کشف جسد جوان گم شده در بشکه اسید مرگ یک جوان در پی شلیک پلیس +اطلاعیه پلیس ۶ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی در مشهد کشف شد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد مرگبار تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حقوق معوق معلمان خرید خدماتی و حق التدریس در اسرع وقت پرداخت شود پلیس راهور فراجا: تصمیم گرفتیم فرایند صدور گواهینامه موتورسیکلت را تسهیل ببخشیم کشف بیش از ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲ | ۷۵ درصد کشفیات مواد مخدر در شرق کشور صورت گرفت محدودیت‌های ترافیکی کنکور سراسری ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری توسط پلیس فتا افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد «قلیان اکسیژن» طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است | افزایش ۵۰ درصدی مصرف قلیان در ۷ سال بی‌خوابی، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو صادر شد برای خود و دیگران خودسرانه دارو تجویز نکنیم! تشخیص بموقع اوتیسم، در پیشرفت مهارت‌های ارتباطی و کلامی کودکان تاثیر بسزایی دارد معاینات پزشکی کارکنان آشپزخانه مرکزی خراسان رضوی در ایام حج عمره آغاز شد عطاری فقط می‌تواند گیاهان دارویی مجاز را عرضه کند | برخورد با عطاری‌هایی که فرآورده دارویی بفروشند اهدای عضو در مشهد به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

وجود ترکیبات خطرناک محرک شیشه در کپسول‌های لاغری غیرمجاز گلوریا

  • کد خبر: ۷۰۷۳۶
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
وجود ترکیبات خطرناک محرک شیشه در کپسول‌های لاغری غیرمجاز گلوریا
بر اساس بررسی آزمایشگاهی نمونه کپسول‌های لاغری که در فضای مجازی تبلیغ و به فروش می‌رسند، وجود ماده خطرناک مت‌آمفتامین (شیشه) در این فراورده‌ها اثبات شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، بر اساس اعلام اداره کل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو؛ نمونه‌هایی از کپسول قاچاق و تقلبی که با ادعای فراورده گیاهی لاغری به نام «گلوریا» در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به فروش می‌رسد، مورد بررسی و آزمایش قرار داده است، که در ارزیابی‌های دقیق آزمایشگاهی مشخص شد، این فراورده تقلبی حاوی ماده غیرمجاز و خطرناک مت آمفتامین (ماده مخدر شیشه) بوده که عوارض خطرناک و جبران ناپذیری دارد.

مت آمفتامین (شیشه) موجود در این محصول و همچنین تولیدات دست‌ساز برخی عطاری‌ها بصورت ترکیب با سایر فراورده‌های گیاهی به عنوان کاهش دهنده اشتها استفاده می‌شود. منابع مختلف غیرمجاز، این فراورده‌های تقلبی را تولید و به عنوان برند اروپایی در وبسایت‌های فروش اینترنتی، فضای مجازی و بعضی عطاری‌ها عرضه می‌کنند.

با توجه به نوع، شکل و محتویات داخل فراورده لاغری با عنوان «گلوریا» و پیگیری از اداره کل نظارت بر امور فراورده‌های طبیعی سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو مشخص شد این محصول فاقد مجوز است.

تمهیدات لازم با همکاری دستگاه‌های ذیربط برای برخورد با متخلفان و جمع آوری این فراورده تقلبی و سایر ترکیبات مشابه صورت گرفته است.

سازمان غذا و دارو با تاکید بر لزوم توجه به برچسب اصالت روی محصولات سلامت محور هنگام خرید، تاکید نموده است: استعلام فراورده از سامانه تیتک www.TTAC.IR و سامانه پیامکی ۲۰۰۰۸۸۲۲ امکان پذیر است و اطمینان از اصالت فراورده‌ها تنها با تطابق اطلاعات روی برچسب و پاسخ دریافتی از سامانه حاصل می‌شود.

منبع: وبدا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->