بهمن هاشمی تهیه‌کننده شد فراخوان مسابقه مطبوعاتی انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران تئاتر «کیانو ریوز» در فیلم «سیستم سرگرمی خراب است» زنده‌یاد رضا داوودنژاد با «زندگی به شرط خنده» روی آنتن + زمان پخش آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) جایزه بهترین بازیگر جشنواره زنان بیروت در دستان صحرا اسدالهی پوستر جشنواره کن ۲۰۲۴ رونمایی شد + عکس بررسی فروش سینما‌های خراسان رضوی در ماهی که گذشت | «بی بدن» مشهدی‌ها در سایه «تمساح خونی» برگزیدگان پویش رسانه‌ای «ققنوس قلم» معرفی شدند + اسامی بازتاب اندیشه اسلامی در منظومه فکری سعدی برنامه‌های رادیو برای نمایشگاه کتاب تهران + زمان پخش تصویر شهر در بوم شعر سهراب سپهری پارسی را به جهان، رونق و آوازه از اوست | معرفی چند اثر پژوهشی درباره سعدی به مناسبت روز بزرگداشت او آمار فروش سینمای ایران در آخرین هفته فروردین ۱۴۰۳ پیام وزیر فرهنگ و ارشاد به مناسبت روز سعدی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
سرخط خبرها

اثر هنری خوب راهش را روی دیوار مردم پیدا می‌کند

  • کد خبر: ۶۶۹۴۷
  • ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
اثر هنری خوب راهش را روی دیوار مردم پیدا می‌کند

امیری | شهرآرانیوز، تابلو را که هنوز رنگ‌هایش خیس است و زیر نور چراغ می‌درخشد،‌ روی پایه چوبی تنظیم می‌کند. حالا تابلو در کادر دوربین موبایلش هم تنظیم شده است. چند دقیقه زمان می‌برد تا عکس را در صفحه اینستاگرامش بگذارد.تا دستی روی پیشانی بکشد و کش‌وقوسی به بدن بدهد که خستگی چند ساعت کار از تنش بیرون برود، صدای پیغام‌های موبایلش بلند می‌شود. تابلو هنوز خشک نشده، مشتری‌ای خاطرخواهش شده است. این داستان این روزهای برخی از هنرمندان است که ارائه آثار هنری‌شان را در فضای مجازی جدی گرفته‌اند.

 

 

اثر هنری خوب راهش را روی دیوار مردم پیدا می‌کند

 

علیرضا بهدانی که در برخی مطالب از او به‌عنوان «نابغه هنری» هم یاد شده است، ازجمله هنرمندان مطرح کشور در زمینه نقاشی و خط است. او بارها قرآن کریم را خطاطی کرده، حافظ و مولانا را به خط خوش نوشته و تعداد زیادی اثر هنری از او بر روی دیوارهای برخی هتل‌ها، ادارات، مراکز و خانه‌های مردم آویخته شده است.

او که شاید بهترین عنوان برای او «هنرمندی که بی‌وقفه اثر خلق می‌کند» باشد، پیش از این هم در فضای مجازی فعالیت‌هایی داشته است، اما با شروع داستان کرونا و همه محدودیت‌هایی که در برگزاری نمایشگاه برایش پیش آمد، سعی کرده است برای فروش آثارش از فضای مجازی بهره بیشتری ببرد و مثالی باشد برای هنرمندانی که می‌گویند کرونا همه‌چیز را به‌هم ریخته و نابود کرده است.

این هنرمند مطرح نقاشی‌خط کشور می‌گوید اتفاقا در کرونا فروش بیشتری هم داشته است: اعتقاد راسخم این است که وقتی هنرمند کار کند و کار زیادی داشته باشد، آثارش دیده می‌شود. شکر خدا کارم به‌گونه‌ای است که تابلویی اجرا نمی‌کنم که فروش نرود. بسترش هم فعلا اینستاگرام است.

او بار دیگر تأکید می‌کند هنرمند وقتی کار کند، می‌تواند راهی برای ارائه کارهایش بیابد: من نه قبل از کرونا و نه حالا دغدغه فروش آثارم را نداشته‌ام، اما آن‌قدر کار می‌کنم که تعداد زیادی از آثارم به فروش می‌رود. نمی‌گویم نوع کارهایم طوری است که مخاطب با آن ارتباط برقرا می‌کند، اما به‌نظرم هنرمند باید بتواند شرایط را بسنجد و بداند چه کاری ارائه کند و به‌نظر من کار خوب راه خودش را روی دیوار مردم پیدا می‌کند.

به‌گفته بهدانی، الان خیلی از مردم هم به‌دنبال خریدهای اینترنتی هستند: فکر می‌کنم در این شرایط فروشم بیشتر هم شده است.

پرفروش‌ترین هنرمند نقاشی‌خط مشهد به‌گفته خودش، معتقد است این وضعیت فرصتی است برای تغییر شیوه کسب‌وکار و ارائه آثار هنری و این اتفاق مثبتی است که می‌تواند در ارائه آثار هنری تغییرات خوبی به‌وجود بیاورد. او تأکید می‌کند: الان بستر این تغییر سبک و شیوه ارائه کاملا مهیاست و هنرمندان باید بتوانند از فضای مجازی بهره بیشتری ببرند.

 


بیشتر بخوانید:

زیرساخت‌ها ضعیف است اما جا نمانده‌ایم

آیا آثاری که ارزش هنری صرف دارند هم در فضای مجازی فروخته می‌شوند؟


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->