تشدید اختلافات میان اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی خسارت وارد کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق بسته تسلیحاتی ۶ میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین سرنگونی پهپاد گران قیمت و پیشرفته آمریکا در سواحل یمن (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شعله‌ور شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس حمله مقاومت اسلامی عراق به حیفای سرزمین‌های اشغالی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شلیک ۳۰ موشک از جنوب لبنان به شمال جولان اشغالی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی کامل مقاومت برای مقابله با تجاوز اشغالگران به رفح اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهرهای انگلیس وزیر دفاع: حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است سکوت بلینکن درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو و ادعای دموکراسی در آمریکا شولتس: احتمال حل اختلافات باکو-ایروان بیشتر از همیشه است کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی سازمان ملل: پاک‌سازی نوار غزه از آوار و بمب‌های منفجرنشده احتمالاً ۱۴ سال طول بکشد اعلام آمادگی روسیه برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران انسیه خزعلی: دشمن درحال ترویج معضل بی هویتی در بین جامعه است
سرخط خبرها

کرونا جان ۹ زندانی را در خراسان‌رضوی گرفت

  • کد خبر: ۷۲۱۶۹
  • ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
کرونا جان ۹ زندانی را در خراسان‌رضوی گرفت
مدیرکل زندان‌های خراسان‌رضوی گفت: ۹ زندانی استان تاکنون بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

جانقربان | شهرآرانیوز، نشست خبری مدیرکل زندان‌های خراسان‌رضوی امروز ۶ تیرماه در سالن جلسات زندان مرکزی مشهد با حضور تعداد زیادی از خبرنگاران و بدون رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد.

 

جولان کرونا در نشست خبری مدیرکل زندان‌های خراسان‌رضوی

 

مدیرکل زندان‌های خراسان‌رضوی در این نشست گفت: ۹ زندانی استان تاکنون بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

سعید سرباز جانفدا با بیان اینکه نگاهی که در مجموعه زندان‌ها حاکم است، نگاه اصلاحی است و اعتقاد ما این است که زندانی‌ها نیرو‌های مولد این جامعه هستند، افزود:  جرم و بزه هزینه‌هایی دارد که از جمله آن همین خارج‌کردن نیرو‌های مولد از چرخه تولید است. این افراد می‌توانند به جامعه بازگردند، ولی این کار، کار یک ارگان نیست و به زیرساخت‌هایی برای همکاری دیگر نهاد‌ها نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه معیشت از مهم‌ترین عواملی است که آمار بزه را افزایش می‌دهد، اظهار کرد: در سال ۹۹ نسبت به سال گذشته ۲/۱۳ درصد کاهش موجودی زندانی داشته‌ایم و ورودی زندانی نیز ۱۱/۵ درصد کم شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: همچنین در سال گذشته طرح پایش را در استان به‌صورت پایلوت اجرا کردیم که در غالب این طرح ۲۵۸۸ بازدید قضات از زندان‌ها انجام شد. در این طرح قضات با حضور در زندان پرونده‌ها را دوباره بررسی و تغییرات زندانی‌ها و روند اصلاح آن‌ها را مشاهده می‌کردند.

وی گفت: در این طرح ۹۱۸۵ کاربرگ استفاده شد و وضعیت ۷۴۰۹ زندانی را در قالب ۷ گروه بررسی کردند. در نتیجه این بازدید‌ها و بررسی‌ها، ۱۲۰۹ زندانی آزاد و ۳۷۶ نفر شامل تخفیف مجازات شدند.

۱۷۰ پابند الکترونیک در استان


مدیرکل زندان‌های استان در ادامه با اشاره به راه‌اندازی دادرسی الکترونیک نیز گفت: راه‌اندازی دادرسی الکترونیک نیز اتفاق خوب دیگری بود که در سال۹۹ شکل گرفت. این طرح از نیمه دوم سال ۹۹ آغاز شد و ۶۲۵۱دادرسی الکترونیکی در این مدت انجام شد و در مجموع ۱۱/۷ درصد از مجموع اعزام و بدرقه‌های استان به‌صورت الکترونیکی انجام شد. در سال ۱۴۰۰ نیز تاکنون ۵۳۸۷ دادرسی الکترونیک انجام شده است که ۴۲/۸ درصد از اعزام‌ها و بدرقه‌ها را در بر می‌گیرد.

