پلیس راهور فراجا: ما تصمیم گرفتیم فرایند صدور گواهینامه موتورسیکلت را تسهیل ببخشیم کشف بیش از ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲ | ۷۵ درصد کشفیات مواد مخدر در شرق کشور صورت گرفت محدودیت‌های ترافیکی کنکور سراسری ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری توسط پلیس فتا افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد «قلیان اکسیژن» طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است | افزایش ۵۰ درصدی مصرف قلیان در ۷ سال بی‌خوابی، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو صادر شد برای خود و دیگران خودسرانه دارو تجویز نکنیم! تشخیص بموقع اوتیسم، در پیشرفت مهارت‌های ارتباطی و کلامی کودکان تاثیر بسزایی دارد معاینات پزشکی کارکنان آشپزخانه مرکزی خراسان رضوی در ایام حج عمره آغاز شد عطاری فقط می‌تواند گیاهان دارویی مجاز را عرضه کند | برخورد با عطاری‌هایی که فرآورده دارویی بفروشند اهدای عضو در مشهد به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌کارهایی برای کند کردن بیماری آلزایمر کنکور سراسری مرحله اول سال ۱۴۰۳ با شرکت ۹۱ هزار داوطلب در خراسان رضوی برگزار خواهد شد اعمال قانون ۱۶۴۱ خودروی حادثه ساز در مشهد | توقیف ۵۷ دستگاه خودروی متخلف (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا بالاخره نام مادران در کارت ملی نوشته می‌شود؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۴ اردیبهشت ١۴٠٣) | تداوم کاهش دما تا پایان هفته
سرخط خبرها

بر سر لایحه رتبه‌بندی معلمان بین دولت و مجلس اختلاف است

  • کد خبر: ۷۳۹۶۳
  • ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳
  • ۵
بر سر لایحه رتبه‌بندی معلمان بین دولت و مجلس اختلاف است
رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی از اختلاف بین دولت و کمیسیون آموزش بر سر آن خبر داد و گفت: امروز دوشنبه ۲۱ تیرما ۱۴۰۰ جلسه‌ای با حضور رئیس مجلس، رئیس سازمان برنامه و بودجه برای تامین منابع طرح خواهیم داشت.

به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره جزئیات بررسی طرح رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون اظهار داشت: این لایحه را دولت به مجلس آورده که درباره افزایش حقوق معلمان است به این صورت که ظرف مدت سه سال آینده ۲۵ درصد افزایش یابد؛ علاوه بر آن مسئله رتبه‌بندی معلمان است که بعد از سه سال از ورودشان به آموزش و پرورش رتبه‌بندی می‌شوند یعنی سه سال اول بدون رتبه می‌چرخند و بعد از آن می‌توانند رتبه‌بندی شوند.

وی افزود: همچنین بحثی درباره فاصله بین رتبه‌ها بود؛ به این ترتیب که درجه پنجم که درجه آخر است ۲۶ و درجه چهارم ۲۱ سال سابقه را می‌خواهد. ما در کمیسیون پنج رتبه را عددگذاری و اینگونه تعریف کردیم: «آموزشیار معلم»، «مربی معلم»، «استادیار معلم»، «دانشیار معلم» و «استاد معلم»؛ علاوه بر این‌ها گفتیم از حیث جایگاه، متناظر با اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها باشد به طوریکه پایه ۱۶ هم وزن استاد معلم باشد که ۸۰ درصد حقوق معلم است. همچنین غیر از بازنشستگان ۹۰ درصد شاغلان در رتبه‌بندی قرار می‌گیرند.

نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: این طرح کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس است، اما دولت مخالف است و می‌گوید ۲۵ درصد افزایش حقوق بعلاوه فاصله‌ها را قبول دارد. در کمیسیون سال فاصله‌ها را نیز کاهش دادیم. آقای نوبخت می‌گوید که از محل تبصره ۲ بند «و» بودجه آن را تامین کنید، اما طرحی که ما داریم حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان پول نیاز دارد در حالی که اکنون کل بودجه آموزش و پرورش ۸۰ هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه دولت به این مسئله اعتراض دارد، خاطرنشان کرد: از سویی بحث تحول بنیادین آموزش و پرورش وجود دارد که می‌گوید معلم باید تمام وقت شود که حدود شش ساعت روی طرح کار آن‌ها می‌آید، اما وقتی ضرب و تقسیم می‌کنیم، می‌بینم باعث می‌شود که هزینه طرح دربیاید. یعنی افزایش ساعت کار معلم (حضور معلم در محیط آموزشی به طوریکه اگر لازم باشد تدریس کند اگر لازم نبود نیز حضور داشته باشد) خودش درآمدزا است و کمک می‌کند.

منادی با بیان اینکه، اما هنوز آقای نوبخت نامه نداده است که ما چقدر می‌توانیم بودجه برداشت کنیم، گفت: نوبخت در جلسه که با هم داشتیم گفت که این کار را انجام می‌دهیم، اما آقای بعد از خودش گفت که «ما محاسبه کردیم عدد ۲۰۰ هزار میلیارد تومان شده و می‌خواهید آن را چه کار کنید؟». اگر ندهند ما منبعی نداریم و منبعی که دولت ارائه داده ۲۵ درصد افزایش حقوق آن هم ظرف سه سال است؛ اما ما می‌گوییم تا پایان سال ۱۴۰۰ همه معلمان رتبه‌بندی شوند و هر چه در ظرفیت بودجه امسال است از تبصره ۲ بند «و» برداشته شود، مابقی آن نیز را دولت در بودجه سال بعد پیش‌بینی کند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه دارد ما طرح را در وقت قانونی بارگذاری کردیم برای اینکه به صحن بیاید، گفت: امروز از دولت خواستیم که بیاید جلسه بگذاریم تا مشخص می‌شود که چه عددی را می‌خواهد کمک کند. جلسه با حضور بنده، رئیس مجلس و آقای نوبخت یا نماینده ایشان خواهد بود. بعد از جلسه امروز مشخص می‌شود که آیا رئیس مجلس آن را تایید می‌کند که به صحنه بیاید یا نه؛ اما اگر مصوبه را در این مقطع قبول نکند ما در صحن مجلس از آن دفاع خواهیم کرد.

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
0
0
جناب منادی سلام خداراشکرکه امثال شما واقای حج بابایی هستند که از حقوق معلمان دفاع کنیدباوجود شما ماخیالمان راحت است که ازحق وحقوق ماکوتاه‌نمیاید مطمن باشید هم قدرت الهی وهم پشتوانه فرهنگیان کشورهمراه شماست دستت مریزاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
0
0
جناب منادی سلام خداراشکرکه امثال شما واقای حج بابایی هستند که از حقوق معلمان دفاع کنیدباوجود شما ماخیالمان راحت است که ازحق وحقوق ماکوتاه‌نمیاید مطمن باشید هم قدرت الهی وهم پشتوانه فرهنگیان کشورهمراه شماست دستت مریزاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
0
0
چرا این نطرات اول منتشرنمیکنیدبعدهم‌به بزرگ‌مردانی چون‌منادی وحاج‌بابایی انتقال نمیدیدفقط میگیدنطربدید پس کونطراتمون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
0
0
با سلام دوباره هم بازی جدید با معلمان ورتبه بندی متاسفانه ؟!!
محسن نوروزی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
0
0
کشوری که فرهنگیان انرا قدر ندانند وبرای منزلت ومعیشت... انها حاکمان تلاشی نکنند...به یقین پیشرفتهای بزرگی نخواهیم داشت...چون اول راهیم...
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->