همتی: دولت چهاردهم مصمم به حذف رانت و کاهش کسری بودجه است توضیحات وزیر صنعت درباره افزایش قیمت خودرو‌های ایرانی سه واحد صنفی در مشهد پلمب شدند (۲ آذر ۱۴۰۳) افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تجهیزات پزشکی مشهد | حضور ۷۰ شرکت تولیدکننده تجهیزات پزشکی در نمایشگاه مشهد + ویدئو یارانه دهک‌های چهارم تا نهم واریز شد ‎+ فیلم وزیر صمت: مجوز برای ته‌لنجی‌ها و کولبران اعطا شد گذاشتن زباله دم در سیاره پیش‌فروش فیدلیتی با تحویل فوری از شنبه آینده (۳ آذر ۱۴۰۳) + قیمت و لینک ثبت‌نام بخشنامه جدید بانک مرکزی | معاملات بازار ارز تجاری از شنبه (۳ آذر ۱۴۰۳) عملیاتی می‌شود راهکار قانونی کارگران درقبال کارفرمایانی که با مرخصی آنان موافقت نمی‌کنند، چیست؟ ویدئو | اولین واکنش وزیر کار به واریزنشدن یارانه آبان‌ماه دهک‌های چهارم تا نهم هماهنگ‌کننده ملی بریکس جمهوری اسلامی ایران: ما می‌توانیم الگوی کشورمان را به سایر کشور‌ها صادر کنیم نرخ طلا و سکه در مشهد اعلام شد (یکم آذر ۱۴۰۳) علت واریز نشدن یارانه آبان ۱۴۰۳ چیست؟ + جزئیات ویدئو | وزیر کار: مشکل کارگران شرکتی در دستور کار دولت قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (یکم آذر ۱۴۰۳) | پرواز بیت کوین به کانال ۹۷ هزار دلار اهدای نشان «فداکاری» به خانواده‌های شهیدان پدافند هوایی از سوی فرمانده کل ارتش + تصاویر خودرو و مسکن دو آرزوی دست‌نیافتنی برای کارگران فروش سکه‌های حراجی به مرز ۵۰۰ هزار سکه رسید ماهی کیلویی چند؟ (یکم آذر ۱۴۰۳) + جدول قیمت هزینه سرویس و تعمیر پکیج در مشهد چقدر می‌شود؟ | بازار داغ، اما مشتریان ناراضی از خدمات افزایش ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی قیمت انواع خودرو در بازار (یکم آذر ۱۴۰۳) ۱۱۷ هزار کلنی زنبور عسل در شهرستان مشهد سرشماری شد تأثیر افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروسازان بر بازار آزاد چه بود؟ | رشد ۴۲ میلیونی قیمت خودرو در آبان ۱۴۰۳ یارانه نقدی آبان ۱۴۰۳ کی واریز می‌شود؟ + توضیحات سرپرست سازمان هدفمندی یارانه‌ها چه خبر از بازار مسکن؟ | تأثیر نوسانات ارزی محدود به خریداران مردد رفع موانع مالی خراسان رضوی در انتظار تصمیمات کمیسیون هماهنگی بانک‌ها هیچ ردیفی در بودجه برای افزایش یارانه‌ها پیش‌بینی نشده است | دهک‌بندی‌ها هر ۶ ماه یک‌بار گاز ادارات و اماکن عمومی پرمصرف تهران قطع خواهد شد
سرخط خبرها

لاستیک خودرو را از سامانه کالا دریافت کنید + لینک ثبت‌نام

  • کد خبر: ۷۳۱۷۵
  • ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
لاستیک خودرو را از سامانه کالا دریافت کنید + لینک ثبت‌نام
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: رانندگان همواره باید لاستیک مورد نیاز خود را از سامانه کالای وزارت صمت تهیه کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نشست خبری امروز خود درباره فعالیت‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره نوسازی ناوگان جاده‌ای گفت: از سال گذشته به دنبال نوسازی ناوگان بودیم و سال گذشته با دو شرکت تولید داخل قرارداد تولید شش هزار دستگاه کامیون را به امضا کردیم.

او ادامه داد: در بخش سواری کرایه نیز با یکی از خودروسازان داخلی قراردادی امضا شد که سال گذشته ۱۴۰ دستگاه تحویل شده و امسال نیز قرارداد ساخت دو هزار دستگاه سواری کرایه به امضا رسیده است.

امانی ادامه داد: در خصوص نوسازی اتوبوس و مینی بوس نیز به دلیل تحریم‌ها در سال‌های گذشته با مشکل مواجه شدیم، اما امسال یک شرکت خودروساز برای تولید اتوبوس فعال شده و قرار است با سازمان راهداری قرارداد امضا کند.

او با بیان اینکه دو شرکت خودروساز دیگر هم ساخت ۵۰۰ دستگاه مینی بوس را در دستور کار دارند، افزود: از محل واردات کامیون‌های زیر سه سال ساخت اروپایی نیز تاکنون ۳۳۰ دستگاه وارد کشور و شماره گذاری شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره مشکل لاستیک خودرو‌های سنگین هم گفت: در ابتدای سال ۹۹ اعلام شد که لاستیک از سبد ارز ۴۲۰۰ تومانی خارج شده و با تمهیداتی که اندیشیده شده است در کمیته پایش حمل و نقل هر دو هفته یک بار به ریاست وزیر راه برگزار می‌شود، قرار شد تعدادی لاستیک وارد شده با ارز ۴۲۰۰ تومانی که باقی مانده بود، سهمیه بندی شده و تا پایان سال در اختیار رانندگان قرار گیرد.

