نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ
سرخط خبرها

بوسه مشهدی به جام قهرمانی لیگ برتر بسکتبال!

  • کد خبر: ۶۵۳۸۷
  • ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰
بوسه مشهدی به جام قهرمانی لیگ برتر بسکتبال!
روزبه ارغوان و احمد بوستانیان، دو بسکتبالیست مشهدی امسال با شهرداری گرگان قهرمان لیگ برتر بسکتبال شدند.
مرتضی اخوان/شهرآرانیوز، لیگ برتر بسکتبال درحالی با قهرمانی دراماتیک‌گونه شهرداری گرگان به پایان رسید که در هیاهوی پرتاب اعجاب‌انگیز ستاره آمریکایی، ۲ ستاره مشهدی در ترکیب تیم قهرمان نقش‌آفرینی می‌کردند. ۲ ستاره‌ای که در پایان بر جام قهرمانی بوسه زدند و تصویر‌ش به‌سرعت در فضای‌مجازی منتشر شد. روزبه ارغوان و احمد بوستانیان ۲ بسکتبالیست پرسابقه مشهدند که سال‌هاست از شهر دورند و در تیم‌های دیگر توپ می‌زنند؛ یکی با مجموعه‌ای از افتخارات و قهرمانی در سوپرلیگ بسکتبال و دیگری با آن قامت رعنای ۲ متر و ۲۰ سانتی‌متری‌اش، مهره دلخواه هر سرمربی‌ای بودند.
 
تیم بسکتبال آویژه‌صنعت پارسای مشهد نتوانست از دور پلی‌آف بالاتر بیاید، اما بسکتبال مشهد در فینال این پیکار‌ها ۲ نماینده شایسته در تیم قهرمان و یک نماینده در تیم نایب‌قهرمان داشت. روزبه ارغوان و احمد بوستانیان در لذت فتح جام شریک گرگانی‌ها بودند و حامد حسین‌زاده هم دیگر مشهدی فینال لیگ برتر بسکتبال بود که همچون تیم همشهریانش در پایان این رقابت چیزی به‌جز حسرت برایش باقی نماند.


وضعیت متفاوت ۳ مشهدی در فینال

احمد بوستانیان، بلندقامت‌ترین بسکتبالیست لیگ برتر، در ۴ دیدار فینال امسال غایب بود. او فینال را به‌خاطر اسپاسم کمر از دست داد. در مقابل، روزبه ارغوان، دیگر مشهدی تیم قهرمان، در هر ۴ بازی به میدان رفت. ارغوان درمجموع ۴ دیدار ۵۶ دقیقه بازی کرد و ره‌آورد آن ۱۳ ریباند، ۳ پرتاب ۲ امتیازی و ۳ پرتاب ۳ امتیازی موفق بود. حامد حسین‌زاده، مشهدی تیم نایب‌قهرمان، یعنی مهرام تهران، عملکردی به‌مراتب بهتر از روزبه ارغوان و احمد بوستانیان، همشهریانش در تیم رقیب، داشت. حسین‌زاده در هر ۴ دیدار در ترکیب ابتدایی مهرام بود و درمجموع بیش از ۱۳۲ دقیقه بازی کرد. او در مدت حضورش در میدان ۱۴ ریباند داشت و ۱۰ پرتاب ۲ امتیازی‌اش به سبد نشست. او ۴ پرتاب ۳ امتیازی موفق هم داشت. بااین‌همه، در پایان ارغوان و بوستانیان بودند که دستشان به جام رسید!


ارغوان: احساس غرور می‌کنم

ستاره مشهدی شهرداری گرگان حالا ششمین جام لیگ برتر را فتح کرده است؛ رکوردی که در نوع خود منحصربه‌فرد است. روزبه ارغوان درباره این موضوع گفت: اگر قهرمانی فصل قبل با شهرداری گرگان را که بازی‌ها به‌دلیل کرونا نیمه‌تمام ماند و فدراسیون تیم ما را قهرمان اعلام کرد، حساب کنیم، من تاکنون ۶ بار فاتح لیگ شدم. وی افزود: ۲ بار با شهرداری گرگان، یک‌بار با شهرداری تبریز و ۳ بار با پتروشیمی بندر امام جام قهرمانی لیگ برتر بسکتبال را بالای سر بردم، اما حقیقت این آخری طعم دیگری داشت.
 
