سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رئیس انستیتو پاستور: اولین سری واکسن‌های «پاستوکووک» تا چند روز آتی تحویل می‌شود

  • کد خبر: ۷۳۵۰۲
  • ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۱
رئیس انستیتو پاستور: اولین سری واکسن‌های «پاستوکووک» تا چند روز آتی تحویل می‌شود
رییس انستیتوپاستور ایران با رد اظهارات مینو محرز مبنی بر منتفی شدن واکسن کرونای ایرانی - کوبایی و با بیان اینکه نمی‌دانیم با چه هدفی چنین اظهاراتی را مطرح می‌کنند، تاکید کرد: بانک سلول تولید این واکسن گرفته شده، مقدمات تولید انجام شده و اولین بچ تولید شده و تا چند روز آتی تحویل خواهد شد.
به گزارش شهرآرانیوز، دکتر علیرضا بیگلری گفت: خانم دکتر محرز مسوول گفته‌های خودشان هستند. ما نمی‌دانیم چرا و با چه هدفی چنین اظهاراتی را مطرح می‌کنند. ما به صورت کاملا مشخص در زمینه تولید مشترک واکسن کرونا با کوبا، توافق‌نامه داریم، کار پیش رفته، سلول بانکی را گرفته‌ایم و کارآزمایی بالینی را انجام دادیم و مراودات دو کشور در این زمینه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه به صورت هفتگی در زمینه واکسن کرونای ایران و کوبا، با طرفین جلسات هفتگی منظم داریم، گفت: من نمیدانم چرا خانم دکتر محرز این اظهارات را مطرح می‌کنند و تعجب می‌کنم. این اظهارات خیلی عجیب است.

بیگلری ادامه داد: بنابراین طی قرارداد بسیار روشنی که نه تنها در این یک واکسن، بلکه در پلتفرم واکسن‌هایی که با کوبا داریم و واکسن کرونا هم یکی از آن‌ها است، کار انجام شده است. از یکسال قبل کار را آغاز کردیم، جلسات‌مان به طور مرتب برگزار می‌شود و بانک سلول تولید این واکسن گرفته شده، مقدمات تولید انجام شده و اولین بچ تولید شده و تا چند روز آتی تحویل خواهد شد.

وی گفت: مجوز مصرف اضطراری واکسن پاستوکووک تازه صادر شده و بعد از مجوز اضطراری هم طبق قرارداد تولید داریم. در عین حال اکنون کارآزمایی بالینی هم تمام شده و تزریق‌ها انجام شده و امیدواریم نتایج اولیه آن تا پایان مرداد ماه قابل تحلیل باشد که البته تا اینجا کار به خوبی پیش رفته و مطمئن‌ترین کلینیکال ترایالی است که تاکنون در کشور انجام شده است.

بیگلری تاکید کرد: باز هم دلیل این اظهارات را متوجه نمی‌شویم. همکاری و توافق ما با کوبا توافق کوتاه مدتی برای یک واکسن نیست، بلکه گسترده‌تر است.

وی گفت: بنابراین اکنون کارازمایی بالینی واکسن پاستوکوک تمام شده است و منتظر نتایج آن هستیم. مجوز مصرف اضطراری هم که هفته پیش داده شد و بعد از آن است که ما اجازه تولید پیدا می‌کنیم.

رییس انستیتوپاستور ایران گفت: در حال حاضر هم بچ اولیه واکسن تولید شده است و تولیدات بعدی هم به مرور با نصب تجهیزات مقدار تیراژ تولید به شدت افزایش می‌یابد.

تقدیر وزارت بهداشت ایران از همکاری نزدیک کوبا در تولید واکسن کووید ۱۹
در همین راستا، دکتر کیانوش جهانپور - سخنگوی سازمان غذا و دارو نیز گفت: همکاری و تعامل نزدیک کوبا با ایران در حوزه تولید فرآورده‌های بیولوژیک و واکسن در همه ده‌های اخیر بویژه در سه سال گذشته کم نظیر و قابل تقدیر بوده و هست.

وی اظهار کرد: سطح همکاری‌های مشترک ایران و کوبا در حوزه تولید واکسن بویژه واکسن پاستوکووک که اخیرا در دو کشور به مرحله تولید رسیده است، فراتر از آن است که با برخی اظهارات ناآگاهانه مخدوش شود.

جهانپور ضمن تقدیر از همکاری نزدیک و آگاهانه و مسوولانه کوبا با ایران در این رابطه تاکید کرد: تولید این واکسن در ایران و کوبا هر هفته و هر ماه افزایش پیدا خواهد کرد و بنا بر شواهد و مدارک موجود از کارآزمایی‌های بالینی، این واکسن یکی از بهترین واکسن‌های کووید ۱۹ در حال حاضر به شمار می‌رود.

گفتنی است، امروز گفتگویی به نقل از دکتر مینو محرز - محقق پروژه واکسن "کووایران برکت" در فضای مجازی منتشر شده که وی پروژه واکسن ایرانی - کوبایی کرونا (پاستوکووک) را منتفی خوانده بود.
 
منبع:ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->