زمان آغاز تمرینات بسکتبالیست‌های آویژه صنعت پارسای مشهد مشخص شد

  • کد خبر: ۷۲۸۶۰
  • ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
زمان آغاز تمرینات بسکتبالیست‌های آویژه صنعت پارسای مشهد مشخص شد
نماینده استان در لیگ برتر بسکتبال بازیکنان مدنظرش را جذب کرده، اما در شهریور کار خود را آغاز می‌کند.

بهنام اخوت | شهرآرانیوز؛ «مرتضی طاهری، بازیکن فصل قبل شیمیدر قم، به تیم آویژه صنعت پارسای مشهد پیوست.» این آخرین خبر نقل وانتقالاتی باشگاه مشهدی لیگ برتر بسکتبال است که روز گذشته در خبرگزاری‌ها و فضای مجازی منتشر شد. خبری که نشان از جذب یک بازیکن دیگر برای این تیم داشت؛ آن هم درحالی که باتوجه به برگزاری رقابت‌های المپیک در مردادماه به نظر لیگ برتر فصل آینده دست کم تا پاییز برگزار نشود!

 

تنها نماینده مشهد در لیگ برتر بسکتبال که ۲ سال به نسبت خوب را در این مسابقات سپری کرده، از همین حالا در اندیشه بستن تیمی قدرتمند و شایسته برای دفاع از اعتبار و حیثیت بسکتبال استان است و شاید به همین دلیل است که در فاصله دست کم ۳ ماه مانده تا لیگ برتر آینده دست به کار شده است. در این گزارش به این مسئله می‌پردازیم که آویژه صنعت تاکنون چه اقداماتی برای لیگ برتر آینده انجام داده است.


تثبیت حضور، استخدام سرمربی

جعفر فلاح، مدیرعامل باشگاه آویژه صنعت پارسا، در اولین اقدام، چندی پیش از تأیید دوباره هیئت مدیره مجموعه برای حمایت از تیم بسکتبال آویژه در لیگ برتر خبر داد و بعد از آن بود که برنامه استخدام سرمربی در دستورکار این باشگاه قرار گرفت. براساس اخبار منتشرشده از باشگاه آویژه، مشهدی‌ها از همان ابتدا جذب گزینه خارجی را در اولویت قرار داده بودند و بعد از به توافق نرسیدن با سرجان ایوانوویچ، سرمربی موفق صربستانی اش در ۲ فصل گذشته، به سراغ نبوشا کنژوویچی رفتند که هم هم وطن سرجان بود و هم تجربه مربیگری در لیگ برتر ایران را در کارنامه داشت.

 

کنژوویچ در وضعیتی به استخدام باشگاه مشهدی برای فصل آینده لیگ برتر در آمد که گفته می‌شود به اندازه فصل اول حضور سرجان در ایران با او قرارداد بسته شده است. این مربی صرب تجربه مربیگری در تیم مهرام را در سال ۹۵ در کارنامه داشته و با فضای لیگ برتر بسکتبال ایران آشنایی دارد.


تمدید قبلی ها، جذب جدید‌ها

باشگاه آویژه در ادامه شروع زودهنگام خود برای لیگ برتر آینده، به تمدید قرارداد برخی بازیکنان قدیمی خود و جذب چند مهره جدید اقدام کرده است. صالح فروتن، مهدی افخمی، مجید صادقی و سجاد ابراهیمی ۴ بازیکن فصل قبل آویژه بودند که با این تیم تمدید کردند. در سویی دیگر نوید خواجی زاده، محسن مرادخانی و مرتضی طاهری ۳ بازیکن جدید این تیم هستند که جذب باشگاه شدند. خواجی زاده بازیکن مشهدی است که فصل قبل همراه با دیگر بازیکن تازه این تیم، مرتضی طاهری، در شیمیدر توپ می‌زد. همچنین مرادخانی، برترین خرید آویژه تا اینجا محسوب می‌شود که فصل قبل برای اکسون زیر سبد بازی می‌کرد.


به دنبال تکرار کامیابی

پارسا در ۲ فصل گذشته لیگ برتر حائز رتبه نشده و روی سکو نرفته است، اما بی تردید با ترکیب عمدتا بومی و جوان توانسته است فراتر از انتظارات ظاهر شود و اعتبار دوباره به بسکتبال مشهد در سطح لیگ برتر ببخشد. مشهدی‌ها سال ۹۷ در بین ۹ تیم ششم شدند و در مرحله گروهی از ۱۶ بازی ۴ پیروزی و ۱۲ شکست به دست آوردند. آویژه در فصل ۹۸ میان ۱۴ تیم مقام ششمی را کسب کرد و در مرحله گروهی از ۱۸ بازی ۱۰ پیروزی و ۸ شکست به دست آورد. تنها نماینده مشهد در لیگ برتر فصل قبل هم توانست در بین ۱۶ تیم مقام هفتم را به دست بیاورد و از ۱۴ بازی مرحله گروهی ۸ پیروزی و ۶ شکست داشته باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->