آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان
سرخط خبرها

مخالفان واکسیناسیون کرونا در لندن تظاهرات برپا کردند

  • کد خبر: ۶۸۸۶۰
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۴
مخالفان واکسیناسیون کرونا در لندن تظاهرات برپا کردند
صدها تن از معترضان به طرح واکسیناسیون سراسری کرونا در انگلیس، امروز (شنبه) بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خیابان‌های پایتخت دست به تظاهرات زده و خواستار پایان تمام محدودیت‌ها شدند. ازسویی معترضان به لایحه افزایش قدرت سرکوبگرانه پلیس انگلیس هم در گوشه دیگری از شهر راهپیمایی کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، معترضانی که امروز از اقصی نقاط کشور در میدان پارلمان تجمع کردند شعارنوشته‌هایی را حمل می‌کردند که روی آن عبارت‌های مانند «بدن من مال من است»، «آزادی قابل مذاکره نیست» و «نه به واکسن کووید-۱۹» نوشته شده بود. آن‌ها در این تظاهرات که «اتحاد برای آزادی» نام‌ داشت با سر دادن شعارها و حمل پلاکاردهایی واکسیناسیون کرونا و اجرای طرح گذرنامه واکسن را به باد انتقاد گرفته و خواستار پایان فوری محدودیت‌های کرونایی شدند.

 

یکی از معترضان درباره دلیل حضورش در تظاهرات امروز به خبرنگاران گفت: به اینجا آمدم چون می‌خواهم آزاد باشم، شما هم ازاد باشید؛ چون دولت به ما دروغ می‌گوید.  معترض دیگری هم گفت رسانه‌ها درباره کرونا دروغ می‌گویند و مردم را فریب می‌دهند.

 

حوالی ساعت ۱۳ و ۲۰ دقیقه بعد از ظهر (به وقت محلی) معترضان به سمت دفتر نخست وزیری که در مجاورت میدان پارلمان است حرکت کرده و شعارهایی را علیه دولت بوریس جانسون سردادند.

 

این تظاهرات درحالی صورت می‌گیرد که با شیوع گونه‌های جدید و مسری‌تر کرونا در کنار کاهش محدودیت‌ها در انگلیس طی دو ماه گذشته، شمار مبتلایان به این ویروس دو برابر شده است.

 

آمار بیماران کرونایی از دیروز(جمعه) دوباره از سقف ۴ هزار نفر در روز تجاوز کرده و باعث نگرانی مقام‌های دولت شده است. وزارت بهداشت انگلیس دیروز اعلام کرد که در طول ۲۴ ساعت گذشته بالغ بر ۴ هزار و ۱۸۲ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند.

 

این برای اولین بار از ابتدای آوریل (فروردین) است که آمار از سقف ۴ هزار نفر در روز تجاوز کرده و گفته می‌شود که ۷۵ درصد مبتلایان به گونه هندی کرونا موسوم به ب.۱.۶۱۷ دچار شده‌اند.

 

کارشناسان امور بهداشتی در انگلیس پیش‌بینی می‌کردند که آمار مبتلایان پس از کاهش محدودیت‌های کرونایی دوباره افزایش یابد و اجرای طرح واکسیناسیون به کنترل فشار روی بیمارستان‌های کشور که در جریان موج دوم و سوم با هجوم افسارگسیخته بیماران فلج شده بود، کمکی نخواهد کرد.

 

گزارش‌ها حاکیست که آمار مراجعان کرونایی به بیمارستان‌های انگلیس طی یک هفته گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است. پیش‌بینی می‌شود که این آمار طی هفته‌های آینده پس از وارد کردن داده‌های جدید، افزایش قابل توجهی را تجربه کند.

 

این درحالیست که بیشتر محدودیت‌های کرونایی که از ۱۶ دی ماه سال گذشته در پی شیوع افسارگسیخته کرونا اعمال شد، تاکنون رفع شده و تنها یک گام تا بازگشت اوضاع به شرایط عادی باقی‌مانده است. طبق نقشه راه دولت انگلیس، عمده محدودیت‌های کرونایی از ۲۱ ژوئن رفع خواهد شد.

 

اما بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس دو هفته پیش در نشست خبری دولت درباره احتمال تعویق آخرین گام محدودیت‌های کرونا هشدار داد و گفت که شاید دولت مجبور شود تصمیم‌های سختی را در این زمینه اتخاذ کند. او بر همین اساس اصرار دارد که مردم با دریافت واکسن کرونا، سهم خود را در مهار این ویروس ایفا کنند.

 

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت انگلیس تاکنون ۳۸ میلیون و ۸۷۱ هزار و ۲۰۰ نفر در این کشور واکسینه شده‌اند که از این تعداد ۲۴ میلیون و ۴۷۸ هزار و ۵۲ نفر هر دو دوز را دریافت کرده اند. بر اساس فراخوان دولت انگلیس اکنون افراد بالای سن ۳۲ سال می‌توانند برای دریافت واکسن به مراکز بهداشتی مراجعه کنند. با این حال معترضان می‌گویند که تن به تزریق واکسن نداده و آزادی‌های مشروط به دریافت واکسن کرونا را تبعیض آمیز می‌دانند.

 

اعتراض علیه لایحه افزایش قدرت و اختیارات پلیس انگلیس

در همین حال صدها نفر از معترضان به لایحه افزایش قدرت و اختیارات سرکوبگرانه پلیس انگلیس بار دیگر در لندن دست به تظاهرات زدند. معترضان که در میدان راسل واقع در مرکز لندن تجمع کرده بودند به تاثیر منفی افزایش قدرت پلیس اعتراض داشته و خواستار لغو این لایحه از سوی دولت هستند.

 

اعتراض‌های ماه گذشته به این لایحه با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد و چند مجروح به جای گذاشت.نمایندگان مجلس انگلیس ماه گذشته به لایحه جنجالی دولت در خصوص افزایش قدرت پلیس برای سرکوب معترضان رأی موافق دادند. در این لایحه جنجالی، قدرت پلیس « برای مقابله با اعتراضات خشونت‌آمیزی که تأثیر مخرب قابل توجهی بر جامعه یا دسترسی به پارلمان ایجاد کند» افزایش یافته است.

 

با این حال، عباراتی که بیش از هر چیز توجه منتقدان را جلب کرده است، جرم‌انگاری «ایجاد سر و صدا» و مزاحمت است که برای آن ۱۰ سال حبس در نظر گرفته شده است.

 

پیشتر حدود ۶۰ نماینده مجلس عوام انگلیس در نامه‌ای به وزیر کشور خواستار تغییر این لایحه شدند. آن‌ها در این نامه تصریح کرده‌اند که جرم‌انگاری مردم به دلیل برگزاری تظاهرات اعتراضی غیر قابل قبول و غیر قانونی است.

 

۷۰۰ حقوقدان و استاد نامی حقوق در دانشگاه‌های انگلیس نیز لایحه افزایش قدرت و اختیارات پلیس را بسیار ظالمانه توصیف کرده و از دولت خواستند آن را کنار بگذارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->