نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ
سرخط خبرها

کدام تیم‌ها از لیگ برتر فوتبال خداحافظی می‌کنند؟| ناقوس سقوط در گوش ۴ تیم

  • کد خبر: ۷۳۱۳۶
  • ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
کدام تیم‌ها از لیگ برتر فوتبال خداحافظی می‌کنند؟| ناقوس سقوط در گوش ۴ تیم
با توجه به هفته‌های پایانی لیگ برتر به بررسی وضعیت تیم‌هایی که خطر سقوط به لیگ یک آن‌ها را تهدید می‌کند، پرداخته‌ایم.
به گزارش شهرآرانیوز، هفته بیست و سوم مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران از ساعت ۱۹:۴۰ امروز با برگزاری جدال تیم‌های سایپا و ذوب آهن در شهر اصفهان شروع می‌شود؛ دو تیمی که این روز‌ها حال و هوای خوشی در جدول ندارند و جزو فانوس به دستان لیگ امسال محسوب می‌شوند. به همین بهانه نگاهی می‌اندازیم به تیم‌هایی که در هفته‌های باقی مانده لیگ، صرفا برای بقا می‌جنگند.
 
سایپا، ذوب آهن، نساجی و نفت مسجد سلیمان چهارتیمی هستند که بیشتر از سایر تیم‌ها با خطر سقوط مواجه هستند و یکی از این ۴ تیم ماشین سازی را در راهی شدن به لیگ یک همراهی خواهد کرد. به لحاظ جدولی، ذوب آهن و سایپا با ۲۲ امتیاز کمترین شانس و نفت مسجد سلیمان با ۲۸ امتیاز بیشترین شانس را برای بقا دارند؛ اما ذوب آهن تنها تیمی است که ۳ بازی از ۵ بازی باقی مانده اش در خانه برگزار می‌شود و از این لحاظ می‌تواند امیدواری بیشتری داشته باشد.


یک برد ضامن بقای نفت

شاگردان محمود فکری با ۲۸ امتیاز در رده دوازدهم قرار دارند و نسبت به ۳ تیم دیگر آسودگی خاطر بیشتری دارند و می‌توانند با نتیجه گیری در یکی دو بازی آینده بقای خود را تضمین کنند. ۲ بازی از ۵ بازی نفت مسجد سلیمان حساسیت جدولی دارد. آن‌ها ابتدا در هفته ۲۷ میزبان ذوب آهن هستند که این یک دیدار مستقیم و رو در رو برای بقا به حساب می‌آید و حتی پیروزی در این دیدار می‌تواند بقای آن‌ها را به قطعیت برساند و در هفته ۲۸ میهمان استقلال هستند که آن‌ها هم برای کسب سهمیه تلاش می‌کنند. شاگردان فکری حتی با یک پیروزی هم می‌توانند بقای خود در لیگ برتر را تضمین کنند.


۷ امتیاز برای ماندن نساجی در لیگ برتر

سرخ پوشان قائمشهری با ۲۵ امتیاز در رده سیزدهم جدول قرار دارند. شاگردان ساکت الهامی که در هفته‌های اخیر بهتر از قبل نتیجه می‌گیرند، ۳ بار خارج از خانه و ۲ بار در خانه به میدان می‌روند. آن‌ها از پدیده و استقلال میزبانی می‌کنند و به میهمانی صنعت نفت، ذوب آهن و گل گهر می‌روند. قائمشهری‌ها برای اطمینان از بقا دست کم باید ۷ امتیاز بگیرند. در غیر این صورت ممکن است همراه با ماشین سازی راهی دسته پایین‌تر شوند. مهم‌ترین بازی آن‌ها با ذوب آهن است که در هفته بیست و هشتم به میزبانی ذوب آهن در اصفهان برگزار می‌شود و شاید پیروزی در این دیدار برای نساجی حکم بقای آن‌ها را امضا کند.


مأموریت سخت ذوب آهن

باور کردن اینکه ذوب آهن یکی از تیم‌هایی است که خطر سقوط آن را تهدید می‌کند، بسیار سخت است؛ اما این اتفاق سخت و تلخ افتاده و تیمی که تا فینال لیگ قهرمانان پیش رفته، اکنون با خطر سقوط مواجه است.
به لحاظ جدولی، کمترین شانس از آنِ ذوب آهن و سایپاست؛ اما سبزقبا‌های اصفهانی، تنها تیمی هستند که ۳ بار میزبان هستند و ۴ بار در اصفهان به میدان می‌روند که این می‌تواند شانس آن‌ها را برای بقا افزایش دهد. ذوب آهن فقط یک بار تا پایان فصل از اصفهان خارج می‌شود که آن هم حضور در مسجد سلیمان است. شانس دیگری که ذوب آهن دارد، بیشترین تعداد بازی مستقیم با حریفان است. ذوب آهن با ۳ تیم سایپا، نفت مسجد سلیمان و نساجی دیدار دارد که می‌تواند با نتیجه گرفتن در این دیدار‌های مستقیم و شش امتیازی، شانس خود را برای بقا مضاعف کند. ذوب آهن که کمترین امتیاز را دارد، تنها تیمی است که سرنوشتش در دست خودش است و می‌تواند با بازی‌های رو در رو با ۳ تیم دیگرِ در معرض سقوط، به طور قطع در لیگ برتر باقی بماند. سخت‌ترین دیدار ذوب آهن در این ۵ هفته، دیدار مقابل سپاهان است. ۲ تیم اصفهانی در حالی به مصاف هم می‌روند که یکی برای بقا و یکی برای قهرمانی تلاش می‌کنند. به لحاظ جدولی، ذوب آهن به ۱۰ امتیاز نیاز دارد که باید از ۱۵ امتیاز پیش رو به دست بیاورد.


سایپا امیدوارتر از دیگران

نارنجی پوشان که تحت هدایت فراز کمالوند کار می‌کنند، با حکم دیروز کمیته استیناف بیست ودو امتیازی شدند و حالا به‌همراه ذوب آهن اصلی‌ترین گزینه‌های سقوط به لیگ یک محسوب می‌شوند. سایپا در ادامه مسابقات ۵ بار باید به میدان برود که سخت‌ترین دیدارهایش با ذوب آهن و استقلال است. دیدار این تیم با ذوب آهن یک دیدار مستقیم، شش امتیازی و کاملا تعیین کننده است. نارنجی پوشان در اولین دیدار خود که در هفته بیست و ششم است، باید در اصفهان به مصاف ذوب آهن بروند که شاید این بازی خیلی از معادلات پایین جدول را مشخص کند. شاگردان کمالوند اگر از سد ذوب آهن و استقلال عبور کنند، در ۳ هفته پایانی با تیم‌هایی بازی دارند که جدول برایشان حساسیت ندارد و شاید این موضوع کار آن‌ها را ساده‌تر کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->