معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی اعلام شرایط جدید متقاضیان خودروی پارس سامانه جامع یکپارچه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ با قیمت جدید + جدول اعلام بخشنامه فروش سدان فونیکس آریزو ۶ جی تی (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + جدول
سرخط خبرها

بورس امروز ۳۰ خرداد؛ بعد از انتخابات چه زمانی وارد بازار سرمایه شویم؟

  • کد خبر: ۷۱۲۸۰
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
بورس امروز ۳۰ خرداد؛ بعد از انتخابات چه زمانی وارد بازار سرمایه شویم؟
کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: بازار بعد از انتخابات و با توجه به این که یک دوره طولانی مدت افت و بی‌تعادلی را گذرانده است به لحاظ تکنیکالی باید شاهد روند مثبت و متعادل در آن باشیم، زیرا اصلاح در بازار به اتمام رسیده است. البته این روند به یک باره رخ نمی‌دهد و با رشد ملایمی شاخص کل تا شهریور ماه انتظار می‌رود به یک میلیون و ۵۰۰ برسد که این رقم به هیچ وجه دور از انتظار نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، امروز ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ بازار برای دومین روز متوالی با روند مثبت آغاز به کار کرد و بسیاری از نماد‌های شاخص‌ساز با تحرکات مثبتی همراه شده‌اند، اما همچنان نیمی از بازار در صف فروش قفل هستند و آن هم به دلیل روند ناامید کننده نماد‌های کوچک بازار است. به عقیده بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه اگر ابهامات سیاسی در بازار فروکش کند بازار از وضعیت نوسانی دور می‌شود.

حسین مرید سادات، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در تشریح روند بازار سرمایه در وضعیت فعلی گفت: بازار در یک ابهام نامشخص قرار گرفته است و تا شش ماه آینده که دولت جدید بر سر کار می‌آید و تیم اقتصادی دولت معرفی می‌شوند باید منتظر بمانیم تا ببینیم واکنش بازار به این انتخاب چه خواهد بود.


 او می‌گوید: در شرایط فعلی چنین رشدی را برای دو روز متوالی پیش‌بینی نمی‌کردم آن هم به این دلیل که روز چهارشنبه با عرضه‌های گسترده‌ای مواجه بودیم. مرید سادات افزود: روز گذشته عملکرد مثبت و اثرگذار گروه‌هایی مانند بانکی‌ها، گروه‌های شیمیایی و چندرشته‌ای‌ها نشان داد بازار به استقبال رییس جمهور جدید رفته است.

این کارشناس بازار در بخش دیگری گفت: بازار بعد از انتخابات و با توجه به این که یک دوره طولانی مدت افت و بی‌تعادلی را گذرانده است به لحاظ تکنیکالی باید شاهد روند مثبت و متعادل در آن باشیم، زیرا اصلاح در بازار به اتمام رسیده است. البته این روند به یک باره رخ نمی‌دهد و با رشد ملایمی شاخص کل تا شهریور ماه انتظار می‌رود به یک میلیون و ۵۰۰ برسد که این رقم به هیچ وجه دور از انتظار نیست.

مرید سادات همچنین درباره روند بازار‌های موازی و تاثیر آن‌ها بر بورس گفت: سیاست‌های ناکارآمد دولت و دامن زدن به افزایش نقدینگی و افزایش تورم در کشور باعث افزایش قیمت بسیاری از کالا‌ها شده است. وبا توجه به اتفاقاتی که در اقتصاد کشور افتاده است در دوره چهار ساله بعد دلار به زیر ۲۰ هزار تومان نخواهد آمد و در دیگر بازار‌ها مثل مسکن احتمال رکود را داریم. وی افزود: مول

وی درباره زمان مناسب سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه گفت: حجم کم معاملات و نبود نقدینگی در بازار معضل بزرگی است که هنوز هم حل نشده است، اما کف‌های حمایتی که در حال حاضر در بازار شکل گرفته به راحتی از دست نخواهد رفت و بسیاری از سهم‌ها در کف قیمتی خود در حال حاضر قرار گرفته‌اند؛ پس زمان فعلی برای ورود به بازار سرمایه مناسب است البته به این شرط که سبد سرمایه‌گذاری مناسب و دقیقی چیده شود. یعنی خرید سهم‌های بنیادینی که ارزش نگهداری دارند و صادارت محور هستند. وی افزود: سهامداران باید در قیمت‌هایی خرید کنند که عمده بازار نسبت به آن رقم توافق دارد و البته از نقدشوندگی بهتری هم نسبت به دیگر سهم‌ها برخوردار هستند.

او می‌گوید: سهم‌های کوچک بازار قفل در صف فروش‌اند و عامل اصلی نابسامانی بازار هم همین نماد‌های کوچکند. سرمایه‌گذاران بازار سرمایه باید دقت کنند که در کدام نماد‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند که به عبارتی در بازار گیر نکنند.

مرید سادات در پایان این مصاحبه به راهکار‌های افزایش اعتماد در بازار اشاره کرد و گفت: تسهیل قوانین در شرایط فعلی مهم‌ترین فاکتوری است که به بازار کمک می‌کند. زمانی که ناظر بازار به صورت سلیقه‌ای دست به اقداماتی می‌زند نتیجه آن چیزی جز برهم خوردن تعادل نیست. وی افزود: زمانی که سیاست‌گذار بر مبنای قانون حرکت کند، سایه قیمت‌گذاری‌های دستوری از بین برود و اقتصادی باز برمنای عرضه و تقاضا داشته باشیم اعتماد به بازار برمی‌گردد البته باید قوانینی در جهت حمایت از بازار و نه ضربه به پیکره بازار سرمایه هم وضع شود.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->