جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی: آستان قدس رضوی باید کانون گرد همایی هنرمندان باشد

  • کد خبر: ۷۱۱۲۱
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی: آستان قدس رضوی باید کانون گرد همایی هنرمندان باشد
تولیت آستان قدس رضوی در دیدار جمعی از دست‌اندرکاران و هنرمندان مؤسسه آفرینش‎‌های هنری آستان قدس رضوی که در نگارخانه رضوان مشهد برگزار شد، گفت: خداوند هم هنرمند است. سرتاسر عالم صحنه زیبای هنرمندی پروردگار یکتاست و شکوه عالم و زیبایی‌های طبیعت نشانه وجود پروردگار و تجلی هنر الهی است.

شهرآرانیوز - تولیت آستان قدس رضوی در دیدار جمعی از دست‌اندرکاران و هنرمندان مؤسسه آفرینش‎‌های هنری آستان قدس رضوی که در نگارخانه رضوان مشهد برگزار شد، گفت: خداوند هم هنرمند است. سرتاسر عالم صحنه زیبای هنرمندی پروردگار یکتاست و شکوه عالم و زیبایی‌های طبیعت نشانه وجود پروردگار و تجلی هنر الهی است.


به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی با بیان اینکه بشر همواره در طول تاریخ از هنر برای ماندگاری یک فکر، اندیشه، مذهب و مفهوم استفاده کرده است، خاطرنشان کرد: هنر بی‌تردید رساترین ابزار برای ماندگاری، مقبولیت و ترویج یک اندیشه و تفکر در میان انسان‌هاست. او با تأکید بر اینکه هر پیام، اندیشه و فرهنگی که بخواهد گسترش و نفوذ یابد و ماندگار شود باید از ابزار هنر استفاده کند، تصریح کرد: هنر توانایی بیان مفاهیم و اندیشه‌ها در قالبی زیبا را دارد که در نهایت موجب اثرگذاری بر افکار، عواطف و احساسات جمع کثیری از اقشار مختلف انسان‌ها می‌شود. تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: در صدر اسلام شاعران مسلمان برای دفاع از ارزش‌های اسلامی در میدان جنگ حضور می‌یافتند و با سلاح ذوق و هنر شعری خود در کنار مجاهدان ادای تکلیف می‌کردند.


مروی همچنین تأکید کرد: ما به مقوله هنر در آستان قدس رضوی اهتمام جدی داریم و به‌هیچ‌وجه آن را امری حاشیه‌ای نمی‌دانیم؛ هر گوشه بارگاه مطهر حضرت رضا (ع) تجلی هنر بوده و با هنر شکل گرفته، به طوری‌که حرم مطهر رضوی گنجینه عظیمی از هنر و معماری اسلامی است. او با بیان اینکه آستان قدس باید کانون تجمع هنرمندان شود؛ خاطرنشان کرد: آستان قدس در حوزه هنر باید جریان‌ساز و الگو برای کشور باشد، ما نباید در کنار دیگران باشیم بلکه باید دیگران را هدایت و رهبری کنیم و این جایگاهی است که از این دستگاه باعظمت معنوی انتظار می‌رود.


حجت‌الاسلام والمسلمین مروی گفت: شتابزدگی و انجام فعالیت‌های سطحی در آستان قدس جایگاهی ندارد، در خلق آثار هنری نیز باید این‌گونه عمل کرد و از شتابزدگی و فعالیت‌های سطحی در خلق این آثار پرهیز کرد، اگر هنرمند در خلق آثار هنری صبر و حوصله لازم را نداشته باشد، ممکن است کیفیت اثر هنری او کاهش یابد. به گفته او مؤسسه آفرینش‌های هنری باید خانه دوم و کانون هنرمندان کشور باشد، هنرمندان باید با این مؤسسه انس داشته باشند و این انس با رفت و آمد‌های رسمی و دعوتنامه‌ای محقق نمی‌شود، هنرمندان باید این مؤسسه را همچون خانه خود بدانند.


بازدید تولیت آستان قدس رضوی از نمایشگاه تولیدات هنری مؤسسه آفرینش‌های هنری و کلاس‌های آموزشی مکتب هنر رضوان، رونمایی از تابلو نقش برجسته حدیث سلسله‌الذهب و انجام نخستین اکران پویانمایی «خط سرخ» از برنامه‌هایی بود که در حاشیه این دیدار انجام شد.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->