راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها

برپایی ۱۵۰ میز گفت‌وگوی انتخاباتی در مشهد

  • کد خبر: ۷۰۶۳۴
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
برپایی ۱۵۰ میز گفت‌وگوی انتخاباتی در مشهد
در روز‌های منتهی به انتخابات ۱۴۰۰ جمعی از دانشجویان و طلاب مشهد گرد هم جمع شده‌اند و ستادی را با عنوان «ستاد مشارکت حداکثری» در مشهد ایجاد کرده‌اند.

لاله‌سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ در روز‌های منتهی به انتخابات ۱۴۰۰ جمعی از دانشجویان و طلاب مشهد گرد هم جمع شده‌اند و ستادی را با عنوان «ستاد مشارکت حداکثری» در شهر ایجاد کرده‌اند که گفت‌وگوی مستقیم با مردم درباره انتخابات شاه‌بیت برنامه‌های آن‌هاست. این ستاد که از حدود یک سال قبل سلسله برنامه‌هایی را با عنوان «کافه گفتگو» در مشهد راه انداخته است، حالا در ادامه همان برنامه‌ها و با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر مشارکت حداکثری در انتخابات بار دیگر وارد میدان شده است و آن‌طور که دبیر ستاد مشارکت حداکثری در خراسان‌رضوی می‌گوید، از اواخر ماه رمضان تاکنون بیش از ۱۵۰ میز گفت‌وگوی تعاملی با شهروندان مشهدی ویژه انتخابات ۱۴۰۰ برگزار شده است.


حجت‌الاسلام محمد جلال در گفتگو با خبرنگار ما، به پیشینه فعالیت‌های فعالان این ستاد اشاره می‌کند و می‌افزاید: به استناد تأکید‌های رهبر معظم انقلاب، سلسله برنامه‌هایی را با عنوان «کافه گفتگو» با مشارکت حدود ۱۰۰ دانشجو در هیئت رایت‌الهدی از حدود یک‌سال پیش برگزار کردیم؛ این پروژه از بوستان ملت مشهد آغاز شد و به‌موجب آن برای صحبت با شهروندان تعامل دوسویه برقرار کردیم.
«ما باهم هم‌وطنیم/ بیا با هم حرف بزنیم» شعار این سلسله برنامه‌هاست و آن‌طور که حجت‌الاسلام جلال می‌گوید، در این برنامه‌ها دیوار و مرزی برای صحبت وجود ندارد و موضوعات به صورت عمومی با هدف فهم متقابل و مشترک با شهروندان بوده است.


اواخر ماه مبارک رمضان با توجه به رویداد بزرگ انتخابات، بعد سیاسی، اجتماعی انتخاباتی به این میز‌های گفتگو اضافه شده است. دبیر ستاد مشارکت حداکثری در استان در این‌باره نیز می‌گوید: شیوه کار در این بخش به این شکل تعریف شد که یک نخبه دانشگاهی یا استاد دانشگاه در «کافه گفتگو» مشارکت کند و به شهروندان میکروفون داده شود و همه صحبت‌ها کامل شنیده شود.
حجت‌الاسلام جلال ادامه می‌دهد: این پروژه نیز از بوستان ملت مشهد آغاز شد و تاکنون در بیش از ۱۵۰ نقطه از شهر میز گفت‌وگوی انتخاباتی برگزار شده است.
او تأکید می‌کند که مهم‌ترین بخش این سلسله برنامه‌ها ترغیب شهروندان به حضور حداکثری پای صندوق رأی است.


مشهد پیشرو میز‌های گفت‌وگوی انتخاباتی

او از دریافت روزانه ۵۰ تا ۶۰ درخواست از سوی شهروندان به‌دست اعضای این ستاد خبر می‌دهد که برگزاری این میز گفتگو را در محله خود تقاضا می‌کنند و می‌گوید: این الگو اولین‌بار در کشور در مشهد در دست اجراست و تا پایان انتخابات ادامه دارد.


دبیر ستاد مشارکت حداکثری در خراسان‌رضوی به موضوع دریافت مجوز‌های مورد نیاز برای برپایی این میز‌های گفتگو نیز اشاره می‌کند: پس از اینکه این کار چهره انتخاباتی به خود گرفت، با حمایت ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان و همراهی نیروی انتظامی و شهرداری مشهد، مجوز‌های لازم را گرفتیم و خوشبختانه برپایی این میز‌های گفتگو تا امروز با استقبال خوبی روبه‌رو شده است.
حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر از نخبگان، دانشجویان، طلاب و فرهیختگان هستند که به‌گفته حجت‌الاسلام جلال به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در این برنامه‌های گروهی مشارکت می‌کنند.
او ابراز امیدواری می‌کند که بتوانند در آینده با افزایش بخش‌های مختلف، «کافه گفتگو» را به‌سمت تعامل بهتر و بیشتر با شهروندان سوق دهند.


محمدرضا عبدا... آبادی، عضو ستاد مشارکت حداکثری نیز پیش‌تر در گفت‌وگویی درباره گسترش فعالیت‌های این ستاد گفته بود: تاکنون از ۵ مجموعه در مشهد، ۳ مجموعه در شهرستان‌های سبزوار و تربت‌حیدریه و نیز استان‌های دیگر مانند تهران، اصفهان و شیراز درخواست‌هایی مبنی آموزش افراد به‌دست ما رسیده است که بناست به‌صورت حضوری یا مجازی به آن‌ها آموزش دهیم یا بر کار آن‌ها نظارت داشته باشیم.


او درباره واکنش مردم به این حرکت خودجوش نیز گفته بود: با توجه به فضای حاکم بر جامعه، برخی مردم در ابتدا حرف‌های ما را نمی‌پذیرفتند، اما برخی پس از شنیدن پاسخ ما شبهاتشان برطرف می‌شد؛ روشن است که برخی نپذیرفتن‌ها ریشه در تبلیغات ضدنظام فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای دارد، اما با استمرار این فضا آن مشکلات نیز برطرف می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->