«ریشا» شیر نر باغ وحش مشهد تلف شد خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است
سرخط خبرها

واکنش وزارت علوم به خودکشی دکتر سعید قلی‌بیگلو پژوهشگر دانشگاه فردوسی مشهد

  • کد خبر: ۷۲۳۸۳
  • ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۲
واکنش وزارت علوم به خودکشی دکتر سعید قلی‌بیگلو پژوهشگر دانشگاه فردوسی مشهد
معاون فرهنگی و سرپرست سازمان امور دانشجویان وزارت علوم: بخش‌های دانشجویی دانشگاه مسئولیتی در قبال پژوهشگران پسا دکتری ندارند، اما در عین حال مساعدت‌های لازم را در خصوص پیگیری خودکشی این پژوهشگر جوان انجام داده است.

به گزارش شهرآرانیوز، در پی خودکشی دکتر سعید قلی بیگلو پژوهشگر پسا دکتری دانشگاه فردوسی مشهد، دکتر محمدرضا غفاری معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت علوم و سرپرست سازمان امور دانشجویان با تاکید بر اینکه بخش های دانشجویی دانشگاه فردوسی هیچ مسئولیتی در قبال پژوهشگران پسا دکتری ندارد گفت: فردی که متاسفانه بر اثر خودکشی جان خود را از دست داد، یک پژوهشگر دوره پسا دکتری دانشگاه فردوسی مشهد بود که در قالب تفاهم نامه ای با یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه فعالیت پژوهشی انجام می داد. بنابراین ایشان دانشجو نبوده بلکه یک پژوهشگر پسا دکتری است و بخش های دانشجویی دانشگاه مسئولیتی در قبال او و همچنین سایر پژوهشگران پسادکتری ندارد.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم خاطرنشان کرد: بر اساس آئین نامه ای که در وزارت علوم وجود دارد پژوهشگران پسادکتری می توانند در قالب چهارچوبی طرح های پژوهشی را با اساتیدی در دانشگاه ها انجام بدهند و برای خود فعالیت های پژوهشی تعریف کنند. بنابراین ما در دوره پسا دکتری دانشجو نداریم و دوره دانشجویی این افراد به اتمام رسیده است.

دکتر غفاری تاکید کرد: در بحث دکتر سعید قلی بیگلو دانشگاه فردوسی مساعدت لازم را با وی انجام داده و خوابگاهی در اختیار این پژوهشگر قرار داده است و بر اساس گزارشی که دریافت کردم وقتی او در محیط دانشگاه حضور داشته و  دانشگاه متوجه شرایط نامساعد او می شود از طریق دفتر مشاوره و مددکاری ایشان را به بیمارستان منتقل کرده و بخش های مربوطه در بیمارستان بررسی های حرفه ای و تخصصی خود را انجام داده و در نهایت به این نتیجه می رسند که مشکلی متوجه او نیست.

معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: بطورکلی دانشگاه ها اگر با مواردی این چنینی مواجه شدند برای اینکه خطری ایجاد نشود باید رسیدگی و پیگیری‌های حرفه‌ای و تخصصی خود را انجام بدهند تا شاهد بروز چنین اتفاقاتی در محیط های دانشگاهی نباشیم.

سرپرست سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در پایان با تاکید بر اینکه علت خودکشی دکتر سعید قلی بیگلو هنوز مشخص نیست گفت: این موضوع نیازمند بررسی های تخصصی است و دانشگاه فردوسی مشهد پیگیر این موضوع می باشد.

روز یکشنبه خبری منتشر شد مبنی بر اینکه دکتر سعید قلی بیگلو پژوهشگر پسا دکتری دانشگاه فردوسی مشهد در یکی از خوابگاه های این دانشگاه به دلیل خودکشی جان خود را از دست داده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->