تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟
سرخط خبرها

واکسیناسیون مراکز درمانی روان‌شناسی و امور اجتماعی بلاتکلیف مانده است

  • کد خبر: ۷۱۵۸۹
  • ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
واکسیناسیون مراکز درمانی روان‌شناسی و امور اجتماعی بلاتکلیف مانده است
معاون امور پیشگیری بهزیستی خراسان‌رضوی از لزوم واکسیناسیون فوری بیش از ۲۰۰ مرکز خدمات روان‌شناختی و مشاوره حضوری در خراسان‌رضوی خبر داد.

گروه سلامت و پزشکی شهرآرانیوز | به‌گفته غلامحسین دلبری، ضرورت و فوریت واکسیناسیون مسئولان و کارکنان مراکز مشاوره و خدمات روان‌شناختی تحت نظارت بهزیستی به دادگستری اعلام شده است.


وی ادامه داد: دادگستری در مشاوره‌ها تأکید می‌کند که در صورت امکان این فعالیت به‌صورت حضوری انجام شود. این موضوع به‌ویژه در مشاوره‌های طلاق و مشاوره‌های پیش از ازدواج که هردو در حیطه تحکیم بنیان خانواده است، بیشتر مدنظر نهاد‌های مرتبط است.


دلبری یادآور شد: ۲۰۰مرکز مشاوره و خدمات روان‌شناختی در استان فعالیت می‌کنند و ۷۲مرکز آن به مشاوره طلاق اختصاص دارد که ۳۲واحد از این مراکز در مشهد فعال‌اند. علاوه بر این‌ها کلینیک‌های مددکاری، کارشناسان خط۱۴۸۰ مشاوره تلفنی و سایر مراکز و کارکنان بهزیستی که به‌صورت ثابت و سیار با مراجعان گروه‌های مختلف اجتماعی سروکار دارند و به‌نوعی نقش کادر درمان اجتماعی را ایفا می‌کنند نیز باید هرچه سریع‌تر واکسینه شوند، زیرا مطابق شیوه‌نامه‌ها جزو گروه‌های پرخطر محسوب می‌شوند و امکان انتقال ویروس در این مراکز خیلی زیاد است.


وی اظهار کرد: ما دفتر‌های پیشگیری از آسیب‌ها، پیشگیری از معلولیت و پیشگیری از اعتیاد را داریم و همچنین ده‌ها کمپ ماده۱۵ و ۱۶ که همه این مراکز جزو مراکز پرخطر طبقه‌بندی می‌شوند و قطعا پیش از واکسیناسیون عمومی باید به‌صورت ویژه مورد توجه مسئولان بهداشتی استان قرار گیرند.


کارشناس مسئول مراکز مشاوره طلاق بهزیستی نیز دراین‌باره گفت: مشاوره طلاق به‌صورت آنلاین، درعمل به‌جایی نمی‌رسد و نتیجه لازم به‌دست نمی‌آید و از طرفی، دادگستری و مدیران بهزیستی هم انتظار و تأکید دارند که این مشاوره‌ها به‌صورت حضوری انجام شود.


حسن حاجی‌پور گفت: به‌طورکلی، مشاوره‌های روان‌درمانی و مشاوره عمیق روان‌شناختی، به‌صورت آنلاین اصلا نتیجه نمی‌دهد و حتما باید حضوری برگزار شود. باتوجه‌به لزوم حضوری‌بودن مشاوره و ایجاد رابطه شناختی بین مشاوره‌گیرنده و مشاور، ضرورت واکسیناسیون مراکز مشاوره، بر همه نهاد‌های دست‌اندرکار از جمله سازمان نظام روان‌شناسی آشکار است. این موضوع علاوه بر بهزیستی، از طرف سازمان نظام روان‌شناسی استان نیز به دادگستری و معاونت درمان منعکس شده است و با اینکه بیش از یک ماه از طرح موضوع می‌گذرد، هنوز پاسخی از سوی دانشگاه به این درخواست‌ها ارائه نشده است.


حاجی‌پور تأکید کرد: شاید در کمتر کار درمانی و گفت‌وگوی رودررو، حدود یک ساعت ارتباط چهره‌به‌چهره وجود داشته باشد، اما روان‌شناسان هر روز با این حالت مواجه هستند و چندین نفر را به‌صورت چهره‌به‌چهره و با فاصله کمتر از ۲ متر ویزیت و مشاوره می‌کنند و تعدادی از آن‌ها وقت مشاوره دارند که بین ۴۵دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد، یعنی چندین برابر زمان ویزیت یا خدمات پرستاری. پس واکسیناسیون این گروه بسیار ضروری است.


وی همچنین یادآور شد: مراکز مشاوره جزو مشاغل سطح یک کرونایی طبقه‌بندی شده‌اند که حتی در شرایط قرمز نیز باید دایر باشند و این نشانه حساسیت کار این مراکز است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->