رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

اقتصاد و معیشت در کانون وعده‌های انتخاباتی نامزدان

  • کد خبر: ۶۹۰۴۶
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶
اقتصاد و معیشت در کانون وعده‌های انتخاباتی نامزدان
نگاهی به تازه‌ترین دیدگاه‌ها و برنامه‌های ۷ نامزد ریاست‌جمهوری که این روزها با حضور در صداوسیما برنامه‌های خود را به گوش مردم می‌رساند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رشد شبکه‌های اجتماعی درکنار رسانه‌های رسمی، امکانی را فراهم آورده است تا در شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور، نامزد‌های انتخابات ۱۴۰۰ بتوانند بدون مشکل، با مخاطبان خود سخن بگویند و دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود را برای فردای ایران به شهروندان ارائه کنند. در ادامه سلسله گزارش‌های «انتخابات در اتاق شیشه ای» در گروه سیاست شهرآرا، نگاهی خواهیم انداخت به این دیدگاه‌ها و برنامه ها.

 

رفع محدودیت توئیتر

سعید جلیلی پس از ضبط برنامه تلویزیونی خود در جمع خبرنگاران درباره ظرفیت‌های فضای مجازی گفت: باید از فضای مجازی حداکثر استفاده را کرد؛ این فرصت را به ما داده است که با سرعت و کیفیت بهتر و همچنین دقت بیشتر، بسیاری از خدمات به مردم ارائه شود. عده‌ای القا می‌کنند که کسانی می‌خواهند بیایند و این فضا را محدود کنند. من می‌گویم که این طور نیست.

 

برخی محدودیت‌ها توجیه ندارد؛ میان اینستاگرام و توئیتر چندان فرقی وجود ندارد و اگر محدودیتی در این حوزه هست، حتما باید برداشته شود. باید صادقانه به جوانان گفت که در فضای مجازی مانند هر فضایی دیگری کسانی هستند که بخواهند از این ظرفیت‌ها برای آسیب به فرهنگ و بنیان خانواده استفاده کنند که اکثر مردم ما نیز به این موضوع رضایت ندارند و این موضوعات را نمی‌پذیرند و باید تدابیر لازم برای آن سنجیده شود.

 

حمایت از برجام

محسن رضایی که با شعار «دولت اقدام و تحول» وارد این دوره از انتخابات شده است، با انتشار کلیپی از مجموعه اقدامات گروه صنعتی مپنا به عنوان گروه پیشران در صفحه شخصی اش در اینستاگرام، شرکت‌های پیشران را موتور محرکه تولید داخل و توسعه تجارت بین الملل عنوان و تصریح کرد: با تکیه بر توان صنعتی و قابلیت‌های فنی مهندسی مسیر تجارت بین المللی را می‌گشاییم و اولویت ما کشور‌های همسایه و منطقه خواهد بود. وی افزود: سیاست خارجی درصورتی موفق است که اقتصاد ایران را به حرکت درآورد و درآمد سالیانه ایرانیان را افزایش دهد. رضایی همچنین دور جدیدبرجام را سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: آمریکا باید به سرعت تحریم‌ها را بردارد و اقدام مشروط را نمی‌پذیریم و دیپلماسی را از حالت کاغذی خارج کرده و عملی می‌کنیم، اگر دولت ما روی کار بیاید، آن‌ها به برجام بازخواهند گشت.

 

فسادزدایی ریشه‌ای

حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی با حضور در شهرک صنعتی عباس آباد تهران با تشریح برنامه‌های خود گفت: از هر مجموعه اقتصادی که بازدید کردم، مردم از مدیریت بانکی گله‌مند بودند. من در قوه قضائیه جلسات پی درپی با مسئولان بانکی داشتم و تلاش‌های فراوانی برای اصلاح وضع موجود کردم، اما این اقدامات کافی نیست. باید در سرمنشأ، ریشه فساد را بخشکانیم.

 

رئیسی با بیان اینکه فقط قدرت نظامی امنیت آور نیست، تصریح کرد: تولید برتر و با کیفیت و قابل رقابت با نوع خارجی نیز تولید قدرت می‌کند و امروز قدرت کشور درگرو اقتدار در تولید است. اگر از حوزه‌های دفاعی کشور، سرریز فناوری در حوزه صنعت کشور داشته باشیم، پیشرفت اتفاق خواهد افتاد. وی از ائتلافی بودن دولت خود سخن گفت و آن را این گونه معرفی کرد: من برای اعلام ائتلاف ناگسستنی دولت مردمی، با شما تولیدکنندگان و کارگران عزیز به اینجا آمده ام.

