نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

تکرار سناریوی اخراج مربی در ابومسلم مدل ۵۶

  • کد خبر: ۶۹۲۸۴
  • ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
تکرار سناریوی اخراج مربی در ابومسلم مدل ۵۶
روایت نیم‌فصل اول ابومسلم در لیگ ۲ تخت جمشید سال ۵۶ و اخراج سرمربی وقت این باشگاه را در این مطلب بخوانید.

حسین نخعی شریف | شهرآرانیوز؛ دومین دوره رقابت‌های لیگ دسته ۲ کشور، جام تخت‌جمشید، پس از برگزاری ۴ هفته از این رقابت‌ها همان‌گونه که گفتیم برای یک‌ماه تعطیل شد و از ۱۰ تیر۵۶ این رقابت‌ها دوباره از سر گرفته شد. در این قسمت مصاف ابومسلم با حریفانش را تا پایان نیم‌فصل مرور می‌کنیم.


شکست سنگین در شیراز

سیاه‌جامگان خراسانی در این هفته به شیراز رفتند تا به‌مصاف الکترونیک این شهر بروند؛ همان تیمی که فصل پیش مربی رومانیایی‌اش پس از اخراج، سکان آن را به‌دست گرفته بود، اما کولسکو در دیار سعدی و حافظ هم، چون دیار فردوسی، دوام نیاورده بود و از این بازی بیوک وطنخواه، بازیکن سابق تیم‌ملی و پرسپولیس، هدایت تیم شیرازی را برعهده گرفته بود. ابومسلم برای حفظ صدرنشینی خود تن به بازی دفاعی داد، اما در دقیقه ۷۰ مقاومتش شکست و دروازه‌اش را گشوده دید. پس از این گل، سیاه‌جامگان به قصد تلافی بی‌محابا حمله کردند، اما ۷ دقیقه بعد دوباره گل خوردند و شانس یارشان بود که پنالتی دقیقه ۸۹ شیرازی‌ها راهی به دروازه نیافت تا با همان ۲ گل مغلوب شوند.


صعود دوباره از بوشهر به صدر جدول

سیاه‌جامگان برای کاهش هزینه‌ها مستقیم از شیراز روانه بوشهر شدند تا جمعه ۱۷ تیر ۱۳۵۶ به‌مصاف ایران‌جوان این شهر بروند. مشهدی‌ها که با شکست هفته قبل صدر جدول را به آرارات داده و با سپیدرود نیز هم‌امتیاز شده بودند، از همان ابتدا با توپ پر به دروازه بوشهری‌ها تاختند و با ۳ گل دقایق ۱۲ جلیل قوچان‌نژاد، ۳۵ و ۶۳ محمود ساطری از حریف پیش افتادند و البته در دقیقه ۷۷ روی خطای محمد مرادبربره، تن به پنالتی دادند تا ایران‌جوان یکی از گل‌ها را جبران کند. از نکات جالب این بازی نرسیدن کمک‌داور کرمانشاهی و استفاده از داور بوشهری بود و دیگری اخطاری که محمود خوشخوان، قاضی این مسابقه، به رضا جاهدی، بازیکن ذخیره ابومسلم، داد. علت این اخطار، دادن یخ از سوی جاهدی به بازیکنان داخل میدان بود! ابومسلم با این پیروزی و البته شکست آرارات و تعویق بازی سپیدرود دوباره بر صدر جدول تکیه زد.


بازهم تاکتیک اوت‌های بلند

سیاه‌جامگان جمعه ۲۴ تیر در هفته هفتم با حمایت ۱۰ هزار تماشاگر خودی به قضاوت منوچهر نظری در مقابل ارامنه تهران صف‌آرایی کردند و همان دقیقه ۶ به گل دست یافتند تا خاطر خود و هوادارانشان را راحت کنند. ابومسلمی‌ها اکبر میثاقیان را به ملوان داده بودند، اما تاکتیک پرتاب اوتش را نه. عباس موسیوند که قبل از فوتبال در والیبال هم دستی بر آتش داشت، پرتاب‌های اوتش به قوت اکبر اوتی نبود، اما چنان بود که مشکی‌ها از آن به‌ویژه در ورزشگاه خانگی استفاده کنند. گل ابومسلم مقابل آرارات با همین تاکتیک از سوی محمد مرادبربره، مدافع پیش‌تاخته مشهدی‌ها، به ثمر رسید؛ گلی که تا پایان مسابقه هم دست‌نخورده ماند.


