انتقاد نظام پرستاری از یک سریال تلویزیونی | ادبیات سخیف را کنار بگذارید زمان پخش «گاندو ۳» و «پایتخت ۷» اعلام شد| جزئیات تازه از سریال «پوریای ولی» ساخته مسعود جعفری جوزانی تعطیلی سینماهای کشور به مناسبت شب های احیا و شهادت امام علی(ع) جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس
سرخط خبرها

درباره نمایشگاه «عشق در ۱۶ سطر» در نگارخانه حامی

  • کد خبر: ۷۳۵۴۵
  • ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
درباره نمایشگاه «عشق در ۱۶ سطر» در نگارخانه حامی
نمایشگاه «عشق در ۱۶ سطر» از سوی گروه خوش نویسی ملک از دوشنبه ۱۴ تیر همزمان با روز قلم در نگارخانه حامی برپا شده است و تا ۱۷ تیر روز خوشنویسی میزبان علاقه‌مندان به هنر خوشنویسی است.

سمیرا شاهیان | شهرآرانیوز - نمایشگاه «عشق در ۱۶ سطر» از سوی گروه خوش نویسی ملک از دوشنبه ۱۴ تیر همزمان با روز قلم در نگارخانه حامی برپا شده است و تا ۱۷ تیر روز خوشنویسی میزبان علاقه‌مندان به هنر خوشنویسی است.


سطرنویسی‌های این نمایشگاه با مضمون عشق، حاصل نگارش هنرمندانه خوش نویسان ممتاز در کنار هنرجویان دوره مقدماتی و متوسط، به سرپرستی محمد ملک است که علاقه مندان می‌توانند تا امروز بعدازظهر از ساعت ۱۷ تا ۲۰ از آن‌ها بازدید کنند.


محمد ملک با مدرک فوق ممتاز، مدرس خوش نویسی است که کوشیده آثار ۱۶ هنرجویش را در قالب یک نمایشگاه گروهی به نمایش بگذارد و برای هر کدام از خوش نویسان که اثری را به تحریر درآورند، تجربه‌ای نو در دوران کرونا رقم بزند. گشایش این نمایشگاه در روز قلم و به منظور ارج نهادن به این مناسبت بود.


تزریق عشق به روح جامعه

محمد ملک، سرپرست این گروه هنرمندان که از سال ۱۳۶۶ خوش نویسی می‌کند، می‌گوید: آثار خوش نویسی هنرجویان و هنرمندان خوش نویس در روز قلم و به دلیل اهمیت قلم در جامعه که سابقه دینی و ملی دارد به نمایش گذاشته شده است.


به گفته این هنرمند آیه «ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ؛ نون سوگند به قلم و آنچه مى نویسند» گواه این است که نوشتن در اسلام مورد تأکید است و در تاریخ نیز داریم که پیامبر (ص) شرط آزادی اسرای دشمن را آموختن سواد به ۱۰ مسلمان ذکر می‌کنند.


ملک بیان می‌کند: چهاردهم تیر و روز قلم در سال ۱۳۸۱ از سوی اعضای انجمن قلم ایران پس از بررسی‌های طولانی به دو دلیل انتخاب شده و سپس به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است؛ یک، این تاریخ مربوط به روز جشن تیرگان است که در ایران باستان برگزار می‌شده و در این روز هوشنگ، پادشاه پیشدادی، کاتبان را به رسمیت شناخته است و دوم، روز سیاره عطارد یا تیر به عنوان کاتب ستارگان است.


این هنرمند مشهدی که تاکنون ۴ نمایشگاه انفرادی و بیش از ۵۰ نمایشگاه گروهی برپا کرده است، می‌گوید: متأسفانه روز قلم از آن دست مناسبت‌هایی است که گرامیداشت آن پرشور برگزار نمی‌شود به همین دلیل به اتفاق اعضای گروه ملک تصمیم گرفتیم با برپایی این نمایشگاه بتوانیم روز قلم را در اذهان زنده کنیم.


آثار خوش نویسی به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه گروهی دارای شکل یکسان است که به گفته ملک در معدود نمایشگاه‌ها به آن توجه می‌شود. او می‌گوید: اندازه و شکل قاب در همه تابلو‌ها مشابه است و فقط اشعار متفاوت است. علت انتخاب شعر عاشقانه نیز به این دلیل است که در جامعه امروز به دلیل مشکلات متعدد، مهرورزیدن به یکدیگر به حاشیه رانده شده و جای آن را خشم و پرخاشگری گرفته است. به نظرم تنها راهی که بتوان خشم و نفرت را کنترل کرد، زنده نگه داشتن عشق در روح جامعه است. به علاوه اینکه «عشق» یگانه واژه پر تکرار در ادبیات فارسی است که تکرار آن اهمیت موضوع را نشان می‌دهد.


به گفته محمد ملک اعضای این نمایشگاه در ۲۱ مهر ۱۴۰۰ به مناسبت روز خوش نویسی نیز نمایشگاه گروهی دارند.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->