 

جهش تولید با رفع موانع

علیرضا زاکانی در رادیو اقتصاد درباره دیدگاه‌ها و برنامه‌های اقتصادی خود گفت: در اقتصاد و مدیریت، توجه خود را به موضوع تولید معطوف کرده ایم و به ۱۰۰مسئله نمی‌پردازیم. وقتی از تولید حرف می‌زنیم، اشتغال، بیکاری و تورم را هدف گذاری کرده ایم. وعده جدی و اساسی ام این است که به فوریت، توجه ویژه به جهش تولید داشته باشم و با حل شدن مشکل تولید بسیاری از مسائل در کشور حل می‌شود.

 

کلاف سردرگمی که باید به دنبال رشته بازکننده آن بگردیم، تولید است. اساس حرکت این است که به صورت ایجابی، تولید را محور قرار دهیم، مؤلفه‌های دیگر را برای تولید درنظر بگیریم و علاوه بر برداشتن موانع، تشدیدکننده‌ها را تقویت کنیم. آنچه در مسیر تولید به صورت سلبی با آن مواجهه بسیار جدی خواهیم کرد، مفاسد اقتصادی، بوروکراسی غلط و تعارض منافعی است که دولت و سیستم با تولید و تولیدکننده دارد.

 

بزرگترین طرح عدالت اجتماعی

امیرحسین قاضی زاده هاشمی که در روز‌های گذشته از پروژه تحول ساختار حکمرانی اش ذیل «دولت سلام» رونمایی کرده است در آخرین گفت وگوی انتخاباتی اش درباره یکی از ویژگی‌های آن گفت: دولت هیچ وقت نباید بخوابد و باید همواره بیدار باشد. زمان برای «دولت سلام» معنا ندارد و دولت باید در تمام ۲۴ساعت کار کند؛ یعنی دولتی ۲۴ ساعته خواهیم کرد و به همین دلیل این دولت باید جوان، پرانرژی، دارای آرزو‌های بلند، مسلط به علم جهان باشد. شعار ما ثبات و آرامش با دولت سلام است.

 

قاضی زاده که تأکید ویژه‌ای بر جوان گرایی دارد، درباره برنامه اش برای بهبود سطح زندگی جوانان نیز گفت: اعتبار ۵۰۰میلیون تومانی در صندوق ویژه‌ای به عنوان اعتبار جوانان، برای هر زوج جوان در سه مقوله هزینه‌های ازدواج، مسکن و اشتغال پیش بینی کرده ایم. این بزرگ‌ترین طرح عدالت اجتماعی است.

 

رشد اقتصادی ۶ درصدی

محسن مهرعلیزاده در ادامه تاکتیک انتخاباتی روز‌های گذشته اش یعنی نقد رویکرد سایر نامزد‌ها برای جذب آرای خاکستری و دعوت مردم به پای صندوق‌های رأی، در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: حریف، امکانات و ابزار‌های قدرت را دراختیار دارد و اراده ملت را در تضاد با منافع خود می‌بیند. رقیب ما تلاش دارد با کاهش مشارکت مردم و پیروزی در انتخاباتی بی رونق که به یکپارچه کردن قوا می‌انجامد، منافع ملی را فدای منافع خود کند.

 

مهرعلیزاده در «رادیو اقتصاد» نیز درباره مهم‌ترین برنامه اقتصادی خود گفت: هدفم این است که رشد اقتصادی ۶درصدی ایجاد کنم و درنتیجه آن و از راه‌های دیگر ۴میلیون شغل را می‌توان ایجاد کرد. اگر بتوانیم روابط خارجی را تنظیم کنیم، رشد اقتصادی از ۶درصد در پایان چهارسال به ۹درصد می‌رسد، اما اگر فقط از محل یارانه‌های پنهان استفاده کنیم، می‌توانیم ۶درصد رشد اقتصادی ایجاد کنیم.

 

وعده حل اف‌ای تی اف

عبدالناصر همتی در ادامه کنش‌های انتخاباتی اش در توئیتر، در تشریح دیدگاهش درباره نقش دولت در اقتصاد نوشت: در عین دفاع از نقش بازار رقابتی و فاقد انحصار در بسیاری از حوزه ها، به طور ویژه در سه حوزه آموزش، سلامت و حمایت از آسیب پذیرترین شهروندان، عمیقا به نقش کارآمد دولت در ایجاد فرصت‌های برابر، بسط عدالت و افزایش پوشش و کیفیت خدمات عمومی باور دارم.

 

همتی همچنین در برنامه انتخابات۱۴۰۰ در اتاق «کلاب هاوس» درباره یکی از چالش‌های پیش رو کشور در پیوند با تحریم‌های اقتصادی یعنی پرونده اف‌ای تی اف گفت: اگر مردم به من رأی دهند من به طور جد پیگیر اف‌ای تی اف خواهم بود. پیوستن به این پیمان جز ضروریت‌های اقتصادی کشور است. باید تحریم‌ها نیز برداشته شود و روابط اقتصادی محکمی با شرق، غرب و تمام همسایگان خود برقرار کنیم. اولین اولویت لغو تحریم‌های اقتصادی است.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->