معاون وزیر راه تصریح کرد: در حال حاضر رانندگان خودرو‌های سنگین باید لاستیک را از سامانه کالا وابسته به وزارت صمت تهیه کنند و هر ماه یک بار سهمیه دارند که در صورت عدم مراجعه، سهمیه آن‌ها به صورت آزاد به فروش می‌رسد.

امانی در مورد حادثه اتوبوس سرباز معلمان، گفت: این حادثه یک سانحه دلخراش بود و در همان ساعات اولیه، شرکت متخلف را تعطیل کردیم، کارت هوشمند رانندگان متخلف این حادثه باطل شد. به کانون شرکت‌های حمل و نقل استان مربوطه تذکر دادیم، چون تخلف مدیر فنی شرکت محرز بود و ماشین با لاستیک غیرقابل اطمینان حرکت کرده بود. در حال تهیه سامانه‌ای برای نظارت بیشتر بر شرکت‌های حمل و نقل مسافری هستیم.

این مقام مسئول درباره تسهیلات خرید کامیون جدید افزود: برای نوسازی ناوگان از محل تولید داخل، ۸۰ درصد هزینه کامیون را وام کم بهره ۶ درصد به رانندگان می‌دهیم و این بزرگ‌ترین کاری بود که توانستیم انجام دهیم تا نوسازی فراموش نشود.

رئیس سازمان راهداری با بیان اینکه رانندگان متقاضی نوسازی باید چه در بخش نوسازی از محل واردات کامیون‌های زیر سه سال ساخت چه از محل تولید داخل، حداقل یک دستگاه کامیون فرسوده را اسقاط کنند، افزود: البته انتظاری که در زمینه نوسازی ناوگان از محل تولید داخل داشتیم، برآورده نشد، چون اقساط وام خرید کامیون نوساز بالاست و برای رانندگان جذاب نیست. در حال مذاکره با شورای پول و اعتبار هستیم تا مدت بازپرداخت اقساط وام خرید کامیون، طولانی‌تر شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره این آخرین وضعیت تخصیص قیر رایگان به سازمان راهداری برای پروژه‌های راه‌سازی گفت: در قانون بودجه ۱۴۰۰ به هیچ عنوان تخصیص قیر رایگان وجود ندارد. از ابتدای سال تاکنون به ما قیری ندادند و از محل منابع سازمان راهداری برای پروژه‌های راه‌سازی خصوصاً راه روستایی، قیر خریداری می‌کنیم.

امانی با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۰ صرفاً قرار شده تا سقف ۱۵ هزار میلیارد تومان به دستگاه‌های اجرایی اختصاص داده شود که ۴۸ درصد این رقم سهم وزارت راه است، افزود: در هفته گذشته استفساریه‌ای در مجلس بررسی و تصویب شد تا ابهامات این قانون برطرف شود. مهم‌ترین ابهام آن اختصاص این رقم در نیمه دوم سال بود و از آنجایی که در ماه‌های سرد سال امکان کار عمرانی و پروژه اجرایی وجود ندارد، در استفساریه مجلس قرار شد تا این پول به وزارت نفت داده شود و بعد وزارت نفت به دستگاه‌ها قیر بدهد.

رئیس سازمان راهداری اظهار کرد: این در حالی است که در قانون بودجه آمده تا رقم ۱۵ هزار میلیارد تومان به دستگاه‌های مربوطه داده شود تا خودشان قیر تهیه کنند. در حال پیگیری مراحل قانونی تأثیر این استفساریه هستیم تا هرچه سریع‌تر به دولت ابلاغ شود.

امانی در مورد شائبه مفسده زا بودن قیر رایگان هم گفت: ساز و کار و سامانه‌ای برای توزیع قیر رایگان طراحی کرده‌ایم تا قابل رصد باشد. در این سامانه از زمان تحویل قیر تا توزیع آن و تخصیص قیر به پروژه کاملاً قابل رصد است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین در مورد آمار تصادفات جاده‌ای هم گفت: از سال ۹۱ تا ۹۹ کاهش ۲.۸ درصدی متوسط تلفات جاده‌ای داشته‌ایم در حالی که عمر ناوگان اتوبوسی ما به طور متوسط سالانه ۱۱.۳ درصد کاهش داشته است.

معاون وزیر راه همچنین درباره یکپارچه سازی مدیریت پایانه‌های مرزی و واگذاری آن به سازمان راهداری تصریح کرد: یکی از اشکالات موجود در پایانه‌های مرزی این بود که ۱۳ تا ۲۵ دستگاه در مرز‌ها حضور دارند که تداخل‌های کاری و موازی کاری ایجاد می‌کرد. در نتیجه رئیس جمهور دستور داد مدیریت پایانه‌های مرزی به صورت یکپارچه به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای واگذار شود. اجرای این دستور رئیس جمهور نیاز به زیرساخت و دستورالعمل داشت که آئین نامه مربوطه تهیه و به دولت برای تصویب ارسال شده است.

رئیس سازمان راهداری تأکید کرد: در صورت تصویب این آئین نامه در هیئت دولت شرح وظایف هر دستگاه به طور کامل تعیین شده و ساماندهی مرز‌ها آغاز خواهد شد. با این حال ما بازنگری در ساختار پایانه‌های مرزی را در دستور کار دادیم. برخی فرآیند‌ها اصلاح شده و با شعار «مرز محل عبور است» اقدام به خلوت کردن مرز‌ها و متمرکز کردن دستگاه‌ها کرده‌ایم؛ مرز بازرگان اولین مرزی است که ساماندهی خواهد شد و به زودی مدیران دستگاه‌های مربوطه با حضور وزیر راه در این پایانه مرزی حاضر شده و شروع آزمایشی ساماندهی مرز‌ها را کلید خواهند زد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->