سرلشکر موسوی در دیدار با فرمانده سپاه: نیرو‌های مسلح برای مقابله با هر تجاوز احتمالی آمادگی دارند وزیرخارجه آمریکا خواستار مذاکره مستقیم با ایران شد سخنگوی وزارت خارجه: جزایر سه‌گانه بخش لاینفک از سرزمین ایران بوده و خواهند بود عراقچی در نامه ای به گوترش: بازگرداندن قطعنامه‌های لغوشده شورای امنیت علیه ایران غیرقانونی است قانون اصلاح روند بررسی بودجه سالیانه از سوی قالیباف ابلاغ شد با فعالسازی مکانیسم ماشه، کدام تحریم ها علیه ایران فعال می‌شود؟ با درخواست نمایندگان: صحن مجلس شورای اسلامی غیر علنی شد قالیباف در صحن علنی مجلس: حل مسائل معیشتی مردم و حفظ انسجام مهمترین وظیفه مسئولان است تروئیکا: مکانیسم ماشه فعال شد (۶ مهرماه ۱۴۰۴) ‍ عراقچی: قطعنامه ۲۲۳۱، در روز ۲۶مهر ۱۴۰۴ منقضی خواهد شد حداقل ۳۶ کشته و بیش از ۵۰ زخمی بر اثر ازدحام جمعیت در تجمع انتخاباتی در هند بن‌فرحان: دیپلماسی، تنها راه حل بحران برنامه هسته‌ای ایران است حجت‌الاسلام زرندی: دستگاه قضایی در کنار صنعت، معدن و تجارت است دست رد رئیس جمهوری آرژانتین به سینه نتانیاهو معاون امور معادن و فرآوری وزارت صمت خبر داد: رشد ۱۲ درصدی صادرات کشور طی یک سال اخیر ترکیه: فلسطینی‌ها باید خودشان غزه را اداره کنند واکنش دفتر رهبر انقلاب به سخنرانی نتانیاهو برای صندلی‌های خالی واکنش شورای عالی امنیت ملی به شایعه تعیین جانشین مقامات انتقاد استاندار خراسان رضوی از تعلل در واگذاری اختیارات معادن مهلت یک‌ماهه رئیس کمیسیون اصل ۹۰ به شبکه بانکی برای رعایت نسبت مصارف به منابع در خراسان رضوی سرلشکر صفوی: نقاط ضعف پدافند هوایی در جنگ ۱۲ روزه در حال بازسازی است رسانه عبری: بخشی از طرح ترامپ پیشبرد توافقنامه‌های ابراهیم است استقرار تیپ نظامی ناتو در مرز با روسیه وزیر خارجه مصر: جامعه جهانی در برابر نقض قانون بین الملل تماشاچی است وزیر خارجه آلمان: آنچه در غزه اتفاق می‌افتد یک کابوس انسانی است عراقچی: تروئیکا و آمریکا به دنبال وادار کردن ایران به امتیازدهی بودند تظاهرات گسترده آلمانی‌ها در مخالفت با حمایت برلین از اسرائیل
سرخط خبرها

جهانگیری: ارتقای کیفی و کمی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ضروری است

  • کد خبر: ۶۹۲۳۶
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۱
جهانگیری: ارتقای کیفی و کمی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ضروری است
معاون اول رییس جمهوری از آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان یک ضرورت جدی برای توسعه و اداره کشور یاد کرد و گفت: باید برنامه‌ریزی‌ها و تدابیر لازم اندیشیده شود تا آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی هم به لحاظ کمی و هم از نظر کیفی ارتقا پیدا کند.
به گزارش شهرآرانیوز، جلسه شورای عالی آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی عصر امروز - سه شنبه - به ریاست معاون اول رییس جمهوری برگزار شد.

اسحاق جهانگیری با بیان اینکه معمولاً فارغ التحصیلان رشته‌های فنی و حرفه‌ای دغدغه‌ای برای حضور در بازار کار ندارند افزود: گزارش‌ها نشان می‌دهد که این افراد به دلیل برخورداری از مهارت‌های لازم، حتی قبل از فارغ التحصیلی از سوی بنگاه‌های اقتصادی جذب می‌شوند که این نشان دهنده تقاضا محور بودن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

جهانگیری با تأکید بر اینکه باید مهارت وتوانمندی افراد در سایر رشته‌ها نیز همانند فارغ التحصیلان رشته‌های فنی و حرفه‌ای بالا رود اظهار داشت: اخذ مدرک نباید هدف اصلی افراد باشد بلکه باید در کنار دریافت مدرک، مهارت‌ها و توانمندی‌های فارغ التحصیلان رشته‌های دانشگاهی برای ورود به بازار کار نیز مورد توجه قرار گیرد.

معاون اول رییس جمهوری با قدردانی از دبیرخانه شورای عالی آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی به خاطر تلاش در جهت تدوین سیاست‌های کلان نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی خاطرنشان کرد: باید دستگاه‌های متولی در حوزه آموزش، مکلف شوند این سیاست‌ها را محقق سازند و گزارش‌های عملکرد خود و یا علت عدم تحقق را هر شش ماه یکبار به دبیرخانه شورا ارسال کنند.

در این جلسه که وزرای تعاون کار و رفاه اجتماعی، آموزش و پرورش و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور نیز حضور داشتند، دبیر شورای عالی آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی گزارشی از روند تدوین سیاست‌های کلان نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی ارائه کرد و پس از بحث و تبادل نظر و اعمال برخی اصلاحات، این سیاست‌ها به تصویب رسید.

در این جلسه همچنین چارچوب صلاحیت حرفه‌ای ملی ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به تصویب شورا رسید و مقرر شد برای تصویب نهایی در جلسه هیئت وزیران مطرح شود.
 
منبع:ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->