‌ریزی‌شده در زمینه ترخیص، امیدواریم ظرفیت خالی مراکز اقامتی افزایش یابد و بتوانیم مددجویان نیازمند جدید را بپذیریم.


وی هشدار داد: اکنون جمعیت برخی مراکز بیش از حد انتظار افزایش یافته که امید است با همکاری دستگاه قضایی و توانمندسازی خانواده‌ها بتوانیم افراد مجهول‌الهویه را که دارای خانواده هستند، با حمایت‌های مالی و معنوی به آغوش خانواده بازگردانیم و کرامت انسانی این مددجویان را حفظ کنیم.


علیزاده یادآور شد: کمک‌هزینه پرداختی به خانواده در این برنامه، فعلا مربوط به مددجویان شدید و خیلی شدید است، اما درحال رایزنی برای سایر مددجویان مثل معلول ذهنی خفیف یا متوسط هستیم تا برای این عزیزان نیز بتوانیم کمک‌هزینه را به خانواده پرداخت کنیم.


وی تصریح کرد: همچنین برای تسریع و تسهیل ترخیص مددجویان از مراکز اقامتی، مشوق‌هایی برای این مراکز در نظر گرفته‌ایم تا نتایج بهتری از این برنامه داشته باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اصغر پارسایی از شیراز
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
0
0
باسلام
ازشما مسئولین محترم تقاضا داریم معلولین را بیمه تامین اجتماعی بکنید تا بتوانند با حقوق آن از شرمندگی خانواده بیرون بیان چون راه ب هیچ جایی ندارند
خداوند ب شما سلامتی عنایت بفرمایند
معلول ضایع نخاعی اصغر پارسایی
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
0
0
چراحق پرستاری درمنزل ماه خردادواریزنکردن؟۱۰ساله دخترموپرستاری میکنم فقط۴ماه واریزکردن زن سرپرستم لطفااطلاع بدیدامروزدوشنبه۷تیر۱۴۰۰
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->