امیکرون را ساده نگیرید! | قله بستری امیکرون چند برابر دلتا است + نمودار تشییع پیکر آیت الله حسین گرایلی فردا پنجشنبه ۷ بهمن ۱۴۰۰ از مهدیه مشهد یک میلیون دُز واکسن آسترازنکا وارد کشور شد معجزه چای سبز برای مقابله با پیری زودرس امیکرون در مسیر پیک ششم کرونا | تعداد موارد ابتلا به کرونا روزانه تا ۵۰ درصد افزایش پیدا می‌کند واکسن‌های مورد تائید کودکان مشخص شد | آغاز واکسیناسیون از شنبه ۹ بهمن آتش‌سوزی پارکینگ یک مجتمع مسکونی در خیابان پاسدار گمنام تهران + فیلم و عکس آخرین آمار کرونا تا ۶ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۱۸۵۱ ابتلای جدید کرونا در کشور و فوت ۲۹ نفر در شبانه‌روز گذشته بازنشستگان فرهنگی: رتبه‌بندی به ما تعلق نمی‌گیرد | خواستار دائمی شدن همسان‌سازی هستیم آخرین رنگ‌بندی کرونا در کشور؛ بازگشت رنگ قرمز به نقشه شهر‌ها (۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۰) بازگشت محدودیت تردد و جریمه‌های کرونایی به جاده‌های کشور (۶ بهمن ۱۴۰۰) نحوه ترمیم حقوق سالانه بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ عادلانه نیست حمله وحشیانه به یک برج مسکونی در شمال تهران + فیلم اگر زمین در حال گرم شدن است چرا در صحرای آفریقا برف می‌بارد؟ درباره قیمت‌های نجومی مراکز روان درمانی | یک گزارش دیوانه کننده!
خبر فوری
وقتی افسردگی زندگی را فسرده می‌کند | راهکارهایی عملی برای رهایی
اگر این روزها حال چندان مساعدی ندارید و بعد از ۲سال دست‌وپنجه نرم‌کردن با کووید۱۹ حسابی خسته شده‌اید و همه زندگی را تیره‌وتار می‌بینید، احتمالا کمی تا قسمتی به درد افسردگی دچار شده‌اید!

جانقربان | شهرآرانیوز- اگر این روزها حال چندان مساعدی ندارید و بعد از ۲سال دست‌وپنجه نرم‌کردن با کووید۱۹ حسابی خسته شده‌اید و همه زندگی را تیره‌وتار می‌بینید، احتمالا کمی تا قسمتی به درد افسردگی دچار شده‌اید؛ دردی که درمان آن چندان مشکل نیست، ولی تداوم آن به‌ویژه برای خانم‌های خانه‌دار باعث برهم‌خوردن زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی خواهد شد.

باید درمان هر دردی را باید از خودمان شروع کنیم! مریم حقیقت‌یاری، کارشناس ارشد روان‌شناسی بالینی، در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اشاره به اینکه افراد باید در درجه اول خودشان را برای درمان قانع کنند، برای رفع افسردگی به بیان نکاتی دیگر می‌پردازد که در ادامه خواهید خواند.

شاید خسته‌اید

بعضی‌ها خستگی و حتی گرمازدگی را با افسردگی اشتباه می‌گیرند و وقتی حال خوشی ندارند، می‌گویند افسرده‌‌اند، درحالی‌که افسردگی به این سادگی‌ها نیست.

افسردگی سایه سنگینی دارد که در شرایط خاص و به‌دلیل اتفاقات خاص در زندگی افراد رخ می‌دهد، ولی در بدترین حالت هم می‌توان آن را درمان کرد. اما از آنجایی که همه ما در شرایط کرونا و محدودیت‌ها هستیم، بهتر است به‌جای کلمه افسردگی بگوییم که خسته شده‌ایم و برای رهایی از این خستگی بهترین راه‌حل تغییر سبک زندگی است.

حتما شنیده‌اید که پزشکان زیادی می‌گویند باید سبک زندگی را با شرایط کرونا تغییر داد و به زندگی با آن عادت کرد. عادت‌کردن به یک سبک زندگی تکراری اشتباه است، اما بهترین راه این است که محدودیت‌ها را وسط بگذاریم و براساس آن‌ها فعالیت‌های روزمره زندگی را انجام دهیم.

تلویزیون را تعطیل کنید

خیلی‌ها فکر می‌کنند که تلویزیون تماشا‌کردن نوعی تفریح است، درحالی‌که این تفکر اشتباه است و رفتار تکراری تماشاکردن سریال‌ها و حتی اخبار می‌تواند به خستگی یا همان افسردگی دامن بزند. پیشنهاد می‌شود برخی برنامه‌های شاد مثل خندوانه را تماشا کنید، اما از اخبار منفی و سریال‌های تلخ اجتماعی که بارها تکرار شده است، دوری کنید.

هرچند تکراری، ورزش کنید

توصیه به ورزش‌کردن توصیه‌ای تکراری است که همه آن را پیشنهاد می‌کنند، اما واقعیت این است که ورزش در روحیه شما معجزه و حالتان را خوب می‌کند. حتما نیاز نیست به سالن بروید و ورزش‌های سنگین انجام دهید؛ می‌توانید از اینترنت هم برای یافتن حرکات جدید و تازه استفاده کنید و دست‌کم روزی ۲۰دقیقه را به ورزش اختصاص دهید.

از منفی‌ها دوری کنید

از آدم‌های منفی‌باف، از خبرهای منفی، از فضاهای منفی و از حرف‌های منفی دوری کنید. با غرزدن اوضاع تغییر نمی‌کند و حرف‌های شما هم تغییری در شرایط ایجاد نمی‌کند؛ پس به‌جای این حرف‌ها درباره علایق خودتان صحبت و گاهی هم خیال‌پردازی کنید، چون خیال‌پردازی حالتان را خوب می‌کند.

خلاق باشید


برای دیدوبازدید و حرف‌زدن با خواهر، مادر و دوست‌ها، شبکه‌های اجتماعی و تماس‌های تصویری را امتحان کنید. برای یکدیگر فایل صوتی بفرستید و شعر بخوانید و حتی لطیفه بفرستید. صدای خنده خودتان را ضبط کنید و هم خودتان با آن بخندید و هم برای دوستانتان بفرستید؛ این صداها معجزه می‌کند.

چیزهای تازه یاد بگیرید

درست است که خانه‌نشین شده‌اید، اما به کمک اینترنت الان دیگر دسترسی به هیچ‌چیز سخت و غیرممکن نیست. روش‌های مختلف طبخ غذا را یاد بگیرید، کیک بپزید، خیاطی کنید، عروسک بسازید و با لباس‌های کهنه‌ای که لازم ندارید، چیزهای نو بسازید.

خودتان پزشک خودتان باشید

بهترین پزشک برای تشخیص درد و بیماری، خودتان هستید؛ البته اگر شناخت خوبی از خودتان داشته باشید. اگر حالتان خوب نیست، خودتان بهتر می‌توانید راه‌های بهترشدن را پیدا کنید. این کار چندان سخت نیست، فقط باید کمی به درونتان مراجعه کنید و شناختتان را از خودتان افزایش دهید. برخی افراد تا دچار مشکل می‌شوند، سریع به پزشک مراجعه و درخواست دارو می‌کنند؛ درست است که بخشی از بیماری افسردگی با دارو درمان می‌شود، اما پیش از مراجعه به پزشکتان، خودتان را چکاپ کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
دوست دارید به چه محتوایی در سایت شهرآرانیوز بیشتر پرداخته شود؟
فرهنگی، هنری
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}