نارضایتی توامان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است تصویب افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۳ تامین کامل امنیت آزمون سراسری ۱۴۰۳ در مشهد | گزارشی از تقلب ارائه نشده است کشف بیش از ۷ تن برنج تقلبی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغال‌زایی در سال ۱۴۰۳ | سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایش نیافته است تعرض به زنان عزادار به بهانه شرکت در مراسم ترحیم نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان چیست؟ قانون مهریه چند سالی است که معطل مانده است بی‌خوابی نشانه چه بیماری‌هایی است؟ تاخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی + ویدئو
سرخط خبرها

ایجاد ۱۰۱ هزار متر مربع فضای بهداشتی درمانی در غرب خراسان رضوی

  • کد خبر: ۷۳۶۲۸
  • ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰
ایجاد ۱۰۱ هزار متر مربع فضای بهداشتی درمانی در غرب خراسان رضوی
رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: ۱۰۱ هزار مترمربع فضای بهداشتی و درمانی در شهرستان‌های زیر پوشش این دانشگاه در غرب خراسان رضوی، طی هشت سال گذشته ساخته شده است که یک رکورد محسوب می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دکتر علیرضا مسلم روز جمعه با بیان این مطلب اظهارداشت:۶۱ هزار متر مربع از این فضاهای بهداشتی و درمانی در حوزه علوم پزشکی سبزوار احداثی و ۴۰ هزار مترمربع بهسازی کامل بناهای موجود بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت شاخص‌های حوزه بهداشت ودرمان را ارتقا دارد، تصریح کرد: ساخت ۱۰۱ هزار متر مربع فضای بهداشتی درمانی در شرایطی محقق شد که در بازه زمانی سال‌های ۸۴ تا ۹۲ حدود هشت هزارو ۷۵۰ مترمربع به فضاهای بهداشتی و درمانی علوم پزشکی سبزوار افزوده شده بود.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: افزایش مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی از ۳۷ به ۴۹ مورد، پایگاههای بهداشتی از ۲۸ به ۳۲ مورد و احداث پنج پایگاه سلامت شهری و چهار مرکز خدمات جامع سلامت درمان بستر، برخی از اقدامات این دانشگاه در راستای توسعه خدمات بهدداشتی و درمان بوده است.

 

دکتر مسلم افزود: همچنین اکنون هزار و ۱۰۰تخت بیمارستانی در بیمارستانها و مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه وجود دارد که این تعداد در مقایسه با سال۹۲ که ۵۷۱ تخت بود، حدود ۲ برابر افزایش را نشان می‌دهد.

 

وی ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی یکی از دستاوردهای طرح تحول سلامت در طول سال‌های گذشته بوده است.

 

۳۷ مرکز بهداشتی و درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب استان خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

 

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

 

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->