تغییر ساعات سرویس دهی مترو مشهد از روز شنبه (۲٠ اردیبهشت ۱۴٠۴) مشاور عالی و دستیار ویژه رئیس‌جمهور در بازدید از ایستگاه باب‌الجواد(ع) مترو مشهد: این ایستگاه از نظر معماری با همه ایستگاه‌های مترو متفاوت است + فیلم سرویس‌دهی رایگان اتوبوس‌رانی مشهد در خطوط منتهی به حرم مطهر به‌مناسبت سالروز میلاد امام‌رضا(ع) (جمعه، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) + جزئیات حس طبیعت در قاب نمایشگاه گل و گیاه مشهد + فیلم سرویس‌دهی رایگان مترو مشهد در سالروز میلاد امام‌رضا(ع) (جمعه، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: جمعیت مشهد سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیان می‌شود، اما در واقع ۶ میلیون نفر است + فیلم حاشیه‌نشینی موضوعی چندوجهی است که روزانه با زندگی میلیون‌ها انسان ارتباط مستقیم دارد تردد ۱۵۰۰ زائر پیاده در مسیرهای منتهی به مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) هوای کلانشهر مشهد دوباره آلوده شد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) رئیس دبیرخانه برنامه‌های علمی خراسان رضوی: حاشیه‌نشینی واقعیتی انکارناپذیر در جوامع درحال‌توسعه است نمایشگاه گل و گیاه مشهد، ویترین دستاورد‌های یک‌ساله خدمات شهری است نمایشگاه گل و گیاه مشهد، برند فضای سبز این شهر است | فعالیت ۵۰۰ غرفه‌دار از سراسر کشور بیش از ۱۱۰ هزار گل و گونه کم‌نظیر در بیست‌ودومین نمایشگاه گل و گیاه مشهد نمایشگاه گل و گیاه مشهد؛ ترکیب زیبایی، آموزش و اقتصاد شهری توسعه صادرات گل‌های شاخه‌ای، امسال برای اولین‌بار در نمایشگاه گل‌وگیاه مشهد نمایشگاه گل و گیاه مشهد، پلی به بازار‌های جهانی گل و گیاه افتتاح بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه مشهد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴)+ویدئو لایحه امیدبخش شهرداری مشهد تصویب شد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴) پیشرفت ۹۷ درصدی پروژه‌های خدمات شهری مشهد مقدس کاشت ۳ میلیون بوته گل فصلی مناسب بهار و تابستان در مشهد هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

شهرداری الکترونیک در گام دوم

  • کد خبر: ۷۳۸۸
  • ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۶
شهرداری الکترونیک در گام دوم
سیدرحمان میرزائیان

تصمیم مدیران در دستیابی به شهر هوشمند و داشتن شهروندان هوشمند، نوید روزهایی خوب برای شهر را می دهد. کاهش مشکلاتی ازقبیل ترافیک و آلودگی هوا از یک سو و بهبود دسترسی به خدمات شهری، ارتقای بهداشت زیست محیطی و افزایش ارتباطات محله محور از سوی دیگر می توانند در ارتقای کیفیت زندگی مردم تأثیر بسزایی داشته باشند و با مشارکت هرچه بیشتر شهروندان، دستاوردهایی از شهر هوشمند به حساب آید.
امروزه و پس از نزدیک به 2دهه تلاش فراوان، شاهد آن هستیم که جوانه های شکل گیری شهرهایی با رویکرد هوشمندانه و با کمک فناوری اطلاعات، این بار هم در شهرداری ها در حال روییدن است.
شهرداری الکترونیک که قسمتی از پروژه عظیم دولت الکترونیک است، اولین قدم ها در تحقق شهر هوشمند است و می کوشد بستر متنوع خدمات شهرداری ها را با بهره گیری از فناوری اطلاعات در 24 ساعت شبانه روز و در هر مکان و هر زمان، حتی در منازل شهروندان و در ساعات مختلف شبانه روز به ایشان ارائه کند؛ اقدامی که می تواند رضایت شهروندان را با رفع مشکلات هرچه بیشتر فراهم آورد.


ارائه خدمات شایسته به شهروندان
راه اندازی شهرداری الکترونیک خدمتی است که آورده های فراوانی برای متولیان اداره شهر نیز در بر خواهد داشت. درحقیقت بهره گیری صحیح از قابلیت های فناوری سبب می شود متولیان شهر بتوانند فعالیت های خود را به نحو شایسته ارائه دهند و در کنار آن با حذف بروکراسی های زائد اداری ، خدمت رسانی بهتری به شهروندان خود داشته باشند و افزایش رضایت را سبب شوند . فساد اداری ، پارتی بازی و عدم اجرای صحیح ضوابط و مقررات که موضوعات اصلی گلایه های مردمی است نیز قاعدتا با ورود فناوری رفع می شود و گام های مؤثری برای تحقق شفاف سازی و عدالت اجتماعی برداشته خواهد شد.
هر چند شهرهای زیادی تاکنون به سوی شهرداری الکترونیک حرکت کرده اند و حتی شهرداری مشهد نیز از گذشته تا امروز با نگاه ویژه مدیران شهری این مهم را به نوعی محقق ساخته است، در چند روز گذشته، خبر الکترونیکی شدن دومین منطقه شهرداری مشهد به گوش رسیده است؛ اتفاقی که پیش از این در منطقه 12 به انجام رسیده است و حالا منطقه 8 شهرداری مشهد قرار است به عنوان دومین منطقه شهری مجهز به زیرساخت‌های شهرداری الکترونیک شود.


منطقه 8 شهرداری الکترونیکی می شود
راه اندازی منطقه ای با ارائه تمام خدمات الکترونیکی ، که در آن شهرداری می کوشد با پشتوانه پیاده سازی صحیح تمام خدمات در بستر فناوری اطلاعات، درهای شهرداری را برای انجام خدمات حضوری ببندد و صرفا پاسخ گویی را از طریق سامانه ها و درگاه هایی که دراختیار شهروندان قرار داده است، ارائه کند، هدفی است که در روزهای پایانی تیرماه امسال، در منطقه 12 شهرداری مشهد توسط سازمان فاوای شهرداری و درقالب ارائه 40 خدمت و با رویکرد شهروند محوری اجرا شده است و با تکیه بر تجربه های برگزاری این پروژه در منطقه 12، اجرای آن در منطقه 8 نیز آغاز شده و به زودی این طرح در تمام مناطق شهرداری مشهد به اجرا درخواهد آمد. در آینده نیز بستر موبایلی آن توسط نرم افزار «شهر من» فراهم خواهد شد؛ مجموعه اقداماتی که با گسترده شدن بین شهروندان می تواند نوید روزهایی خوب برای شهر را بدهد و سر آغاز حرکتی جدید باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->