ارغوان خاطرنشان کرد: اتفاقات آخر بازی و پرتاب «پری پتی» باعث شد این قهرمانی عجیب‌وغریب باشد و طعم دیگری پیدا کند. ولی من فکر می‌کنم این قهرمانی حق ما بود و خدا خواست تا حق به حق‌دار برسد. ملی‌پوش اسبق کشورمان تصریح کرد: وقتی به گرگان برگشتیم، در فرودگاه برج مراقبت قهرمانی ما را تبریک گفت و مردم گرگان برایمان سنگ تمام گذاشتند. فکر می‌کنم باید احساس غرور کنم.


بوستانیان: انگار قهرمان المپیک شدیم!

بلندقامت‌ترین بسکتبالیست کنونی ایران درباره شیرینی فتح لیگ برتر با شهرداری گرگان گفت: این قهرمانی خیلی متفاوت بود. شاید اگر شوت «پری» گل نمی‌شد، در بازی پنجم همه‌چیز را از دست می‌دادیم. احمد بوستانیان افزود: به‌نظرم آن شوت را خدا زد، نه پری! باور کنید هیچ تیمی به اندازه ما تمرین نکرد و سختی نکشید. این قهرمانی حق ما بود.
 
وی با اشاره به استقبال بی‌نظیر گرگانی‌ها از تیمشان بعد از این قهرمانی اظهار کرد: شهرداری گرگان سال گذشته به حکم فدراسیون در مسابقات نیمه‌کاره لیگ قهرمان شد، اما واقعیت این است که برای مردم گرگان قهرمانی امسال اولین قهرمانی رسمی و دل‌چسب بعد از ۶۶ سال است. به‌دلیل همین گرگانی‌ها خیلی لذت بردند. وی افزود: در فرودگاه و در مسیر رفتن تا خوابگاه جوری از ما استقبال کردند که انگار قهرمان المپیک شدیم! واقعا هنوز در حیرتم و بابت خوش‌حالی مردم گرگان خوش‌حالم.


موضوع مشهد و ۲ ستاره آن

هم روزبه ارغوان و هم احمد بوستانیان نمی‌توانند در گفت‌وگوی قهرمانی گرگان از بسکتبال شهرشان، مشهد، نگویند. روزبه ارغوان وقتی از کیفیت لیگ می‌گوید، تیم مشهد را شاهد ادعایش قرار می‌دهد. او دراین‌باره گفت: لیگ امسال خیلی باکیفیت بود. شما نگاه کنید همین تیم آویژه مشهد امسال چقدر باکیفیت بود. واقعا به‌عنوان یک مشهدی از این بابت خوش‌حالم. تیم ما در یک بازی به‌سختی و در ثانیه‌های پایانی مقابل آویژه پیروز شد. احمد بوستانیان هم این‌طور از مشهد سخن گفت: تیم مشهد در این دوسه سال با مدیریت جعفر فلاح متحول شده است و همین موضوع سبب شده است بسکتبال شهرم رشد خوبی داشته باشد. آویژه یک مربی خارجی باکیفیت را به مشهد آورده و همین به پیشرفت بسکتبال مشهد کمک کرده است. وی افزود: اگر وضعیت از حیث مالی، امکانات و مربی مهیا باشد، چرا آدم در شهر خودش بسکتبال بازی نکند تا مردم از موفقیت‌های تیمشان لبخند به لبشان بیاید؟


مقصد آینده ستاره‌های مشهدی کجاست؟

هم روزبه ارغوان و احمد بوستانیان و هم حسین‌زاده قراردادشان با باشگاه‌هایشان به پایان رسیده و باید منتظر نشست و دید فصل بعد به کدام تیم می‌روند. البته هر ۳ ستاره از وضعیت‌شان راضی هستند و به ماندن تمایل دارند، اما کسی چه می‌داند، شاید این فصل تیم شهر مشهد یکی یا هر ۳ این مشهدی‌ها را به خدمت گرفت تا بسکتبال مشهدی گامی بلند در راستای رسیدن به یک هدف مهیج، یعنی قهرمانی لیگ برتر بسکتبال بردارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->