اهدای عضو به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) نجات مرد میانسال از چاله آسانسور (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال نرخ جدید جریمه‌های رانندگی، پشت چراغ قرمز مراحل اداری ! سارق دریچه‌های فاضلاب در معابر مشهد به دام افتاد (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله یک شرور با قمه به خودروی پلیس در تهران (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) نام پدر از کارت ملی حذف می‌شود؟ هشدار به مادران باردار برای سزارین‌های تقویمی ۴ کشته و ۱۴ مصدوم ‌در دو حادثه ترافیکیِ خوزستان آغاز تزریق ۲ واکسن جدید کودکان در جنوب کشور تا نیمه اردیبهشت ۱۴۰۳ جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تحویل ۳۰۱ فضای آموزشی جدید در خراسان رضوی طی یک سال گذشته تربت‌جام و تایباد دارای بیشترین افراد فاقد مدارک هویتی در خراسان‌رضوی هستند ویدئو | مشاهده ۴قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه ته دیگ T ته خط سلامتی است خوش بینی حال جامعه را خوش می‌کند اعمال‌قانون ۱۴۲۰ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۱۴ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) برای دکتر محمدتقی صراف شیرازی، چشم امید مادران مشهدی درباره چگونگی آموزش سواد مالی به فرزندان و لزوم آن ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و هسته مرکزی شهر مشهد | فوت راکب موتور سیکلت در تصادف با کامیونت (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

زالی: ۴۰ درصد تست‌های کرونا در تهران مثبت است!

  • کد خبر: ۷۳۲۲۵
  • ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷
زالی: ۴۰ درصد تست‌های کرونا در تهران مثبت است!
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران با بیان اینکه ۴۰درصد تست های کرونا در ۲هفته اخیر در پایتخت مثبت شده است، گفت: از هر ١٠ تست پی سی آر در پایتخت تست چهار نفر مثبت است.

به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا زالی عصر دوشنبه در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا اظهارداشت: در ۲۴ ساعت گذشته یکهزار و ٣۹۵ مبتلا به کرونا در تهران شناسایی شده است. وی ادامه داد: باید سازوکارهای جدید و توسعه کلینیک های سرپایی مورد توجه قرار گیرد.

 

١٣ هزار مراجعه ظرف ٢٤ ساعت گذشته

 

وی در خصوص آمار مبتلایان کرونا ویروس در تهران نیز گفت: از دیروز تا ساعت ۱۵:۳۰دقیقه امروز در تهران مراجعان سرپایی به ۱۳ هزار نفر رسیده این در حالیست که تا دیروز این تعداد بین ۱۰ تا ۱۱ هزار نفر بود.

 

فرمانده عملیاتی ستاد مقابله با کرونا استان تهران افزود: همچنین مجموع بیماران بستری در تهران که به صورت جدید ظرف ۲۴ ساعت گذشته بستری شده اند هزار و ۳۹۵ نفر بوده است که از این تعداد ۲۴۳ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند؛ به این ترتیب کل تعداد بیماران بستری در تهران رشد داشته و به عدد ۵هزار و ۴۰۰ نفر رسیده است.

 

به گفته وی، همچنین ۵۲ نفر فوتی ظرف ۲۴ ساعت گذشته در تهران بر اثر ابتلا به کرونا داشته ایم. زالی همچنین از فوت ۵۲ نفر در تهران بر اثر ابتلا به ویروس کرونا ظرف ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

 

وی گفت: با توجه به خیز پنجم باید اقدامات لازم در خصوص آماده باش کامل برای تخت های بیمارستانی، توسعه ناوگان پذیرش بیماران کرونایی و گسترش مراکز درمان سرپایی انجام شود.

 

زالی در خصوص تامین برق مراکز درمانی نیز اذعان داشت: برابر دستور استاندار تهران مقرر شد شرکت توزیع برق استان همکاری لازم را برای تأمین برق مراکز درمانی و تهیه و توزیع واکسن به طور ویژه انجام دهد.

 

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط استاندار تهران دستور داده شد فرمانداران به کمک عوامل بهداشتی نسبت به نظارت بر عمل به شیوه نامه های بهداشتی اقدام کنند.

 

فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا استان تهران در بخش دیگری از صحبت های خود به مشکل تأمین اعتبارات مالی دانشگاه های علوم پزشکی اشاره کرد و افزود: دانشگاه های علوم پزشکی با کاهش نقدینگی مواجه هستند از این رو در این جلسه تأمین اعتبارات لازم برای این دانشگاه ها از سوی دولت با درک عمیق شرایط فعلی مورد تأکید قرار گرفت تا امکانات لازم هر چه سریع تر در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی قرار بگیرد.

 

زالی همچنین در خصوص واکسیناسیون در استان تهران گفت: با توجه به جمعیت بالا در استان تهران در حال حاضر بالاترین ارائه خدمات درمانی در تهران انجام می شود و در حوزه واکسیناسیون نیز نیاز به تأمین واکسن باید با اختصاص سهمیه جداگانه سرعت بگیرد.

 

وی اضافه کرد: این آمادگی وجود دارد که سرعت واکسیناسیون دو تا سه برابر شرایط فعلی افزایش پیدا کند اما شرط تحقق این مهم در اختیار قرار گرفتن واکسن لازم است و قطعا تأمین مستمر واکسن به ویژه واکسن های وارداتی از مطالبات جدی است.

 

زالی در خصوص نظارت بر اعمال محدودیت ها با توجه به قرمز شدن تهران گفت: بازدیدهای میدانی و گزارش ها نشان می دهد برخی ادارات دولتی نیز در خصوص حضور یک سوم از نیروهای خود مصوبه را به درستی رعایت نمی کنند و مقرر شد معاونان استانداران و فرمانداران به صورت جدی با دستور استاندار تهران نظارت و پیگیری لازم را انجام دهند و گزارش تخلفات را برای اتخاذ تصمیم به ستاد استانی ارسال کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: قطعا برگزاری هر تجمعی ملغی خواهد بود و درخواست هایی که برای برگزاری چند تجمع مطرح شده بود، مورد تأیید قرار نگرفت.

 

زالی گفت: گزارش‌های روزانه به استاندار تهران داده خواهد شد البته تاب آوری اقتصادی صاحبان مشاغل در کشور کاهش پیدا کرده است و آن ها درد دل ها و گلایه های بسیاری دارند که پاسخ روشنی دریافت نکرده اند از این رو رسیدگی عاجل به مشکلات صاحبان مشاغل باید در دستور کار قرار گیرد اما منابع لازم برای این کار کفایت نمی کند.

 

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->