سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

حالا اولویت‌ها را پیدا کنید

  • کد خبر: ۷۳۸۷
  • ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۴
  • ۱
حالا اولویت‌ها را پیدا کنید
حجت الاسلام محمدرضا زائری کارشناس مسائل فرهنگی

انتشار یادداشت «پیدا کنید اولویت‌ها را» بازتاب‌های متنوع و گسترده‌ای داشت. بسیاری از خوانندگان ضمن اظهار تأسف از شرایط و اوضاعی که درباره کارتن‌خوابی یک فرزند شهید نقل شده بود، با نویسنده اظهار همدلی کرده بودند. برخی نیز اعتقاد داشتند که چنین مسائلی را -گرچه واقعیت‌های تلخ جامعه و انکارناپذیر است- نباید برای مخاطب عمومی منتشر کرد.
تماس‌هایی هم مستقیم از بنیادشهید با خود من برقرار شد و راستش خودم از واکنش سریع و جدی و تحسین‌برانگیز بنیادشهید تعجب کردم.
اکنون به نظر می‌رسد بیان چند نکته درباره این موضوع ضروری باشد:
1. من ساکن تهران هستم و گرچه خوشبختانه با مشهد مقدس ارتباط فراوان و رفت‌وآمد و روابط بسیار گسترده دارم -تا جایی که غالبا من را مشهدی می‌دانند- ولی آنچه می‌نویسم، معمولا تجربه‌های زندگی شهری در تهران است؛ هرچند که به اقتضای انتشار آن‌ها در روزنامه شهرآرا، قید مشخصی برای مطالب ذکر نمی‌کنم تا خواننده مشهدی هم احساس قرابت کند و از این‌رو خبری که نقل کرده‌ام، مربوط به بخشی از مناطق فقیرنشین و بافت آسیب‌دیده تهران بوده است، نه مشهد و البته کسانی که خبر را نقل کرده‌اند و شاهد ادعای نگارنده‌اند، مشهدی هستند.
2. اصل این اتفاق هم مربوط‌به حدود چهار سال قبل است و چنان که در آن یادداشت ذکر شده بود، موضوع جدید و تازه‌ای نیست و مسئولان بنیادشهید هم در تماس تلفنی با من اذعان داشتند که همان زمان از موضوع مطلع شده‌اند.
3. طبق اعلام بنیادشهید همان موقع به این مشکل رسیدگی شده است و جادارد که اکنون برای اطلاع افکار عمومی این خدمت خود را گزارش کنند و -بدون ذکر نام یا مشخصات- اقدامی را که برای رسیدگی به این فرزند شهید انجام داده‌اند، اطلاع‌رسانی کنند.
در پایان لازم است بر این نکته تأکید کنم که بیان چنین مسائلی هتک حرمت خانواده شهدا نیست، بلکه هتک حرمت ما و شما و همه کسانی است که قرار بوده است امانت‌های شهیدان را حراست کنیم و مراقبشان باشیم.
به عبارت دیگر اگر ما وارثان شهدا حرمتی داشته باشیم، این واقعیت‌های تلخ هتک حرکت ماست -همه ما و نه‌فقط بنیادشهید- که هرکدام به سهم خودمان در ادای وظیفه خود کوتاهی کرده‌ایم.
اکنون شما اولویت را پیدا کنید! آیا اولویت در چنین موضوعی، رسیدگی و خدمت به خانواده شهداست که گزارش‌هایی تلخ از تنهایی و غربت و محرومیت‌هایشان داریم و منتشر نکرده‌ایم یا ابراز حساسیت و نگرانی از بیان واقعیت‌های تلخ و آزاردهنده برای بزک کردن و سفیدنمایی و تلاش برای درز نکردن اخبار سیاه و ناخوشایند؟ واقعا کدام‌یک اولویت دارد؟

گزارش خطا
برچسب ها: یادداشت
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
0
0
با سلام مدیر محترم روزنامه شهرآرا: این ماله کشی های خیلی حرفه ای و هنر مندانه هم گناه تکدر خاطر خانواده محترم شهدا را که بازهم متأسفانه بر وجود گزارش های تلخ دیگری از مشکلات خانواده شهدا اشاره داشته کم نمی کند ما اذعان داریم که علی رغم وجود نقص ها و کمبود ها و بی مهری های زیاد در جامعه و حکومت برای رسیدگی به امور خانواده شهدا باز هم آسیب ها و مشکلات اجتماعی با چنان وجهی که اقای زائری در مطلب خود اشاره کرده و مخصوصا در رسانه و مطبوعات مطرح کرده وجود ندارد و اتفاقا صبر و تحمل و همراهی خانواده شهدا با وجود تحمیل مشکلات و فشارهای بسیار سخت و طاقت فرسا مانند قطع و تحریم مالی اعتبارات خدمات بیمه و درمان و آموزش عالی و عمومی و اردویی و فرهنگی توسط دولت و برعکس تصورات و نگاه های طلبکارانه و غیر واقعی برخی از آدمهای مغرض و نمک نشناس به خدمات خانواده شهدا واقعا قابل تحسین است
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->