علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود
سرخط خبرها

شهردار مشهد در آیین افتتاح پردیس مادر و کودک: بهره‌برداری درست از این مجموعه کمتر از ساخت آن نیست

  • کد خبر: ۷۱۹۶۸
  • ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
شهردار مشهد در آیین افتتاح پردیس مادر و کودک: بهره‌برداری درست از این مجموعه کمتر از ساخت آن نیست
شهردار مشهد گفت: نیرویی که باعث می‌شود در چهارگوشه شهر این قبیل پردیس‌ها ایجاد شود، استقبال مادران است.

طنین همتی| شهرآرانیوز، محمدرضا کلائی در آیین افتتاح پردیس مادر و کودک گفت: بهره‌برداری درست از این مجموعه کمتر از ساخت آن اهمیت ندارد. این مجموعه باید فضایی شاد برای مادران و کودکان ایجاد کند.
شهردار مشهد در آیین افتتاح پردیس مادر و کودک واقع در امامت ۴۹ مشهد که در ۶ماه به بهره‌برداری رسید، گفت: این مجموعه باید فضای شادی هم برای مادران و هم برای کودکان باشد و بهره‌برداری درست از این مجموعه کمتر از ساخت آن نیست. با مشارکت همراهان و سازمان‌های مردم‌نهاد باید این اتفاق بیفتد. اینجا باید محلی برای لذت‌بردن مادران و کودکان باشد.

 

 

شهردار مشهد خطاب به مادران شهر گفت: نگاهم انتقادی به مادران شهر است؛ اینکه ما فرض کنیم مادری انتهای وظایف است، بدون تردید اشتباه‌ترین فکر است. مادرشدن پایان این مسیر نیست. مادر وظیفه دارد به خودش برسد، ورزش کند، لذت ببرد. بخشی از آن مربوط به ماست که از این‌دست مکان بیشتر ایجاد نکردیم و بخشی از آن هم به مادران مربوط است که مطالبه‌شان نبوده است.

وی ادامه داد: از امروز اگر مادران شهرمان به خودشان نرسند، می‌شود به آن‌ها خرده گرفت. بهشان خورده گرفت که چون فرزند دارند، به خودشان نمی‌رسند. مادری که به خودش نرسد، قطعا فرزند خودباخته‌ای تربیت می‌کند.

وی تأکید کرد: در چهارگوشه شهر باید این‌گونه پردیس‌ها ایجاد شود و این منوط به استقبال مادران است. ایده این مجموعه را شهردار منطقه، خانم عرب‌احمدی، ارائه کرد. کارنامه خوب خانم عرب‌احمدی دفاع خوبی از این اتفاق است. خوشبختانه همه پروژه‌های بزرگی که در منطقه داریم، به‌درستی درحال انجام است. همکاران ما در حوزه شهرسازی همیشه پای کار بودند. اگر مجریان امر وظیفه‌شناس باشند، کار نهایی موفق‌تر خواهد شد.

بوستانی متفاوت 

بتول گندمی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد، همچنین با حضور در آیین بهره‌برداری از بوستان مادر و کودک در مشهد گفت: در جمعیت ۳/۵میلیونی شهر مشهد باید تمام برنامه‌ریزی‌های شهری برای این میزان جمعیت طرح‌ریزی شود. هر فردی سهم و سرانه‌ای از درآمد شهر ایفا می‌کند که اگر قرار بر این باشد شهر را فقط برای نیمی از مردم در نظر بگیریم، یکی از ضعف‌های بزرگ است که رضایت همه اقشار را به‌دنبال ندارد.

وی گفت: یکی از دغدغه‌های ما در شورا این بود که ظرفیت‌های خاصی را برای زنان شهر ببینیم. متأسفانه در ابتدای کار بدون درنظرگرفتن نیازهای اصلی این بخش جامعه بوستان‌هایی را راه‌اندازی کردیم که مطلوب بهره‌برداران نبود.

وی افزود: به‌عنوان مثال برای پارک ریحانه با مساحت زیادی که به آن اختصاص داده شده بود، تجهیزات کامل در نظر گرفته نشده بود.

