اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
سرخط خبرها

آغاز به‌کار رسمی دادستان عمومی و انقلاب جدید مرکز خراسان‌رضوی

  • کد خبر: ۶۹۱۳
  • ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۱
آغاز به‌کار رسمی دادستان عمومی و انقلاب جدید مرکز خراسان‌رضوی
دادستان کل کشور روز گذشته برای معرفی دادستان جدید مشهد به این شهر آمد تا پس از قدردانی از فعالیت‌های غلامعلی صادقی، دادستان سابق مشهد و رئیس‌کل فعلی دادگستری خراسان‌رضوی، ۱۰ توصیه اساسی را توشه راه محمدحسین درودی، دادستان جدید عمومی و انقلاب مشهد، کند.

ملیحه فلاح - دادستان کل کشور روز گذشته برای معرفی دادستان جدید مشهد به این شهر آمد تا پس از قدردانی از فعالیت‌های غلامعلی صادقی، دادستان سابق مشهد و رئیس‌کل فعلی دادگستری خراسان‌رضوی، ۱۰ توصیه اساسی را توشه راه محمدحسین درودی، دادستان جدید عمومی و انقلاب مشهد، کند.
به گزارش شهرآرا، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی انقلاب مشهد با بیان اینکه مردم‌داری و تکریم ارباب‌رجوع اولین توصیه من به دادستان جدید است، گفت: حتی اگر فردی متهم و جانی باشد، به‌عنوان یک انسان حق کرامت دارد و باید در چارچوب قانون با او برخورد شود.
به گفته دادستان کل کشور، نظارت مستمر و مدیریت‌شده بر دادسرا‌های مرکز و سراسر استان، دومین توصیه‌ای است که به موجب قانون نیز یکی از وظایف بسیار مهم دادستانی به شمار می‌آید. سومین توصیه منتظری به دادستان جدید مشهد، اهتمام لازم برای صیانت از حقوق عامه و حضور در صحنه بود. وی در ادامه، نظارت بر زندان و زندانیان را بند چهارم توصیه‌های خود قرار داد و افزود: در این حوزه مشکلات فراوانی داریم که بخش درخور توجهی از آن به اعتبارات، بودجه و امکانات برمی‌گردد. همچنین جلوگیری از بازداشت‌های غیرضروری و مدیریت صحیح در صدور قرارها، تلاش برای ایجاد صلح بین دعاوی، تلاش برای بازاجتماعی کردن زندانیان با بهره‌گیری از روحانیان و همچنین حل مشکلات مراکز تولید و بنگاه‌های اقتصادی، ۴ توصیه کاربردی دیگر دادستان کل کشور به درودی بود.
اهتمام لازم برای ایجاد و تأمین امنیت در حوزه‌های مختلف، نهمین توصیه منتظری به دادستان جدید بود. وی در ادامه افزود: یکی از موارد نگران‌کننده در حوزه امنیت، افزایش آمار سرقت است که دستگاه قضا در برخورد با این قضیه به هیچ عنوان نباید از گناه سارقان کوتاه بیاید. منتظری در آخرین توصیه خود به دادستان مشهد، توجه به امور معنوی و اخلاقیات را ضروری دانست و افزود: اگر می‌خواهیم با جرم و مجرم برخورد کنیم، لازمه آن اولویت قرار دادن مبارزه با فساد در درون دستگاه قضاست. دادستان کل کشور با تأکید بر اینکه این پست‌ها دوام ندارد و باید از این فرصت استفاده خالصانه‌ای برای انجام وظیفه داشته باشیم، گفت: از دادستان جدید مشهد انتظار دارم در راستای خدمات و تلاش‌های گذشته و با همکاری همه کارکنان قضایی استان، به دستاورد‌های جدید دست پیدا کند.


