جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

اکران «درخت گردو» و «دینامیت» منتفی می‌شود؟

  • کد خبر: ۷۲۶۶۱
  • ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۰
اکران «درخت گردو» و «دینامیت» منتفی می‌شود؟
قرار بود فیلم‌های سینمایی «دینامیت» به کارگردانی مسعود اطیابی و «درخت گردو» به کارگردانی محمدحسین مهدویان از این هفته در سینماها به نمایش درآیند. اما مصوبه امروز سازمان سینمایی باعث شد اما و اگرهایی برای اکران این دو فیلم ایجاد شود.

به گزارش شهرآرانیوز، مصوبه جدید جلسه امروز سازمان سینمایی، باعث شد تا اکران فیلم‌های جدیدی مثل "دینامیت" مسعود اطیابی و "درخت گردو" محمدحسین مهدویان فعلاً منتفی شود.

 

ماجرا از این قرار است که بنابر اعلام دو روزِ گذشته مرتضی شایسته دبیر شورای صنفی نمایش قرار بود از امروز "دینامیت" مسعود اطیابی و همزمان و یا با یکی دو روز تأخیر "درخت گردو" محمدحسین مهدویان روی پرده نقره‌ای برود که تصمیمِ امروز سازمان سینمایی این روند را به سمتی دیگر برد و باید منتظر تصمیمات و جلسات پیش‌رو باشیم و ببینیم قرار است چه اتفاقی در چرخه اکران بیفتد؟



همه‌چیز بر سرِ کمک بلاعوضِ ۲/۵ میلیاردی است که مطرح شد و بنابر مصوبه و اعلامِ شورای صنفی نمایش قرار بود این پول به صاحبان سرمایه فیلم‌های جدید چرخه اکران مثلِ "دینامیت" و "درخت گردو" داده شود، اما مصوبه امروز، به تعبیر تهیه‌کننده فیلم "درخت گردو" نوعی بی‌احترامی بود، چون قرار بود برای حمایت از سرمایه‌گذاران و جلبِ اعتمادشان نسبت به اکران فیلم‌هایشان، آن کمک بلاعوض اتفاق بیفتد.

 

به اعتقادِ غلامرضا فرجی عضو هیئت مدیره انجمن سینماداران سرمایه‌گذار عقب‌نشینی می‌کند، چون از عاقبت فیلم‌هایی مثل "خوب، بد، جلف" و یا "شنای پروانه" هراس دارد و نمی‌خواهد سرمایه‌اش برنگردد و ترجیح می‌دهد عقب‌نشینی کند.  



فرجی درباره مصوبه امروز سازمان سینمایی که باعثِ انصراف "دینامیت" و "درخت گردو" شده است، گفت: قرار بود بنابر مصوبه شورای صنفی نمایش ۲/۵ میلیارد کمک بلاعوض برای اکران به سرمایه‌گذاران دو فیلم "دینامیت" و "درخت گردو" داده شود تا اکران صورت بگیرد، اما در جلسه امروز سازمان سینمایی مطرح شد که مشروط بر فروش  ۵ میلیارد تومانی می‌توانند از حمایت ۲.۵ میلیاردی سازمان سینمایی بهره‌مند شوند.



همچنان که در این جلسه مطرح شده، فیلم‌هایی که قابلیت جذب مخاطب دارند و اکران می‌شوند پس از آنکه فروش‌شان از مبلغ ۲ میلیارد تومان عبور کرد، یک میلیارد تومان به عنوان کمک پرداخت می‌شود و پس از فروش ۵ میلیارد تومان، کمک یک و نیم میلیارد تومانی (مجموعاً دو و نیم میلیارد تومان) پرداخت می‌شود.

 

عضو هیئت مدیره انجمن سینماداران تأکید کرد که با توجه به این مصوبه جدید، سرمایه‌گذاران فیلم‌های "دینامیت" و "درخت گردو" فعلاً ترجیح دادند که فیلم‌شان را وارد چرخه اکران نکنند و انصراف دادند. چون آن‌ها به پیشنهاد اولیه کمک بلاعوض ۲/۵ میلیارد تومانی رضایت داده بودند و ریسکِ این تصمیم جدید را نمی‌توانند بپذیرند. باید جلسه هفته آینده برگزار شود و ببینیم تصمیم جدیدی خواهند گرفت تا دوباره رونق به اکران سینما‌ها برگردد.



به سراغ سیدابراهیم عامریان تهیه‌کننده فیلم سینمایی "دینامیت" رفتیم و او هم گفت: این تصمیم جدید دقیقاً برخلاف آن‌چیزی است شورای صنفی نمایش صورتجلسه کرده است و ما نمی‌توانیم با این تصمیم و رویکردِ جدید فیلم‌مان را روی پرده ببریم، چون هیچ تضمینی وجود ندارد که سرمایه‌مان برگردد؛ بنابراین فعلاً اکران فیلم "دینامیت" منتفی شد.



باید دید که آیا سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فکری به حالِ فضای سرد و ناامیدکننده اکران سینما‌های ایران خواهند کرد و یا سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند فیلم‌شان را وارد چرخه اکران نکنند؟

 

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->