اوکراین از بیم حمله بلاروس ۲ بیمارستان را تخلیه کرد تشدید اختلافات میان اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی خسارت وارد کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق بسته تسلیحاتی ۶ میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین سرنگونی پهپاد گران قیمت و پیشرفته آمریکا در سواحل یمن (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شعله‌ور شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس حمله مقاومت اسلامی عراق به حیفای سرزمین‌های اشغالی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شلیک ۳۰ موشک از جنوب لبنان به شمال جولان اشغالی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی کامل مقاومت برای مقابله با تجاوز اشغالگران به رفح اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهرهای انگلیس وزیر دفاع: حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است سکوت بلینکن درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو و ادعای دموکراسی در آمریکا شولتس: احتمال حل اختلافات باکو-ایروان بیشتر از همیشه است کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی سازمان ملل: پاک‌سازی نوار غزه از آوار و بمب‌های منفجرنشده احتمالاً ۱۴ سال طول بکشد اعلام آمادگی روسیه برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران
سرخط خبرها

نماینده چین در وین: اکنون زمان تصمیم‌گیری‌های سیاسی است

  • کد خبر: ۶۹۴۲۵
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
نماینده چین در وین: اکنون زمان تصمیم‌گیری‌های سیاسی است
نماینده چین در سازمان های بین المللی در وین تاکید کرد که خواسته های مشروع ایران باید به طور مناسب و به درستی در مذاکرات برجامی پاسخ داده شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ خبرگزاری شینهوا، وانگ کوان نماینده دائم چین نزد سازمان های بین المللی در وین پس از برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام با بیان اینکه "بحران کنونی پیرامون توافق هسته‌ای با ایران ناشی از سیاست های غلط واشنگتن است" تاکید کرد که آمریکا می بایست به سیاست فشار حداکثری پایان دهد و تحریم‌های ایران را به صورت کامل و یکجا رفع کند.

 

وی در ادامه با اشاره به مذاکرات وین درباره احیای برجام گفت: پیشرفت مهمی در روند رایزنی ها حاصل شده اما برخی اختلاف نظرهای عمده درباره رفع تحریم‌های علیه ایران همچنان باقی است.

 

وانگ کوان خاطر نشان کرد: این حقیقت که مسئله اصلی رفع تحریم ها در مذاکراتی که بیش از دو ماه است به طول انجامیده هنوز حل نشده باقی مانده است، نشان می دهد که مسئله به طور اساسی حل نشده است.

 

وی افزود: تمام تحریم‌های غیرقانونی باید به صورت کامل و یکجا، شامل تحریم‌های ضد ایرانی و علیه افراد و نهادهای ثالث لغو شود و این کلید بازگشت آمریکا و ایران به اجرای کامل برجام است.

 

این دیپلمات چینی همچنین تاکید کرد که تحریم های وضع شده علیه ایران پس از خروج آمریکا از برجام که ناسازگار با این توافق و قطعنامه مربوطه شورای امنیت سازمان ملل است، باید به طور کامل وفع شود.

 

وی تصریح کرد: همچنین به طور همزمان می بایست در توافق برای احیای برجام، تدابیر عملی و شروطی در نظر گرفته شود که مانع از خروج دل‌به‌خواهی طرف‌ها از توافق شود. پکن به علاوه از رسیدگی درست به خواسته های مشروع ایران در سایر زمینه ها حمایت می کند.

 

نماینده چین در مذاکرات وین افزود: اکنون زمان تصمیم‌گیری سیاسی است. خواسته‌های مشروع ایران در برجام باید به درستی پاسخ داده شود. پکن همواره موضعی بی طرف درقبال برنامه هسته‌ای ایران اتخاذ کرده و مایل به ادامه همکاری با سایر طرف ها برای پیشبرد مذاکرات است.

 

وی در پایان تاکید کرد که چین همچنان از حقوق و منافع مشروع خود در رفع تحریم ها و دیگر جنبه ها دفاع می کند.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->