پلمب یک رستوران و ۲ فست فود در محدوده هاشمیه مشهد (۱۰فروردین۱۴۰۳) انتقاد یک فعال کارگری به لایحه تغییر قانون تعیین دستمزد کارگران| لایحه بر مبنای اصل سه جانبه گرایی نیست نحوه دریافت گوشت تنظیم بازار مورد نیاز هیئات مذهبی اعلام شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف و معدوم سازی ۲۹ تن مواد غذایی فاسد در مشهد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) با مشارکت اوقاف زمین نهضت مسکن برای ۲ شهر خراسان رضوی فراهم شد ادامه نگرانی‌ها از وضعیت ذخایر آبی سد‌ها در شروع سال ۱۴۰۳ + جدول کاهش زمان تحویل کارت سوخت از یک ماه به یک هفته لایحه اصلاح قانون کار برای تعیین مزد کارگران به هیات دولت می‌رود (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آیا شرکت برق برای کاهش مصرف برق، ولتاژ ۲۲۰ ولت را به ۱۹۹ ولت تغییر داده است؟

  • کد خبر: ۷۳۹۱۹
  • ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷
آیا شرکت برق برای کاهش مصرف برق، ولتاژ ۲۲۰ ولت را به ۱۹۹ ولت تغییر داده است؟
یکی از نکاتی که این روز‌ها در فضای مجازی مطرح می‌شود، این است که اداره برق برای کاهش مصرف برق، ولتاژ ۲۲۰ ولت را به ۱۹۹ ولت تغییر داده است؛ تغییری که باعث آسیب به بسیاری از وسایل برقی خواهد شد، زیرا ساختار آن‌ها با برق ۲۲۰ ولت تنظیم شده است.

جانقربان | شهرآرانیوز- یکی از نکاتی که این روزها در فضای مجازی مطرح می‌شود، این است که شرکت برق برای کاهش مصرف برق، ولتاژ ۲۲۰ ولت را به ۱۹۹ ولت تغییر داده است؛ تغییری که باعث آسیب به بسیاری از وسایل برقی خواهد شد، زیرا ساختار آن‌ها با برق ۲۲۰ ولت تنظیم شده است.

درباره این موضوع، سخنگوی صنعت برق خراسان‌رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: چنین چیزی امکان ندارد، زیرا سطح ولتاژ به ساختار شبکه برمی‌گردد و امکان تغییر ندارد. برق ۲۲۰ ولت استاندارد ساختار برق در کشور ماست و امکان تغییر آن در تمام کشور به‌لحاظ فنی وجود ندارد. این عدد در کشورهای دیگر متفاوت است.

مهندس حسن حشمتی افزود: عدد ولتاژ در توزیع و انتقال برق ثابت است، ولی ممکن است در شبکه مشکلاتی پیش بیاید که ولتاژ بالا و پایین برود که این موضوع طبیعی است و به‌سرعت حل می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه چرا در زمان وصل ولتاژ ضعیف است، گفت: بعد از وصل مجدد برق، حجم زیادی از دستگاه‌های برقی وارد مدار می‌شوند که بار سنگینی را در لحظه اول به شبکه وارد می‌کند. البته این مشکل نیز لحظه‌ای است و به‌سرعت حل می‌شود ولی احتمال نوسان وجود دارد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ساختار شبکه برای قطع و وصل‌شدن ساخته شده است و قطعی و وصلی برق در شبکه اتفاقی طبیعی و ذات آن است. ما هرروز عملیات‌ها و تعمیراتی را روی کابل‌ها انجام می‌دهیم که به‌عنوان عملیات خط گرم معروف است و در ۹۷درصد از عملیات‌ها، برق مشترکان قطع نمی‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->