اطلاعیه مهم دادگستری درباره شرکت پدیده

  • کد خبر: ۷۵۹۷
  • ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
اطلاعیه مهم دادگستری درباره شرکت پدیده
دادگستری خراسان‌رضوی با هدف تنویر افکار عمومی و اطلاع‌رسانی از روند اقدامات مثبت در روند اجرای حکم پرونده شرکت پدیده اطلاعیه‌ای صادر کرد.
دادستان جدید مشهد منصوب شد
محمدحسین درودی به عنوان دادستان جدید مشهد منصوب شد. محمدحسین درودی پیش‌تر به عنوان معاون دادستانی و سرپرست دادسرای ناحیه ۹، معاون قضایی و جرائم خاص دادگستری استان و جانشین مسئول واحد نظارت و ارزشیابی قضات دادگستری استان فعالیت می‌کرد.
پیش از این، غلامعلی صادقی دادستان مشهد و مرکز استان بود که اکنون به عنوان رئیس کل دادگستری خراسان رضوی منصوب شده است.

مصوبه حل مشکل ترافیک با دخالت سازمان نظام پزشکی ابطال شد
چندی پیش خلیل‌الله کاظمی، معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد، اعلام کرد: یک لایحه به شورای اسلامی شهر مشهد دادیم مبنی بر اینکه اگر منزل مسکونی به مطب تبدیل شد، با دریافت مبلغی به عنوان جریمه از پزشکان، موضوع را مدیریت کنیم تا در زمان مراجعه برای پروانه، اطلاعات صحیح به شهرداری بدهند. بعد از تصویب این لایحه در شورای شهر مشهد، سازمان نظام پزشکی آن را در دیوان عدالت اداری ابطال کرد و همچنان همان روال بیمار وجود دارد؛ یعنی پزشکان از شهرداری پروانه مسکونی می‌گیرند، اما به مطب تبدیل می‌کنند. ما هم می‌دانیم، اما به لحاظ قانونی نمی‌توانیم کاری بکنیم.

سومین نشست حقوق شهرنشینی و شهر پیاده‌مدار برگزار شد
سومین نشست حقوق شهرنشینی و شهر پیاده‌مدار با حضور سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه حمل‌و‌نقل غیرموتوری برگزار شد. در این نشست که با حضور برخی مسئولان و مدیران شهری برگزار شد، پیشنهاد‌های شهروندان و سازمان‌های مردم‌نهاد شنیده شد. شهروندان در این جلسه به تغییر رویکرد مدیران شهری اشاره کردند: اصلاح الگو‌های رفتاری تاکسی‌رانان و اتوبوس‌رانان، توجه به کاربری زمین، افزایش قفل‌بند‌های دوچرخه در شهر، افزایش کیفیت ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی و ....

مدیران شهری نیز شهروندان را از ایجاد پویش «خط عابر خط زندگی»، تهیه و تدوین طرح «خیابان کامل» و تهیه طرح «شهر همگان» مطلع کردند و گزارشی از وضعیت کار‌های انجام‌شده ارائه دادند.

اطلاعیه مهم دادگستری خراسان رضوی درباره شرکت پدیده
دادگستری خراسان‌رضوی با هدف تنویر افکار عمومی و اطلاع‌رسانی از روند اقدامات مثبت در روند اجرای حکم پرونده شرکت پدیده اطلاعیه‌ای صادر کرد. در این اطلاعیه مختصرا آمده است: «پس از صدور رأی قطعی دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور شعبه مستقر در مشهد مقدس در خصوص پرونده شرکت پدیده شاندیز، بلافاصله این پرونده با ۱۲۰ جلد به شعبه اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مشهد مقدس ارسال شد. اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مشهد اقدامات اجرایی را در راستای حکم صادره انجام داده است که به شرح ذیل است:

۱- تعهدنامه‌داران شرکت به وضعیت سهام‌داری تبدیل شده‌اند که این مهم پس از بررسی ابعاد فنی موضوع، محقق شده و اکنون از طریق سامانه و سیستم قابل رؤیت است. متعاقب صدور رأی دادگاه در این خصوص، تعهدنامه‌هایی که افراد سابقا دریافت کرده بودند ابطال شده و از درجه اعتبار ساقط است؛ لذا خرید و فروش آن‌ها فاقد وجاهت است و بدین‌وسیله به شهروندان محترم هشدار لازم داده می‌شود.

۲- تبدیل وضعیت طلبکاران شرکت به سهام‌داران شرکت در حکم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور شعبه مستقر در مشهد مقدس آمده است. در راستای حفظ منافع شرکت پدیده به عنوان پروژه‌ای ملی، صرف نظر از اینکه ماهیت طلب و منشأ طلبکاران شرکت پدیده چه بوده است، دادگاه ضمن هویت‌بخشی به سهام شرکت پدیده، طلب آن‌ها را با سهام تهاتر کرده است. در واقع، طلبی که سود روزشمار آن به طور غیرمستقیم به سهام‌داران تحمیل می‌شد به نحو دیگری محاسبه شده است.

۳- پس از تبدیل وضعیت طلبکاران و تعهدنامه‌داران به سهام‌داری، اداره شرکت به صورت کلی در اختیار سهام‌داران است و هر یک از سهام‌داران که سهم بیشتری داشته باشد در اداره شرکت نیز نقش مهم‌تر و برجسته‌تری خواهد داشت و محوریت اداره شرکت با سهام‌داری است که بیشترین سهم را دارد.

۴- در خصوص ورود شرکت پدیده به بورس نیز پس از صدور حکم دادگاه، پس از اتمام فرایند محاسبه سهام سهام‌داران، طلبکاران و تعهدنامه‌داران و ثبات وضعیت، اقدام اجرایی در این خصوص صورت خواهد پذیرفت.

۵- نحوه تخصیص سهام جبرانی به سهام‌داران و مقدار آن محل بحث است که به‌زودی تعیین تکلیف خواهد شد.

۶- در دیگر قسمت‌های رأی دادگاه که به موجب آن برخی از دلالان به ۲ سال حبس و رد مال محکوم شده بودند نیز پس از شروع فرایند اجرای حکم، تاکنون همه دلالان به‌جز یک نفر تسویه حساب کرده‌اند و حدود ۲۰۰ میلیارد تومان به شرکت پدیده مسترد شده است که در قالب سهام، واحد تجاری و سایر اموالی است که پس از کارشناسی به پدیده منتقل شده است.

۷- از سهام‌داران انتظار می‌رود به حفظ آرامش موجود کمک کنند تا زمینه حضور سرمایه‌گذار فراهم باشد، زیرا مطمئنا جذب سرمایه‌گذار نیازمند فضای آرامش است.

۸- در خصوص قسمت مفتوح پرونده (رسیدگی به اتهام دیگر دلالان و مسئولان دخیل در موضوع) نیز اقدامات لازم صورت گرفته است. دستور‌های لازم برای مستندسازی اقدامات مسئولان دخیل در موضوع به ضابطان صادر و تحقیقات اولیه شروع شده است».
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->