اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

نتیجه انتخابات شورای شهر مشهد کی اعلام می شود؟

  • کد خبر: ۷۰۴۸۱
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
نتیجه انتخابات شورای شهر مشهد کی اعلام می شود؟
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با اعلام خبر الکترونیکی شدن انتخابات شورای اسلامی شهر مشهد اعلام کرد که نتایج ششمین دوره انتخابات شورای شهر مشهد صبح روز شنبه اعلام می‌شود.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ با نزدیک شدن به روز انتخابات، دستگاه‌های متولی برای برگزاری انتخاباتی سالم، امن و البته با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی آماده اند و استاندار خراسان رضوی هم در این زمینه اعلام کرد که همه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی پرشور در روز جمعه این هفته اندیشیده شده است؛ ضمن اینکه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با اعلام خبر الکترونیکی شدن انتخابات شورای اسلامی شهر مشهد اعلام کرد که نتایج ششمین دوره انتخابات شورای شهر مشهد صبح روز شنبه اعلام می‌شود.


تدوین سند امنیتی انتخابات استان

استاندار خراسان رضوی در نشست خبری با موضوع انتخابات پیش رو، با تشریح اقدامات انجام شده برای اجرای صحیح ۴ مؤلفه انتخاباتی با موضوعات امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت گفت: در موضوع امنیت انتخابات تلاش می‌کنیم انتخابات در فضایی کاملا امن برگزار شود؛ تکالیف دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و نظامی، تعریف و آسیب ها، تهدید‌ها و فرصت‌های استان شناسایی و راه کار‌ها نیز تعریف شده است.


محمدصادق معتمدیان با تأکید بر اینکه امنیت مرز‌های استان همیشه تأمین است و در این روز‌های انتخاباتی مسائل امنیتی و اطلاعاتی مربوط به مرز‌ها را حتی در فراسوی مرز‌های ایران افزایش داده ایم، تصریح کرد: در راستای افزایش ضریب امنیتی انتخابات، سند امنیتی انتخابات در استان هم تدوین شده است و برای روز انتخابات در تاریخ ۲۸ خرداد نیز ۱۹ هزار نیروی انتظامی با همراهی نیرو‌های سپاه و بسیج مسئول تأمین امنیت انتخابات و شعبه‌های دریافت رأی هستند.
وی افزود: از ماه‌های گذشته با افزایش میزان پاسخگویی به مطالبات مردمی از سوی مدیران، سعی کردیم در استان میزان نارضایتی اجتماعی را هم کاهش دهیم تا این مسائل تبدیل به مسائل امنیتی نشوند.


پرچم مشارکت خراسانی‌ها بالاست

وی با بیان اینکه استانداری خراسان رضوی با همراهی و تعاملات با احزاب، رسانه ها، دانشگاه ها، اصناف، تشکل ها، ائمه جمعه و جماعات و روحانیان و علما در تلاش برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است، گفت: خوشبختانه در همه انتخابات ریاست جمهوری، میانگین مشارکت خراسانی‌ها از کشور بالاتر بوده است و در ۱۲ دوره قبلی انتخابات ریاست‌جمهوری، میانگین مشارکت کشور ۶۶.۹۶ درصد و میانگین استان ۷۷.۷۵ درصد بوده است.


معتمدیان گفت: طبق نظرسنجی‌ها، حدود ۱۵ درصد مردم استان اعلام کرده‌اند که به علت نگرانی بابت کرونا، تصمیم به شرکت نکردن در انتخابات دارند.
او همچنین درباره سلامت انتخابات و برگزاری انتخاباتی سالم نیز افزود: در این زمینه به مُر قانون عمل می‌کنیم و با هرفردی که خلاف قانون عمل کند برخورد می‌کنیم. در فرایند برگزاری انتخابات ۱۰۰ هزار نفر عوامل اجرایی داریم و همه سازوکار‌های نظارتی را نیز ایجاد کرده ایم تا تخلفی در انتخابات صورت نگیرد.


استاندار خراسان رضوی درباره انتخابات شورا‌های شهر و روستا در استان گفت: در ۸۷ شهر استان انتخابات شورای شهر را برگزار می‌کنیم، برای این انتخابات ۳۲۴۴ نفر ثبت نام کرده اند که از این تعداد پس از ۳ مرحله فرایند تأیید صلاحیت‌ها ۲۵۳۰ نفر تأیید صلاحیت شدند. همچنین برای برگزاری انتخابات شورا‌های روستا در ۲۵۸۶ روستای استان ۱۶ هزار و ۵۹۶ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد هم صلاحیت ۱۵ هزار و ۳۲۰ نفر تأیید شده است.