۵ قاضی فاسد از دستگاه قضا جدا شدند
«روز گذشته ۵قاضی فاسد را از دستگاه قضا جدا کردیم.» منتظری پس از بیان این خبر گفت: دستگاه قضا در برخورد با مفسدان با هیچ‌کسی در هیچ سمتی تعارف ندارد؛ زیرا نباید حضور اندک افراد فاسد در دستگاه قضا بدنه توانمند این دستگاه را بد نشان دهد.
وی با اشاره به اینکه دشمن با توجه به ضربات کاری که از نظام جمهوری اسلامی خورده، با همه توان به میدان جنگ آمده است، گفت: امروز همه ملت در میدان جنگ اقتصادی، فرهنگی و نفوذ دشمن هستند؛ از این رو باید همه تلاش کنیم تا مانند دفاع مقدس از این جنگ نیز پیروزمندانه خارج شویم. به گفته دادستان کل کشور، پیشرفت‌های علمی، نظامی و موشکی نظام جمهوری اسلامی در حدی است که دشمن در برابر آن عاجز مانده است؛ بنابراین باید با تلاش جهادگونه این مسیر را به‌ویژه در حوزه اقتصادی ادامه دهیم. منتظری در ادامه با تأکید بر اینکه دستگاه قضا در کنار مسئولان اجرایی برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی با همه توان خود تلاش می‌کند، گفت: هیچ دستگاه اقتصادی، کارخانه و مرکز تولیدی نباید به سبب مشکلات حقوقی و قضایی تعطیل شود یا کندی کار داشته باشد. وی در ادامه افزود: مشکلات اجرایی و برداشتن موانع ایجادشده به دلیل بوروکراسی‌های اداری بر عهده خود دستگاه‌های اجرایی است که متأسفانه در این عرصه کندی کار می‌بینیم و انتظار داریم تلاشی جهادگونه برای برطرف شدن موانع اجرایی در این عرصه انجام شود.

بوروکراسی نحس اداری، مانع پیشرفت
«اگر بوروکراسی نحس اداری و قواعد زاید و مانع توسعه را رفع کنیم، رتبه کسب‌وکار کشور در دنیا باید بین یک تا ۳۰ قرار گیرد.» این را هم استاندار خراسان‌رضوی در این مراسم بیان کرد و افزود: تا زمانی که فضای کسب‌وکار درست نشود، دستگاه قضا شاهد افزایش پرونده‌های قضایی خواهد بود.
به گفته علیرضا رزم‌حسینی، در رتبه‌بندی کسب‌وکار ۳ اصل ثبات سیاسی و امنیت کشور، قوانین و مقررات و بوروکراسی اداری، بااهمیت است. کشور ما در حوزه ثبات سیاسی و امنیتی در وضعیت خوبی قرار دارد.
وی در ادامه افزود: در سال ۹۳ رتبه کشور در حوزه کسب‌وکار ۳۵۲ بوده که امسال به ۱۲۸ رسیده است.

دادستانی، سخت‌ترین شغل در دستگاه قضا
رئیس‌کل دادگستری خراسان‌رضوی نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه در بین سمت‌های موجود در قوه‌قضائیه هیچ سمتی به اهمیت دادستانی به علت تعدد وظایف و انتظارات جامعه وجود ندارد، به گوشه‌ای از عملکرد دادستانی مرکز استان در ۷ سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت تعداد شعب دادسرا از ۱۵۷ شعبه به ۲۱۱ شعبه افزایش یافته است.
غلامعلی صادقی به کاهش میانگین موجودی پرونده‌ها اشاره کرد و افزود: میانگین موجودی شعب در شهرستان‌ها به غیر از مشهد ۲۵۰مورد بود که اکنون به ۱۷۰پرونده کاهش یافته و همچنین این میانگین در مشهد ۳۳۰مورد بوده که حالا به کمتر از ۲۰۰پرونده رسیده است.
وی در ادامه افزود: از نظر نیروی انسانی با وجود همه کمبود‌هایی که وجود داشت، با جابه‌جایی‌های صورت‌گرفته و ورودی نیرو به مرکز استان، اکنون بدنه دادگستری در بخش قضا جوان شده است.
رئیس‌کل دادگستری خراسان‌رضوی با بیان اینکه مشهد در موضوعاتی مانند حفاظت از بیت‌المال، احیای حقوق عمومی و پیشگیری از جرم در کشور پیش‌گام است، اظهار کرد: مطمئنا هنوز کار‌هایی مانده است که با معرفی دادستان جدید، این مسیر بهتر از گذشته ادامه پیدا خواهد کرد.
صادقی در ادامه به فعالیت‌های علیرضا رزم‌حسینی، استاندار خراسان‌رضوی، اشاره کرد و افزود: از زمان آغاز فعالیت ایشان هماهنگی که در بین دستگاه‌های استان به وجود آمده، از کم‌سابقه‌ترین دورانی است که خراسان‌رضوی شاهد آن بوده است.
دادستان جدید عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان‌رضوی نیز در این مراسم گفت: امیدوارم بتوانم در دوران خدمت خود در این سمت آنچه را که مدنظر مقام معظم رهبری، رئیس قوه‌قضائیه و دادستان کل کشور است، انجام دهم.
محمدحسین درودی با اشاره به ۱۰توصیه دادستان کل کشور، آن‌ها را از دغدغه‌های اصلی خود دانست و افزود: با کمک همکاران خود در دستگاه قضا تلاش خواهیم کرد که جهادگونه در این عرصه خدمت کنیم.

