آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص ۴۴۷۲ میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد وزیر اقتصاد: نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است فراخوان متقاضیان خودروی پارس در سال ۱۴۰۳ تداوم دارد؟ لزوم ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳ قطار‌های نوروزی در مسیر مشهد چهار رام افزایش یافت شاخص بورس بالاخره قرمز پوش شد| ریزش ناچیز نماگر بازار سرمایه سه شنبه (۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

قطعی برق، چراغ تولید را خاموش کرده است

  • کد خبر: ۶۹۲۸۸
  • ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
قطعی برق، چراغ تولید را خاموش کرده است
اهالی صنعت در گفت‌وگویی نقادانه با مدیران برقی استان، خواستار توجه ویژه به برق صنایع شدند.

گروه اقتصاد | شهرآرانیوز؛ هرچند مسئولان وعده داده بودند که برق واحد‌های تولیدی قطع نمی‌شود، بعد از مدت کوتاهی از شروع قطعی‌های گسترده انرژی الکتریسیته در شهر‌ها و روستا‌های کشور، این مشکل به واحد‌های تولیدی هم رسید. مسئولان واحد‌های صنعتی خراسان رضوی معتقدند که قطع ناگهانی برق سبب شده است در همین مدت کوتاه، تولید استان دچار میلیارد‌ها تومان زیان شود. در همین راستا دیروز در نشستی با حضور نمایندگان بخش خصوصی، جمعی از مدیران و مسئولان دستگاه‌های متولی از شرکت برق و سازمان صمت خراسان‌رضوی، مشکلات قطع برق واحد‌های تولیدی بررسی شد.


به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، حسین خانی زاده، دبیرخانه صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی در این جلسه گفت: طبق آمار‌ها ۱.۵ برابر مقدار مصرف، باید تولید برق در استان داشته باشیم که این کمبود بحران‌زاست؛ سؤال بخش خصوصی این است که چرا در خراسان‌رضوی قطعی ۱۲ ساعته برای شهرک‌های صنعتی اعلام می‌شود؟ بخش تولید چه زمانی برای فعالیت فرصت دارد؟


غلامعلی رخصت، رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان‌رضوی نیز با بیان اینکه ماشین‌آلات صنعتی در ۱۰ روز گذشته به‌علت نوسانات برق به‌شدت صدمه‌دیده‌است، بیان کرد: برای یکی از واحد‌ها ۴۸۰ میلیون تومان هزینه شد تا دستگاه‌ها بعد از قطعی برق تعمیر شود؛ مسئولان اذعان دارند که قطعی ۱۲ ساعته برق برای بخش صنعت یعنی بروز یک فاجعه در بخش تولید.
حسین محمودی‌خراسانی، نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن خراسان‌رضوی نیز درخواست کرد قطعی برق صنایع از اولویت خارج شود و مسئولان برای سامان‌دهی در بخش مصرف و ایجاد تعادل در این حوزه، چاره مؤثرتری بجویند.


محمدعلی چمنیان، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و بازار پول اتاق بازرگانی خراسان‌رضوی نیز گفت: قطع برق صنعت سبب شده است خسارت‌های جدی به بخش تولید و اشتغال وارد آید و سرمایه‌ها به چالش کشیده شود، اما برای مدیریت کار و پیشگیری از این چالش‌ها، تدبیری را شاهد نیستیم.
علی کبیر، دبیر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان‌رضوی نیز گفت:در شرایطی که برق صنایع استان ۳ روز در هفته قطع می‌شود، چطور می‌توان از تولید حمایت کرد؟


امیرمهدی مرادی، دبیر انجمن مدیران صنایع استان نیز با تأکید بر اینکه طبیعی است هر چه فناوری رشد می‌کند، مصرف برق خانه‌ها نیز افزایش می‌یابد و هر سال به این نیاز افزوده می‌شود، بیان کرد: نکته اصلی این است که نابه‌سامانی در مدیریت باعث ایجاد شرایط کنونی شده و خسارت‌های سنگینی به واحد‌های صنعتی وارد کرده است.


محسن شادمان، رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان‌رضوی نیز گفت: این همه سرمایه‌گذاری در صنعت صورت می‌گیرد، اما آیا صنایع حاضرند در بخش برق نیز سرمایه‌گذاری کنند؟ پاسخ منفی است، چون حمایتی در این زمینه وجود ندارد؛ فکر ما درباره صنعت برق اشتباه بوده است؛ اقتصاد صنعت برق باید اصلاح شود و تا زمانی که این صنعت خودکفا نشود، به جایی نمی‌رسد و سرمایه گذاری در آن حداقلی خواهد بود؛ نتیجه این می‌شود که خروجی این صنعت نمی‌تواند نیاز جامعه را تأمین کند.
مدیرعامل نیروگاه برق مشهد نیز که به نمایندگی از شرکت برق استان در این نشست حاضر شده بود، در پاسخ به مباحث مطرح‌شده گفت: هیچ‌کدام از صنایع در سالی که برق ارزان بود، نپرسیدند چرا وضعیت این‌گونه است و برق را به ما ارزان می‌دهید؟


امیر طالبی گفت: صنایع در عمده کشور‌های پیشرفته، طی این سال‌ها در حوزه برق سرمایه‌گذاری داشته و ظرفیت‌های درخوری را فراهم کرده‌اند، اما در سنوات گذشته صنعت ما خیالش راحت بوده که وزارت نیرو در حال تولید برق است و به همین دلیل در این حوزه سرمایه‌گذاری نکرده است.
وی افزود: چرا صنعت در سال‌های گذشته به کشور کمک نکرده است؟ چرا نیروگاه نخریده‌اید و برای احداث واحد‌های جدید سرمایه‌گذاری نکرده‌اید؟

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->