دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد جدید به تصویب دولت رسید | افزایش جریمه رانندگی تصویب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر نوروزی در بوستان غدیر مشهد (۸ فروردین ۱۴۰۳) مراسم وداع با پیکر شهید حاج ابوالفضل لطیف زاده در مشهد (۸ فروردین۱۴۰۳) + ویدئو
سرخط خبرها

نصرالله: آمریکایی‌ها می‌خواهند پرونده لبنان را با مذاکرات ایران گره بزنند

  • کد خبر: ۷۱۹۲۳
  • ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۸
نصرالله: آمریکایی‌ها می‌خواهند پرونده لبنان را با مذاکرات ایران گره بزنند
دبیر کل حزب الله لبنان گفت: برخی اصرار دارند که ایران و حزب الله را مسئول تشکیل نشدن دولت لبنان معرفی کنند. آمریکا درصدد این است تا پرونده لبنان را به مذاکرات با ایران ارتباط دهد در حالی که تهران با آن مخالف است.
به گزارش شهرآرانیوز، سید حسن نصرالله عصر جمعه در سخنانی درباره تحولات لبنان و منطقه که از شبکه‌های خبری پخش شد، اتهام برخی گروه‌ها مبنی بر کارشکنی حزب الله در تشکیل دولت لبنان را مردود و آن را نوعی فرافکنی دانست و گفت: برخی در لبنان از هر حادثه‌ای برای خدشه دار کردن چهره دیگران و تسویه حساب‌های سیاسی بهره می‌برند.

نصرالله خاطر نشان کرد: این افراد دنبال منافع ملی نیستند و دنبال منافع حزبی هستند.

وی افزود: ما منتظر کمک‌های خارجی نیستیم، ما باید خودمان در داخل دست به دست هم بدهیم تا کابینه تشکیل شود و کشور از خلا موجود رهایی یابد.

دبیرکل حزب الله خاطر نشان کرد: از وقتی که سعد حریری ملکف به تشکیل دولت شد ما مشتاق تشیکل دولت بوده ایم.

حسن نصرالله با بیان اینکه ایران به نمایندگی از کسی مذاکره نمی‌کند، گفت: تهمت‌هایی که به حزب الله زده می‌شود مبنی بر اینکه ما مانع تشکیل دولت جدید لبنان هستیم دروغ پردازی و نوعی رد گم کردن است.

وی همچنین گفت: سایت‌ها و رسانه‌هایی که آمریکا اخیر آن‌ها را مسدود کرد، نقش مهمی در همبستگی با فلسطین دارند و نسبت به سلطه آمریکا، فتنه انگیزی‌ها و تکفیری‌ها موضع‌گیری می‌کنند.

دبیر کل حزب الله یادآورشد که بستن این سایت‌ها دروغ بودن ادعا‌های دولت‌های آمریکا در باره دموکراسی و آزادی عقیده را برملا کرد.

نصرالله اظهارات آمریکایی‌ها مبنی بر حمایت لجستیکی از ارتش لبنان را مقابله با حزب الله دانست و گفت که هدف آمریکا تحریک مقاومت، با ایجاد تردید در تقویت ارتش است.

دبیر کل حزب الله لبنان ارتش کشورش را ضامن واقعی امنیت، ثبات و وحدت لبنان دانست و گفت: ارتش در فرهنگ ما بخشی اساسی معادله طلایی قدرت کشور یعنی: ارتش، مردم و مقاومت است، دولت آمریکا نگران این است که ارتش لبنان در موضعی واقعی و جدی برای مقابله با رژیم صهیونیستی باشد.

وی گفت: با وجود اینکه آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند برای حمایت تسلیحاتی از ارتش لبنان پیشقدم شده اند، اما در واقع خودشان هستند که جلوی پیشرفت ارتش لبنان را گرفته اند و اجازه نمی‌دهند ارتش از طریق کشور‌های منطقه و فرامنطقه‌ای به تسلیحات پیشرفته دست یابد.

نصرالله افزود: واقعیت این است که آمریکایی‌ها از ارتش لبنان و تسلیح آن هراس دارند. آن‌ها می‌ترسند ارتش لبنان پس از تسلیح و قدرت یافتن، در برابر دست پروده آن‌ها یعنی رژیم صهیونیستی بایستد.

دبیرکل حزب الله گفت: ما خواستار تقویت پدافند هوایی ارتش و حفظ کرامت ملت لبنان در برابر تجاوز‌های رژیم صهیونیستی هستیم و این همان چیزی است که آمریکایی‌ها از آن بیمناکند و برای جلوگیری از آن تلاش می‌کنند.

وی در باره تشکیل دولت لبنان نیز گفت: برخی در باره پرونده دولت همچنان اصرار دارند که حزب الله و ایران را مسوول عدم تشکیل دولت بدانند و گمان می‌کنند که ما منتظر مذاکرات وین یا مذاکرات ایران و عربستان هستیم.

نصرالله تاکید کرد: ایران در وین جز در باره پرونده هسته‌ای در باره هیچ پرونده دیگری گفتگو نمی‌کند و تهران مخالف گشودن هرگونه پرونده دیگری بین خود و آمریکاست که (واشنگتن) سعی در گشودن آن دارد.

دبیرکل حزب الله افزود: ایران به نیابت از هیچکس یعنی از جانب هیچ لبنانی، سوری، فلسطینی، یمنی و یا ... مذاکره نمی‌کند، بلکه آماده کمک به هر دوستی است که از آن کمک بخواهد.

وی همچنین گفت: برخی ادعا می‌کنند که ایران از حزب الله خواسته است تا زمان مشخص شدن نتایج مذاکرات وین و مذاکرات ایران و عربستان با فرایند تشکیل دولت جدید لبنان همراهی نکند. این ادعایی است که از سوی برخی طرف‌ها مطرح می‌شود.

نصرالله افزود: واقعیت این است که مذاکرات ایران و عربستان تنها روی روابط دوجانبه متمرکز بوده و هیچ ارتباطی به پرونده تشکیل دولت لبنان نداشته است.

وی با استقبال از طرح نبیه بری رییس پارلمان لبنان برای تشکیل دولت جدید این کشور گفت: طرح ابتکاری نبیه بری که طرف‌های مختلف را به یک نقطه بسیار مهم رسانده، توافق بر سر تعداد وزرای دولت است و طرف‌های مختلف توافق کرده اند تا تعداد وزرای دولت ۲۴ وزیر باشد.

نصرالله برون رفت طبیعی از بحران سیاسی موجود در کشورش را تشکیل هرچه سریع‌تر کابینه‌ای دانست که قادر به تصمیم گیری‌های سخت و دشوار باشد.

دبیرکل حزب الله همچنین به بحران سوخت در لبنان اشاره کرد و با بیان اینکه این موضوع باید حل شود گفت: اگر دولت قادر به تامین بنزین و گازوئیل نیست ما آن را از ایران وارد خواهیم کرد.

نصرالله با بیان اینکه ما باید از این فرصت استفاده کنیم خاطرنشان کرد که مقدمات برای آوردن بنزین از ایران آماده است.
 
منبع:ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->