علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی: بهزیستی متولی سلامت اجتماعی خانواده است

  • کد خبر: ۷۴۰۵۲
  • ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸
مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی: بهزیستی متولی سلامت اجتماعی خانواده است
نشست خبری مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی همراه با جمعی از معاونان این اداره به‌مناسبت هفته بهزیستی در محل این اداره‌کل برگزار شد.

گروه جامعه شهرآرانیوز| نشست خبری مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی همراه با جمعی از معاونان این اداره به‌مناسبت هفته بهزیستی در محل این اداره‌کل برگزار شد.


دکتر مسعود فیروزی در ابتدای نشست با گرامیداشت فرارسیدن چهل‌ویکمین هفته بهزیستی که امسال مصادف با سالروز ازدواج حضرت‌علی (ع) و حضرت فاطمه‌زهرا (س) شده است، این مناسبت را به همه مردم و اصحاب رسانه تبریک گفت.


وی در ابتدا با اشاره به شعار امسال، هفته بهزیستی، گفت: شعار امسال سازمان بهزیستی کشور «هوشمندسازی، محله‌محوری و سلامت اجتماعی در خانواده» است و سازمان بهزیستی در تلاش است عدالت‌محوری را در خود نهادینه کند.


فیروزی ادامه داد: توزیع عادلانه خدمات براساس اولویت‌ها و به‌صورت هوشمند، در زمره وظایف ما در گام دوم است و تلاش‌های فراوانی در این راه انجام شده است.


وی به محله‌محورشدن خدمات بهزیستی اشاره کرد و گفت: تشکیل مراکز مثبت زندگی از اهداف مهم سازمان بهزیستی کشور بود و محقق شد و اکنون ۲۵۰۰ مرکز مثبت زندگی در کشور مشغول به فعالیت‌اند. این مراکز دست‌کم با ۵ نیروی متخصص در حوزه‌های مددکاری به جامعه هدف خود خدمت‌رسانی می‌کنند. در استان خراسان‌رضوی نیز تاکنون ۱۹۳ مرکز مثبت زندگی دایر شده است که ۷۷ مرکز در مشهد به ارائه ۲۲ خدمت مختلف این سازمان مشغول‌اند.


فیروزی به شرح وظایف این مراکز اشاره کرد و گفت: تسهیل در دسترسی جامعه هدف به خدمات بهزیستی در نزدیک‌ترین نقطه به محل زندگی افراد از دلایل راه‌اندازی این مراکز است. همچنین ایجاد شفافیت، توسعه و فراگیری خدمات، تقویت رویکرد خانواده و محیطی اجتماع‌محور، ارائه مجموع خدمات سازمان بهزیستی در بستری کوچک‌تر از سازمان، ارائه خدمات به‌صورت الکترونیک و سامانه‌ای در راستای بهبود فرایند‌های بهزیستی ازجمله وظایف مراکز مثبت زندگی است.


مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی سلامت اجتماعی خانواده در جامعه را رکن مهم اهداف بهزیستی بیان و تصریح کرد: ما متولی سلامت اجتماعی هستیم و همه خدمات ما مبتنی بر بهبود سلامت اجتماعی است.
دکتر فیروزی به واکسیناسیون گروه‌های در معرض آسیب و زیر پوشش بهزیستی اشاره کرد و یادآور شد: همه مراکز چهارگانه خدمات بهزیستی که شبانه‌روزی است، ۱۴ هزار دوز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند. همچنین امسال شاهد افزایش مبلغ مستمری مددجویان بوده‌ایم که در ۲ مرحله افزایش یافته است و اکنون خانواده‌ای که یک معلول دارد، ۳۵۰ هزار تومان و خانواده‌های با ۵ عضو معلول، یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند؛ بنابراین اکنون از ۱۳۰ هزار معلول در خراسان‌رضوی، ۶۶ هزار نفر مشمول دریافت مستمری این سازمان هستند.

جمع‌آوری ۹۰۰۰ معتاد متجاهر در ۹ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰

غلامحسین دلبری، معاون امور پیشگیری بهزیستی خراسان‌رضوی، از اجرای بیش از ۸ برنامه ویژه هفته بهزیستی در این استان خبر داد و گفت: این برنامه‌ها با هدف کاهش آسیب و جلوگیری از آسیب‌های رایج میان جامعه هدف بهزیستی اجرا خواهد شد که غربالگری شنوایی و بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در شهر‌های مختلف استان و به‌صورت رایگان انجام خواهد شد. در زمینه مشاوره‌های روان‌شناسی، تاکنون ۹۵۰۰ مراجعه ثبت شده است. همچنین در راستای برنامه کنترل و کاهش طلاق، در ۳ ماه ابتدایی امسال ۱۵۰۰ مراجعه داشته‌ایم.


