برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟ «نردبان آسمان» به کتاب‌فروشی‌ها آمد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تجلیل از کارگردان فلسطینی در جشنواره فیلم سارایوو فیلم‌های اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ و ۷ اردیبهشت) + زمان پخش
سرخط خبرها

گفتگو با حسام حصاری درباره همکاری‌اش با مرحوم برسوزیان

  • کد خبر: ۷۳۲۷۵
  • ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
گفتگو با حسام حصاری درباره همکاری‌اش با مرحوم برسوزیان
حسام حصاری کارگردان مشهدی که از بستگان برسوزیان است و سابقه همکاری با این هنرمند را دارد در گفتگو با شهرآرا می‌گوید: مرحوم برسوزیان فعالیت‌های سینمایی‌اش را در دهه پنجاه با آثاری، چون «کوچ» و «سرنوشت‌سازان» آغاز کرد.

شکیبا افخمی‌راد | شهرآرانیوز - محمد برسوزیان از بازیگران پیشکسوت تلویزیون و سینما که ۱۲ تیر بر اثر سکته قلبی در سن هفتادوشش سالگی دار فانی را وداع گفت، روز گذشته در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد. حسام حصاری کارگردان مشهدی که از بستگان برسوزیان است و سابقه همکاری با این هنرمند را دارد در گفتگو با شهرآرا می‌گوید: مرحوم برسوزیان فعالیت‌های سینمایی‌اش را در دهه پنجاه با آثاری، چون «کوچ» و «سرنوشت‌سازان» آغاز کرد. او بعد از انقلاب در کنار هنرمندانی، چون یدا... صمدی، حسن هدایت و داریوش‌فرهنگ، در گروه فیلم‌سازی «همراه» به کارش ادامه داد. گروهی که آثار متعددی در دهه شصت ساخت.


به گفته حصاری، برسوزیان کار‌های سینمایی درخوری در کارنامه‌اش داشته که از میان آن‌ها می‌توان به «طائل»، «ساوالان»، «بندر مه‌آلود»، «لنگرگاه»، «چشم شیطان»، «روانی» و فیلم‌های جنگی مختلفی مانند «پنجه در خاک» اشاره کرد. این سینماگر مشهدی با یادآوری بازی برسوزیان در سریال‌هایی، چون «مزد ترس»، «هوش سیاه» و «سه در چهار» خاطرنشان می‌کند: اوج فعالیت‌های او به دهه شصت برمی‌گردد، شاید بتوان گفت مرحوم برسوزیان در این ۱۰‌سال در بیش از ۲۰ فیلم به ایفای نقش پرداخت که بسیاری از آن‌ها نقش‌هایی به یادماندنی بودند.


او درباره همکاری خود با مرحوم برسوزیان نیز می‌گوید: من در سریال «صفورا» که از شبکه دو سینما پخش شد با ایشان هم‌بازی بودم. حدود سه یا چهار سال پیش هم یک فیلم تلویزیونی به نام «پیامک‌های‌آرزو» ساختم که مرحوم برسوزیان برای بازی در آن به مشهد آمد و باهم کار کردیم.


حصاری یادآور می‌شود: برسوزیان همیشه خندان بود و هرجا می‌رفت به همه انرژی می‌داد، در کارش هم فردی باتجربه بود که سعی می‌کرد به هم‌بازی‌ها و اطرافیانش کمک کند. رفتن ایشان هنوز برای ما باورپذیر نیست.


او درباره علت کم کار شدن برسوزیان در سال‌ها اخیر نیز توضیح می‌دهد شاید بخش زیادی از این اتفاق به دلیل کم‌لطفی و کم‌مهری صنعت سینمای مملکتمان به تمام پیشکسوتان باشد. به طوری که برخی از آن‌ها این روز‌ها حتی برای امرار معاش با مشکل روبه‌رو هستند.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->