بدون مربی در کرمانشاه

سیاه‌جامگان جمعه ۳۱ تیر در کرمانشاه به تساوی بدون گل با آتش‌نشانی این شهر رضایت داد. درحالی‌که مربی خود را هم به‌دلیل استعفا بالای سر خود نمی‌دید. محسن حاج‌نصرا... دلیل این کناره‌گیری را دخالت مالکان این تیم در امور فنی بیان کرده بود. اخراج او نشان داد که مالکان ابومسلم نمی‌توانند یک فصل را با یک مربی سر کنند. آن‌ها سال۵۴ عباس رضوی، سال۵۵ کولسکو و امسال هم حاج‌نصرا... را قربانی زیاده‌خواهی‌های خود کردند.


در جست‌وجوی مربی

ابومسلم بدون مربی، ۷ مرداد رقابت هفته نهم خود را در مشهد و در حضور ۸۰۰۰ تماشاگر مقابل تیم پهلوی (دژبان تهران) بازهم با تساوی بدون گل خاتمه داد. برادران مهاجرانی به‌جای تلاش برای بازگشت مربی خود، بار دیگر سراغ حاج‌مهدی قیاسی رفتند، اما او هم راضی به همکاری دوباره نشد، بنابراین فرامرز نهاوندی را به‌عنوان سکان‌دار موقت برگزیدند.


تساوی ارزشمند

۱۴ مرداد و در چهارچوب هفته دهم، ابومسلم در یک دیدار حساس و نفس‌گیر به‌مصاف سپیدرود رشت رفت؛ دیداری در حضور ۸۰۰۰ تماشاگر به قضاوت ارشد برازنده. شاگردان فریدون عسگرزاده با یک امتیاز کمتر در صورت پیروزی می‌توانستند به‌جای ابومسلم در صدر بنشینند، اما سیاه‌جامگان خراسانی با یک بازی کاملا بسته هیچ روزنه‌ای برای قرمزپوشان گیلانی باقی نگذاشتند تا نتیجه یک تساوی بدون گل باشد. این تساوی نه‌تن‌ها صدرنشینی را به سپیدرود نداد، بلکه آن‌ها رستاخیز را هم بالاتر از خود دیدند.

 

این بازی که با قضاوت مصطفی ممیز برگزار شد، پس از گل ابومسلم پر از صحنه‌های اکشن شد که نتیجه آن ۲ اخطاری و یک اخراجی برای تیم تهرانی بود. با پایان رقابت‌های هفته یازدهم، نیم‌فصل اول به پایان رسید تا تیم‌ها در جام‌حذفی شانس و اقبال خود را بیازمایند. ابومسلم با ۱۶، سپیدرود با ۱۵، آرارات با ۱۴، خانه جوانان ساری با ۱۳، رستاخیز خرمشهر و بانک سپه تهران با ۱۲، دژبان تهران با ۱۰، تهران‌جوان و هخامنش مسجدسلیمان با ۹، آتش‌نشانی کرمانشاه و الکترونیک شیراز با ۸ و ایران‌جوان بوشهر با ۴ امتیاز تیم‌های اول تا دوازدهم نیم‌فصل بودند.


صدرنشینی نیم‌فصل

در آخرین هفته نیم‌فصل اول هم ابومسلم در حضور ۷۰۰۰ تماشاگر خودی، جمعه ۲۱ مرداد در سعدآباد به‌مصاف تهران‌جوان رفت؛ تهران‌جوانی که همچون دارایی و شاهین با سیاست‌های جدید فدراسیون، داستان محرومیت و انحلالشان پایان‌یافته تلقی شده و اجازه حضور دوباره به آن‌ها داده شده بود. استاد حسین فکری مالک این تیم سخت‌کوش و جنگنده بود، اما شاگرد سابق او در عقاب، یعنی محمود ساطری، در دقیقه ۵۹ گل برتری ابومسلم را زد تا خیال این تیم از صدرنشینی نیم‌فصل راحت شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->