وی درباره معتادان متجاهر و آمار‌های رسمی تصریح کرد: تاکنون بیش از ۴۵۰۰ معتاد متجاهر از سطح استان جمع‌آوری شده‌اند که ۲۰۰۰ نفر از آنان یا بازتوانی یا به خانواده‌هایشان تحویل داده شده‌اند. از نفرات باقی‌مانده در کمپ‌ها، ۲۳۳۰ نفر مرد و ۵۶۰ نفر نیز زن هستند.


دلبری درباره آمار معتادان مشهد گفت: از مجموع ۴۵۰۰ معتاد اعلام‌شده، ۲۹۰۰ نفر در مشهد هستند که ۲۴۰۰ نفر را مردان و ۵۰۰ نفر را زنان تشکیل می‌دهند. در نظر داریم بتوانیم در پایان ۹ ماه نخست امسال جمع‌آوری معتادان متجاهر را به ۹۰۰۰ نفر برسانیم.


معاون امور پیشگیری بهزیستی خراسان‌رضوی درباره برنامه‌های پایش و غربالگری شنوایی و بینایی کودکان نیز یادآور شد: در سال ۱۳۹۹ بیش از ۹۸ درصد پوشش غربالگری شنوایی داشتیم. همچنین ۹۶ هزار کودک ۳ تا ۶ سال نیز در طرح غربالگری تنبلی چشم شرکت کرد‌ه‌اند.

رشد ۱۷ درصدی مشارکت‌های اجتماعی و خیرخواهانه

حمیده محدث، معاون امور مشارکت‌ها و اشتغال بهزیستی، در ادامه نشست گفت: برخلاف مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا و رکود کسب‌وکارها، خوشبختانه در سال گذشته نسبت به سال قبل‌تر ۱۷ درصد رشد حمایت‌های مادی و معنوی خیران را در جامعه هدف بهزیستی شاهد بوده‌ایم.


وی افزود: درباره برنامه‌های تعهد اشتغال، سال گذشته موفق شدیم ۵۰۹۳ فرصت شغلی برای جامعه هدف مهیا کنیم. همچنین در زمینه مسکن مددجویان نیز از مجموع ۸۳۴ واحد مسکونی تعهد‌شده بهزیستی، ۳۲۴ واحد تحویل داده شده است.

ثبت ۷۷۱۹ گزارش کودک‌آزاری در اورژانس اجتماعی بهزیستی

شهره شاهرودی، معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان‌رضوی، ضمن برشمردن حوزه فعالیت‌های این معاونت گفت: فعالیت‌های ما در حوزه زنان سرپرست خانوار، کودکان بی‌سرپرست یا بدسرپرست و آسیب‌های اجتماعی و اورژانس اجتماعی است. پیش از این امور مهدکودک‌ها نیز با بهزیستی بود که مدتی است به آموزش‌وپرورش انتقال یافته است. سال گذشته ۱۰۱ هزار بار با اورژانس اجتماعی تماس گرفته شده است که ۷۷۱۹ تماس مربوط به کودک‌آزاری بوده است و اکنون از ۴۱۴۴ کودک حمایت می‌کنیم.


شاهرودی با اشاره به وضعیت زنان سرپرست خانوار نیز یادآور شد: هدف بهزیستی صرفا پرداخت مستمری ماهانه و ایجاد وابستگی این زنان به سازمان نیست، بلکه بیشتر به‌دنبال آن هستیم که از طریق توانمندسازی، این زنان را مستقل و شاغل کنیم. در حاضر حاضر، از میان زنان سرپرست خانوار یا جامعه بدسرپرستان تحت پوشش، ۱۰۸۲ دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی داریم.

برگزاری ۱۷۰ جلسه ستاد مناسب‌سازی در سال ۱۳۹۹

حمیدرضا علیزاده، معاون امور توان‌بخشی بهزیستی خراسان‌رضوی، با اشاره به افزایش تعداد مستمری‌بگیران در این استان گفت: علاوه بر ۷۶ هزار معلول که تا پیش از این مشمول دریافت مستمری بودند، ۲۵ تا ۳۰ هزار نفر دیگر نیز به این آمار افزوده شده‌اند و مشمول دریافت مستمری هستند. همچنین در ارتباط با یارانه مراکز نگهداری از معلولان، در استان خراسان‌رضوی به‌ترتیب ۹۶ و ۸۹ مرکز نگهداری شبانه‌روزی و روزانه داریم که یارانه آنان به ۶۹ و ۷۳ درصد افزایش یافته است.
علیزاده برنامه‌های مناسب‌سازی برای معلولان را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از ۱۷۰ جلسه ستاد مناسب‌سازی استان و شهر‌های خراسان‌رضوی را داشتیم و با اختصاص اعتباری بیش از ۴ میلیارد تومان، اولویت مناسب‌سازی را روی منازل و خودرو شخصی معلولان قرار دادیم و خوشبختانه اقدامات خوبی را شاهد بودیم. امسال نیز امیدواریم با افزایش اعتبارات و تخصیص آن، برنامه‌های مورد نیاز جامعه معلولان خراسان‌رضوی را محقق کنیم و فعالیت اخیر را بهبود بخشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->