جانفدا درباره پابند‌های الکترونیک نیز اظهار کرد: از ۱۷۰ پابند الکترونیکی برای زندانیان استان استفاده می‌شود. این پابند‌ها برای زندانی‌های بی‌خطر و برای حبس در منزل استفاده می‌شود و امروز مرکز پیشرفته کنترل و نظارت الکترونیک در مشهد راه‌اندازی خواهد شد و همه نظارت‌های الکترونیک در این مرکز انجام می‌شود. اکنون نیز ۱۳۸ زندانی تحت نظارت الکترونیک هستند.

این مقام مسئول درباره فعالیت‌های فرهنگی زندان‌های خراسان‌رضوی افزود: فعالیت‌های فرهنگی عمده فعالیت‌هاست و کلاس‌های گسترده قرآن در زندان‌های استان برگزار می‌شود. ۱۴ هزار و ۹۱۰ نفر در زمینه تلاوت، قرائت و روخوانی، ۱۴۷۲ نفر حافظ جزء یک تا ۲۰ و ۶۰ نفر حافظ کل قرآن هستند و ۲۷۷ نفر در کلاس‌های نهضت سواد آموزی و ۱۷۷ نفر در کلاس‌های آموزش‌های کلاسیک آموزش‌وپرورش شرکت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۵ هزار و ۳۵۶ نفر از زندانیان در کلاس‌های حوزه‌های مختلف آموزشی، مذهبی و عقیدتی فعال‌اند و در ۱۳ مرکز استان ۱۳ کتابخانه زیر پوشش نهاد کتابخانه‌های عمومی دایر است که ۱۱ هزار و ۱۴۶ نفر عضو آن‌ها هستند.
مدیرکل زندان‌های خراسان‌رضوی درباره اشتغال زندانیان نیز گفت: اکنون ۴۹ درصد از محکومان در داخل زندان‌ها و در مرکز اشتغال خارج از زندان مشغول به کار هستند.

وی درباره آزادی زندانیان جرائم غیرعمد نیز اظهار کرد: در سال گذشته ۷۵۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از طرف ستاد دیه آزاد شده‌اند که ۳۶ نفر از آن‌ها زن و بقیه مرد بوده‌اند. بدهی این افراد درمجموع بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است.
این مقام مسئول نوید انتقال زندان مشهد و نیشابور در امسال را داد و گفت: چنان‌چه دستگاه‌های اجرایی دست ما را بگیرند، امسال کلنگ انتقال زندان مشهد و نیشابور را خواهیم زد. باتوجه‌به عمر زیاد عموم زندان‌ها و ساختار فیزیکی نامناسب آن‌ها و همچنین رویکرد انتقال زندان‌ها به خارج از شهر، پروژه احداث ۴ بازداشگاه و ۷ زندان را در دست اقدام داریم که این اقدام فقط با تلاش ما میسر نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۹ زندانی در استان به‌دلیل کرونا فوت کرده‌اند، گفت: این افراد خارج از زندان و بعد از بازگشت از مرخصی دچار بیماری شده بودند که در قرنطینه خانگی و بیمارستانی نگهداری شدند. متأسفانه در اوج کرونا ۲ نفر از همکاران کادر درمانی ما نیز فوت کردند، اما به‌طورکلی این بیماری در زندان‌های استان مشکل جدی ایجاد نکرد و تاکنون واکسیناسیون زندانیان بالای ۶۰ سال و همکاران بهداشت و درمان در این حوزه انجام شده است. همچنین باتوجه‌به اعلام ستاد کرونا واکسیناسیون دیگر افراد نیز بنا بر گروه‌های سنی اعلامی انجام خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->