مرد قاطع در برخورد با پرونده‌های مالی
دوم شهریور سال ۱۳۹۱ غلامعلی صادقی که اکنون رئیس‌کل دادگستری خراسان‌رضوی است، به سمت دادستان عمومی و انقلاب مشهد منصوب شد. قاضی صادقی ۷ سال و ۱۰ روز بر کرسی دادستانی مرکز خراسان‌رضوی تکیه زد تا اینکه ۱۲ شهریور امسال با حکم حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه‌قضائیه، در جایگاه ریاست کل دادگستری خراسان‌رضوی قرار گرفت. از پرونده‌های مهم بررسی‌شده در دوران دادستانی صادقی می‌توان به پرونده جنجالی و پرماجرای شرکت پدیده شاندیز اشاره کرد؛ پرونده‌ای که حواشی زیادی به دنبال داشت و سکاندار دادستانی مشهد توانست با قاطعیت لازم این دوسیه چندصدصفحه‌ای را به سرمنزل مقصود رسانده و مرتکبان جرم مربوط به آن را به کیفر اعمالشان برساند.
البته ورود قاطع قاضی صادقی به پرونده‌های جنجالی اقتصادی، فقط به پدیده خلاصه نشد و پدیده‌های دیگر تخلفات مالی، همچون مؤسسات غیرمجاز اعتباری، نیز از ذره‌بین او پنهان نماند. صادقی کاهش موجودی پرونده‌ها، توسعه شعب دادسرا و پیش‌گامی در پیشگیری از وقوع جرم در کشور را گوشه‌ای از اقدامات خود در این مدت اعلام
کرد.


از حقوق عامه تا پیگیری مسائل قضایی
محمدحسین درودی از روز گذشته سکان یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های استان را در دست گرفت تا به گفته خود با تلاشی جهادگونه در این عرصه خدمت کند. در پیشینه کاری وی آمده که او پیش از این در سمت معاونت دادستانی و سرپـرست دادسرای ناحیه ۹، معاونت قضایی و جرائم خاص دادگستری خراسان رضوی و جانشین مسئول واحد نظارت و ارزشیابی قضات دادگستری استان فعالیت
داشته است. دادستان جدید عمومی و انقلاب مشهد همچون قاضی صادقی روز‌های پرکاری را در پیش دارد.
درودی به‌دنبال صیانت از حقوق عامه و همچنین رتق و فتق امور قضایی استان باشد. البته به دلیل اشراف ویژه قاضی صادقی، مدیرکل دادگستری خراسان رضوی، به موضوعات مبتلابه دادستانی، کار تا حدی برای درودی آسان‌تر از گذشته است و باید از رهگذر این اتفاق نیکو، منتظر اتفاقات خوبی در زمینه‌های کاری دادستان جدید مشهد باشیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->