تدابیر ضدکرونایی در روز انتخابات

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا گفت: در پیک چهارم کرونا در استان به خوبی عمل کردیم و برای روز انتخابات هم همه تدابیر لازم اعم از وجود ناظر بهداشتی در شعب، افزایش ۱۰۰۰ شعبه اخذ رأی نسبت به انتخابات گذشته و دیگرتمهیدات لازم اندیشیده شده است.
معتمدیان افزود: در تلاشیم رأی گیری در فضای باز انجام شود، اما اگر این امکان برای برخی از شعب وجود نداشت، مسائل بهداشتی از جمله وجود تهویه در شعب الزامی است و ناظران بهداشتی بر این مسائل رصد کامل دارند.


وی ادامه داد: در روز برگزاری انتخابات ۵۰۷۳ شعبه اخذ رأی در استان وجود دارد که از این تعداد ۴۲۴۹ شعبه ثابت و ۸۲۴ شعبه سیار است. همچنین ۱۹ میلیون تعرفه برای استان ارسال شده و در این انتخابات مشکلی برای عرضه تعرفه به شعب وجود ندارد.


وی درباره ممنوعیت کرونایی برای تبلیغات انتخاباتی هم گفت: شرایط تبلیغات براساس دستورالعمل ابلاغ شده است و دراین راستا هرگونه تجمع انتخاباتی، سخنرانی و مناظره در فضا‌های بسته ممنوع است، اما برگزاری تجمعات در فضای باز با رعایت فاصله اجتماعی و استفاده ۳۰ درصد از ظرفیت فضای در نظرگرفته شده بلامانع است.


استاندار خراسان رضوی ادامه داد: مسئولیت هرگونه تخلف در رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی در جریان تبلیغات انتخابات، در انتخابات ریاست جمهوری با مسئول ستاد و در انتخابات میان دوره‌ای خبرگان رهبری و شورا‌ها با نامزدهاست.
معتمدیان درباره واجدان شرایط حضور در انتخابات امسال نیز گفت: در انتخابات امسال، ۴ میلیون و ۶۱۶ هزار و ۷۹۱ نفر از جمعیت استان می‌توانند در انتخابات شرکت کنند که از این تعداد ۲ میلیون و ۳۱۵ هزار و ۸۱۳ نفر مرد و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار و ۹۸۷ نفر زن هستند. همچنین ۱۲۰ هزار و ۷۰۲ رای اولی در استان هم داریم.


۵۴۰۰ صندوق الکترونیک برای استان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی نیز در پاسخ به سؤال شهرآرا درباره اعلام نتایج انتخابات گفت: تمام فرایند انتخابات شورای اسلامی شهر مشهد همانند دیگرکلان شهر‌ها در این دوره انتخابات، الکترونیکی است و در این راستا برای شهر مشهد ۵۴۰۰ صندوق الکترونیک در نظر گرفته شده است.


محمدعلی نبی پور افزود: با توجه به اینکه انتخابات شورای شهر مشهد الکترونیکی است. ازاین رو به محض پایان زمان رأی‌گیری، دستگاه صندوق الکترونیک به سامانه مربوط متصل و جمع بندی شمارش آرا انجام می‌شود و نتایج این انتخابات در صبح روز شنبه به اطلاع مردم می‌رسد.


وی همچنین درباره احراز هویت افراد گفت: ثبت اثر انگشت با توجه به شرایط کرونایی انجام نمی‌شود و فقط برای روز رأی گیری داشتن شناسنامه فرد و کدملی کافی است.


وی درباره پیش بینی میزان مشارکت مردم استان در انتخابات ۲۸ خرداد گفت: بر اساس برخی نظرسنجی‌ها تا هفته گذشته، میزان مشارکت در مشهد ۴۴ درصد و در استان بیش از ۵۰ درصد برآورد شده است، اما در این یک هفته به طور قطع این میزان افزایش می‌یابد و امیدواریم مشارکت مردم خراسان رضوی در این دوره بیش از ۵۰ درصد باشد.


نبی پور افزود: با توجه به اینکه انتخابات با ایام دهه کرامت مصادف شده است و با توجه به حضور زائران در بارگاه رضوی و در راستای کاهش تراکم جمعیتی در پای صندوق‌های رأی، تعداد صندوق‌های داخل حرم مطهر رضوی از ۴ صندوق دوره‌های قبلی به ۱۲ صندوق افزایش می‌یابد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->