به گفته وی این افتتاحیه از این منظر که جامعه بهره‌بردار را در نظر گرفتیم بسیار متفاوت است؛ اینکه چه تجهیزاتی نیاز است برای سنین مختلف در مجموعه در نظر گرفته شود که خوشبختانه در مجموعه وکیل‌آباد این ضعف‌ها گرفته و سعی شده است بوستانی باب میل بانوان و نیازهایشان باشد.

عضو شورای شهر مشهد گفت: این مجموعه تفاوت بسیاری با سایر مجموعه‌های دیگر در بخش‌های شهر دارد و در آن سعی شده است نیاز‌های جامعه بهره‌بردار با هر سن و با هر شرایط در نظر گرفته شود. مجموعه مادر و کودک که در راستای مصوبه شهر همگان است و دو قشر زنان و‌ کودکان را هدف گرفته، مجموعه‌ای متفاوت است. قطعا باید مشابه این مجموعه در چهارگوشه شهر داشته باشیم تا دسترسی همه بانوان به بوستان‌ها امکان‌پذیر باشد.

بوستانی به نام مادر و کودک

خلیل ا...کاظمی، معاون عمرانی شهردار، نیز در این افتتاحیه گفت: در آبان‌ماه سال گذشته قرار شد عملیات اجرایی این مجموعه به‌عنوان مجموعه پردیس مادر و کودک شروع شود. این پروژه همراه با عملیات عمرانی آن طراحی شد، چون نقشه قبلی نداشت.
کاظمی گفت: اعتبار درنظرگرفته‌شده برای این پروژه ۴۵میلیارد تومان بدون درنظرگرفتن تجهیزات بود و مساحتی که در اختیار بانوان و کودکانشان قرار می‌گیرد حدود ۶/۵ هکتار است. ما در شهر حدود ۹بوستان یا مجموعه در اختیار بانوان داریم.
اوایل سال ۹۷ عملیات اجرایی بوستان وکیل‌آباد را آغاز کردیم که آن هم به همین زودی‌ها به بهره‌برداری خواهد رسید و بوستان متفاوتی نسبت به سایر بوستان‌های شهر خواهد بود.
کاظمی ادامه داد: به‌دلیل نوع نگاهی که در طراحی و استفاده از این بوستان در نظر گرفته شده، به‌نام بوستان مادر و کودک نام‌گذاری شده است، یعنی فضا‌هایی را برای استفاده از کودکان و بانوان در نظر گرفته‌ایم.
وی افزود: ویژگی دیگر این بوستان این است که در مجاورت این بوستان یکی از ایستگاه‌های خط۳ قطارشهری را داریم که رفت‌وآمد به این بوستان را تسهیل می‌کند.
زمینی با مساحت ۸۰۰۰ متر برای ایستگاه‌ها و خروجی‌های مترو در اختیار قطارشهری مشهد است که بعد از اینکه عملیات اجرایی آن انجام شود، نزدیک به ۲۰۰۰ متر به مساحت بوستان اضافه می‌شود و مساحت این بوستان به ۸هکتار خواهد رسید.

پردیس مادر و کودک، دغدغه مادران را برای تفریح و ورزش رفع می‌کند

مریم عرب‌احمدی، شهردار منطقه۱۱، نیز در مراسم افتتاح پردیس مادر و کودک گفت: تلاش ما بر این بود مجموعه‌ای ایجاد شود که تمام فعالیت‌های مادران و کودکان را پوشش دهد و هر دو هم‌زمان بتوانند از این مجموعه بهره‌برداری کنند. سالن ورزشی مجموعه سال ۹۷ ساخته شده بود، اما برای بهره‌برداری آن برنامه‌ریزی نشده بود.

وی بیان کرد: طراحی مجموعه از آبان‌ماه۹۹ آغاز شد و توانستیم در مدت ۷ماه این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.
به گفته وی، در فضای باز مجموعه فعالیت‌های تفریحی و ورزشی مناسب با رده‌های سنی مختلف طراحی شده است. همچنین فضا‌های مخصوصی برای استفاده بانوان باردار و سالمندان تعبیه شده است. ویژگی دیگر این مجموعه، مسیر دوچرخه یک‌ونیم کیلومتری است که مسیر کودک و مادر از یکدیگر مجزاست تا امنیت کودکان حفظ شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->