ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس
سرخط خبرها

واکنش وزیر ارتباطات به طرح مجلس: حکمرانی سایبری باید برای بهره‌گیری باشد نه انسداد

  • کد خبر: ۷۲۳۲۳
  • ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
واکنش وزیر ارتباطات به طرح مجلس: حکمرانی سایبری باید برای بهره‌گیری باشد نه انسداد
وزیر ارتباطات در گفتگویی خبری و در واکنش به طرح اخیر مجلس برای ساماندهی فضای مجازی، نسبت به ساختار این طرح پیشنهادی انتقاد کرده و گفته که حکمرانی سایبری باید برای بهره‌گیری باشد نه آنکه مانع دسترسی‌ها شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «محمد جواد آذری جهرمی» معتقد است که ورود مجلس به قانون‌گذاری اتفاق خوب و مثبتی است اما این موضوع نباید باعث افزایش محدودیت‌ها و انسداد در فضای مجازی کشور شود: «اصلِ ورود مجلس به قانون‌گذاری در مورد حکمرانی سایبری به شرط رعایت برخی اصول، مبارک است. کشوری که قاعده‌های شفاف در فضای مجازی ندارد، در عمل با رهاشدگی این فضا مواجه است. باید توجه داشت که اصول حکمرانی سایبری در کشورها اساسا برای بهره‌گیری از فضای مجازی تدوین می‌شود نه برای انسداد.»

 

وزیر جوان در ادامه صحبت‌های خود از شیوه تنظیم طرح مجلس انتقاد کرده و اذعان داشته که این طرح حکمرانی سایبری ایران را مبهم‌تر از همیشه کرده است: «بر اساس طرح مجلس که به دست ما رسیده است، ایجاد ساختار نهادی جدید و واگذاری اختیارات قانونگذار به این نهاد و همچنین حذف دولت از فرآیند تصمیم‌گیری، حکمرانی سایبری ایران را مبهم‌تر می‌کند.»

 

حکمرانی سایبری

آذری جهرمی می‌گوید اگر مجلس قواعد روشنی وضع کند تا اصول حکمرانی ایران در آن به وضوح دیده شود، این موضوع بسیار مفید خواهد بود. اما در حال حاضر و با طرح فعلی این اتفاق نیفتاده است.

 

وزیر ارتباطات در ادامه صحبت‌هایش گفت: «۵ لایحه‌ای که وزارت ارتباطات به دولت داد، اقدامی کلیدی برای تبیین حکمرانی سایبری کشور بود. به دلیل پیچیدگی موضوع، هنوز این ۵ لایحه در دولت جمع‌بندی نشده و به مجلس ارسال نشده است، هر چند ما مجلس را در جریان جزییات این ۵ لایحه قرار داده‌ایم. امیدوارم با روشن شدن ابعاد موضوع و اهمیت آن، بررسی این مهم در مجلس از گزند دوقطبی‌های سیاسی در امان بماند و با تصویب یک قانون پیشرو، حقوق اساسی مردم صیانت شده و رشد و پیشرفت ایران در فضای مجازی نیز تسهیل شود.»

 

شایان ذکر است که اشاره آذری جهرمی به پیش‌نویس طرح «قانون حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» است که احتمالا هفته جاری در مجلس شورای اسلامی برای بررسی توسط نمایندگان وارد صحن علنی مجلس شود.

 

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->