شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش استطاعت ٩٨درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد کشف جسد دانشجوی دندان‌پزشکی بعد از یک هفته| دو مظنون بازداشت شدند یک کشته و ۶ مجروح بر اثر طوفان زاهدان(۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد دستگیری زورگیران دهه هشتادی قمه کش (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۷۳ قطعه سکه تاریخی دوره اشکانیان از مسافر قطار (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند چقدر است؟ سردار رادان: اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل نداریم سارق ۴۶ کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان منتظر تعیین تکلیف افزایش حقوق خود هستند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۱۱ واحد صنفی به‌دلیل فروش مواد مخدر و قرص‌های غیرمجاز در مشهد  آدمکشی جوان ۱۸ ساله به خاطر غرور جوانی در مشهد + عکس آنچه اخلاق عمومی را کارآمدتر می‌کند نگهداری درست پیاز و جلوگیری از جوانه زدن آن + روش‌هایی کاربردی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود تاثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی بر گرایش نوجوانان به مصرف دخانیات چقدر است؟ قطع انتقال محلی مالاریا در کشور تا سال ۱۴۰۴ | افزایش مالاریا در خراسان رضوی طی ۲ سال گذشته
سرخط خبرها

باز پرداخت اقساط کارت اعتباری ۷ میلیون تومانی معیشت چگونه است؟

  • کد خبر: ۷۱۷۵۴
  • ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۸
باز پرداخت اقساط کارت اعتباری ۷ میلیون تومانی معیشت چگونه است؟
ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم وعده داده که برای کاهش هزینه خانواده‌ها  کارت اعتباری معیشت صادر می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، قرار است برای خانوار‌های پنج دهک اول کارت اعتباری معیشت صادر شود. بر این اساس به ازای هر یک از اعضای خانوار در سه دهک اول ۲۰۰ هزار تومان و دو دهک بعدی ۱۵۰ هزار تومان اعتبار ماهانه قرض‌الحسنه با کارمزد دو درصد تخصیص یابد.

همچنین به خانوار‌هایی که توانایی بازپرداخت اقساط را نداشته باشند یارانه بازپرداخت اقساط تعلق می‌گیرد.

برای این وعده رئیسی که قرار است از آذر امسال اجرایی شود مشخص نشده که مردم چگونه می‌توانند اقساط کارت اعتباری معیشت خانوار را بپردازند. آیا این اقساط از یارانه خانوار‌ها برداشت می‌شود؟

دولت روحانی که دو مرحله وام یک میلیون تومانی کرونا داد، اقساط آن را به صورت خودکار از یارانه نقدی و معیشتی خانوار کسر می‌کند.

۲۱ میلیون خانوار یارانه‌بگیر نقدی در بهار پارسال مرحله اول وام یک میلیون تومانی کرونا را گرفتند که به صورت ماهانه ۳۵ هزار تومان آن برای اقساط این وام کسر می‌شود.



همچنین هفت میلیون خانوار دیگر در پاییز پارسال مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا گرفتند که از اقساط وام از یارانه معیشتی بنزین آن‌ها برداشت می‌شود.

در واقع الان حداقل برای خانوار یک نفره این امکان وجود ندارد که اقساط کارت اعتباری را از یارانه‌اش برداشت کنند. چرا که از هر یارانه ۳۵ هزار تومان برای اقساط وام کرونا برداشت می‌شود.

همچنین بانک مرکزی اعلام کرده که برای حمایت از معیشت و افزایش قدرت خرید اقشار مختلف جامعه و بهبود فرایند تامین مالی زنجیره تولید چندین بانک به دارندگان سهام عدالت و یارانه‌بگیران وام هفت میلیون تومانی پرداخت می‌کند؛ بنابراین قرار است یارانه‌بگیران به پشتوانه یارانه‌ای که هر ماه می‌گیرند وام هفت میلیون تومانی از پنج بانک دریافت کنند که قطعا برای اقساط این وام یارانه ماهانه خانوار‌ها در اختیار بانک‌ها قرار می‌گیرد.

در مجموع پرداخت اقساط کارت اعتباری معیشت خانوار از یارانه ماهانه خانوار ممکن نیست. باید دید دولت آینده چه روشی را برای پرداخت اقساط پیش پای مردم می‌گذارد؟

 

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->