حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) مقام حزب الله: آینده پس از «طوفان الاقصی» و پاسخ ایران دستخوش تغییر خواهد شد دور جدید توانمندی حزب الله ضد تل‌آویو آغازشده | اسرائیل شکست خورده عربستان: توافق ما با اروپا باید به فشار به اسرائیل برای توقف درگیری در غزه منجر شود وزارت خارجه آمریکا باز هم ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد اطلاعیه شماره ۴ فراجا در اجرایِ طرح نور | حرکتِ جامعه به سمت حفظِ حریم و حرمت زنان ‌بورل خواستار تلاش مضاعف برای کاهش تنش‌ها در خاورمیانه شد رئیسی: ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می داند نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس جمهور: به هیچ وجه نمی‌توان بین ملت پاکستان و ایران جدایی انداخت بازدید استاندار خراسان رضوی از هنگ مرزی درگز و پروژه کنترل آب‌های مازاد مرزی + تصاویر تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل آویو (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس جمهور: اراده ایران و پاکستان بر توسعه روابط همه جانبه است وزیر خارجه لبنان: خواهان جنگ نیستیم گفتگوی تلفنی بایدن و زلنسکی پس از تصویب کمک بزرگ به اوکراین حمله سنگین حزب الله به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی + فیلم (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) اتحادیه اروپا، تحریم‌های حوزه دفاعی ایران را گسترش می دهد زلنسکی به احتمال مذاکره با روسیه اشاره کرد شلیک ده‌ها موشک به شهر اشغالی صفد از جنوب لبنان + فیلم (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) امنیت مراکز هسته‌ای ایران ۱۰۰ درصد برقرار است
سرخط خبرها

سید حسن نصرالله: مقاومت فلسطین در نبرد غزه خوش درخشید

  • کد خبر: ۶۸۴۴۴
  • ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۳
سید حسن نصرالله: مقاومت فلسطین در نبرد غزه خوش درخشید
«سید حسن نصرالله» دبیرکل جنبش حزب الله لبنان سه شنبه شب طی سخنانی به مناسبت سالروز خروج نظامیان رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان «عید مقاومت و آزادسازی» گفت: سران مقاومت فلسطین در نبرد اخیر غزه خوش درخشیدند.
به گزارش شهرآرانیوز، سید حسن نصرالله گفت: از این پس در ماه می‌ دو پیروزی بزرگ را در ۲۵ می ۲۰۰۰ در لبنان و ۲۱ می ۲۰۲۱ در غزه جشن می‌گیریم.

وی افزود: فرماندهان جنبش‌های مقاومت فلسطینی و فرماندهان شاخه‌های نظامی آن در نبرد اخیر در غزه خوش درخشیدند.

دبیرکل حزب الله اضافه کرد: پیروزی سال ۲۰۰۰ ملت لبنان و مقاومت، نتیجه فداکاری جنبش‌ها و احزاب ملی لبنان بود. از مهمترین عوامل پیروزی سال ۲۰۰۰ موضع رسمی و محکم مقام‌های لبنانی در آن زمان از جمله «امیل لحود»، «نبیه بری» و «سلیم الحص» بود.

سید حسن نصرالله گفت: آزادسازی جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰، دوره پیروزی‌ها را پایه‌گذاری کرد و در آن روز مقاومت این پیروزی را به همه فلسطین تقدیم کرد، زیرا هدف آنجا بود.

وی افزود: نتایج پیروزی سال ۲۰۰۰ راهبردی بود بنابراین سران دشمن درباره خطرات راهبردی این شکست هشدار دادند. این دستاورد، دوست و دشمن و مسأله فلسطین و نبرد را در برابر مسیر راهبردی متفاوتی قرار داد.

دبیرکل حزب الله گفت: دلیل نبرد اخیر در غزه، حماقت دشمن صهیونیستی، دست کم گرفتن مقاومت و اشتباه محاسباتی دشمن بود.

وی افزود: رژیم صهیونیستی گمان می‌کرد که عکس‌العمل‌ها به پروژه یهودی‌سازی در قدس از حد بیانیه بالاتر نرود. مهم‌ترین خطا در برآورد دشمن این بود که گمان نمی‌کرد غزه اینچنین تصمیم تاریخی بگیرد.

نصرالله اضافه کرد: اهالی غزه و مقاومت آماده دفاع از قدس و مسجدالاقصی و فداکاری در راه آن بودند. صهیونیست‌ها باید بفهمند که تعرض به قدس و مقدسات و مسجدالاقصی با هر تعرض دیگری متفاوت است و پاسخ به این تجاوز در مرز‌های مقاومت غزه محدود نمی‌شود. وقتی مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس در معرض خطر جدی قرار بگیرد، دیگر خط قرمز معنا ندارد.

دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: هنگامی که دشمن اسرائیلی بداند که در برابر این معادله قرار دارد، می‌فهمد که نتیجه هر اقدامی در آینده، زوال این رژیم است.

وی گفت: همه جهان در نبرد شمشیر قدس احساس کرد که در برابر ملت فلسطینی متحد قرار دارد که برای هدفی واحد در حرکت است. از جمله نتایج عملیات شمشیر قدس، احیای فرهنگ و روحیه مقاومت به عنوان تنها مسیر برای بازپس‌گیری سرزمین بود. نبرد شمشیر قدس ضربه‌ای محکم به روند عادی‌سازی روابط و رسانه‌های آن زد.

او تأکید کرد: پس از نبرد شمشیر قدس می‌توانیم بگوییم که طرح معامله قرن ساقط شده است. این نبرد دوباره چهره زشت اسرائیل به ویژه نظام آپارتایدی آن را نشان داد. از مهم‌ترین نتایج آن این بود که باردیگر جهت قطب‌نمای نبرد در منطقه به سمت دشمن حقیقی چرخیدو امنیت رژیم صهیونیستی فلج شد و این یک دستاورد نظامی بی سابقه بود.

نصرالله از دستاورد‌های مقاومت اخیر در غزه را قدرت ادامه شلیک موشک در ساعت‌های از پیش اعلام شده عنوان کرد و گفت: نبرد اخیر توانایی موشکی متفاوت مقاومت از نظر کمی و کیفی و نیز برد موشک‌ها را نشان داد.

دبیرکل حزب الله گفت: این نبرد به تصویر فلسطین اشغالی به عنوان یک مکان امن برای سرمایه‌گذاری خارجی پایان داد.
 
منبع:ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->