صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ اضافه شدن یکشنبه ها به زمان پخش خندوانه جوکرِ احسان علیخانی رکورد زد | ۱۸ میلیون دقیقه تماشا در ۱۶ ساعت اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان مرحله اول بخش دیوارنگاری جشنواره هنرهای شهری مشهد اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان مرحله اول بخش «یادمان‌های نوروزی» جشنواره هنرهای شهری مشهد واکنش نعیمه نظام دوست به خبر ازدواجش با عمو پورنگ + فیلم اولین تریلر انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ معرفی کتاب «خبرنگار: قصه‌ها و خاطرت حرفه‌ای» نگاهی به نمایشگاه گروهی نقاشی «خانه به مثابه پناهگاه» در نگارخانه «هنگام» داوران بخش یادمان‌های نوروزی از ویژگی‌های جشنواره بین‌المللی هنر‌های شهری مشهد می‌گویند گزارشی از آیین پایانی سی‌ویکمین دوره جشنواره تئاتر خراسان رضوی ماجرای توهین حجت‌الاسلام شهاب مرادی به مشهدی‌ها + فیلم درباره سریال «خط مقدم» | روایتی از نخستین تلاش یگان‌های موشکی ایران در دفاع مقدس + تیزر
خبر فوری

فرصتی برای رقابت هنرمندان در زمینه سواد رسانه‌ای

  • کد خبر: ۷۲۶۰۰
  • ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
فرصتی برای رقابت هنرمندان در زمینه سواد رسانه‌ای
با توجه به افزایش تولیدات هنری و رسانه‌ای حوزه سواد رسانه‌ای در سال‌های گذشته، امسال برای نخستین بار در دوازدهمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال بخش ویژه‌ای به تقدیر از برترین آثار سواد رسانه‌ای اختصاص یافته است.

به گزارش شهرآرانیوز، معاون امور محتوایی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی و رئیس هیئت داوران بخش سواد رسانه‌ای دوازدهمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال گفت: اختصاص مبلغ ۲۰ میلیون تومان به هر یک از ۴ اثر برگزیده بخش سواد رسانه‌ای جشنواره و جمعا ۸۰ میلیون تومان در قالب‌های تارنما و نرم افزار، صفحات و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی، بازی‌های رایانه‌ای و هنر‌های دیجیتال شامل پویانمایی، موشن گرافیک، اینفوگرافیک و ... از جمله عوامل انگیزشی است که برای تقدیر از هنرمندان و فعالان سواد رسانه‌ای در نظر گرفته شده است.

به گفته دکتر محمد صادق افراسیابی علاقه‌مندان از طریق مراجعه به نشانی اینترنتی platzaar.ir می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در این جشنواره و بارگذاری آثار خود اقدام نمایند.

معاون امور محتوایی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی با اشاره به دیگر اقدامات این مرکز در حوزه سواد رسانه‌ای گفت: تولید و انتشار ۳۰۰ موشن گرافیک با موضوع سواد رسانه‌ای از جمله دیگر اقداماتی است که در حال انجام است و تا کنون ۴۰ موشن گرافیک تولید شده با حمایت مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی صرفا در فضای اینستاگرام و کانال‌های تلگرام متعلق به برخی سازمان‌های مردم نهاد و رسانه‌های جمعی کشور نزدیک به ۷ میلیون بار دیده شده است.

او با اشاره به همکاری سازمان صدا و سیما برای انتشار موشن گرافیک‌های سواد رسانه‌ای خاطرنشان کرد: شبکه جهانی سپهر، شبکه سلامت سیما و فضای مجازی معاونت صدا تا کنون بیشترین همکاری را نسبت به سایر بخش‌های صدا و سیما برای انتشار موشن گرافیک‌های سواد رسانه‌ای داشته‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}