سرخط خبرها

تلاش برای به‌دست آوردن افتخار

  • کد خبر: ۷۴۱۱
  • ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶
تلاش برای به‌دست آوردن افتخار
گپ‌وگفتی با قهرمان زیبایی اندام محله نیزه

عطایی - جمعه گذشته روز تربیت‌بدنی و ورزش همگانی بود. این ایام مصادف با اربعین حسینی بود و خیلی از ورزشکاران منطقه به زیارت عتبات عالیات رفته بودند. اما ما فرصت را غنیمت شمردیم و با معرفی و همراهی مصطفی هروی، رئیس شورای محله نیزه، به‌سراغ یکی از ورزشکاران بااخلاق محله رفتیم. حامد صادق‌زاده متولد ۱۳۷۰ و ورزشکار زیبایی اندام و صاحب باشگاه پرورش اندام در محله نیزه است.
او از سال ۸۹ به‌صورت حرفه‌ای این رشته را دنبال می‌کند. اولین حکمش را زیرنظر آقایان تبریزی و ساقی در مسابقات استانی تربت در وزن ۶۰ کیلو گرفت و مقام سوم را به‌دست آورد. تا سال ۹۶ وارد هیچ مسابقه‌ای نشد و تمریناتش را دنبال کرد. سال ۹۶ مقام دوم استان خراسان را در وزن ۶۵ کیلو بدن‌سازی به‌دست آورد. سال ۹۷ در وزن ۶۵ کیلو و در رشته بدن‌سازی نفر چهارم شد. سال ۹۸، ۳ مسابقه پی‌درپی داد و ۳ مدال طلا در وزن ۶۵ کیلو در بدن‌سازی و بادی کلاسیک به‌دست آورد.
حامد معتقد است باید در این رشته ورزشی به روز بود و منتظر تمرینات گذشته نماند. او می‌گوید: بدن‌سازی علم است و هر روز اطلاعات و تمرینات به‌روز شده خود را دارد. مکمل‌های جدید و دستگاه‌های مختلف به بازار می‌آید و نیازمند این است که تمرین و تغذیه یک بدن‌ساز به‌روز بماند. او درباره اثرات این رشته ورزشی در زندگی‌اش می‌گوید: هرزمان کسی من را می‌بیند اذعان می‌کند که ورزشکار هستم. شاید فردی که رزمی کار می‌کند یا دونده یا والیبالیست است نیاز داشته باشد لوح و جوایزش را ارائه دهد و از روی شکل بدن مشخص نشود، اما یک بدن‌ساز را از روی عضله‌اش می‌شود شناخت.
حامد درباره تغذیه در این رشته می‌گوید: چند سال اول خانواده من به انواع و اقسام رژیم‌ها و تغذیه من نگران بودند، اما وقتی دیدند که هدف من مربیگری و شرکت در مسابقات است با من همراه شدند و دیگر در این زمینه مشکلی نداریم. حتی پدر و مادرم نیز رژیم مخصوص خود را دارند و سالم‌تر هستند. غذای سالم می‌خورند و مصرف سبزیجات را افزایش داده و مصرف برنج و غذا‌های گوشتی را کاهش دادند. درواقع به اندازه می‌خوریم، البته هرکس به برنامه بدنی خاص خود نیاز دارد. هر فرد دارای شکل و قدرت بدنی خاص خود هست و باید برطبق نقاط قوت و ضعف فرد برای او برنامه‌ای مناسب همراه با تغذیه نوشت. درباره هزینه ورزش پرورش اندام که می‌پرسم، می‌گوید: بدن‌سازی ورزش پرهزینه‌ای است، ولی این هزینه خرج سلامتی می‌شود و اگر در این رشته هدف شما مربیگری باشد، هزینه‌ها نیز تأمین می‌شود.
وقتی از او می‌پرسم چرا دو را به‌عنوان رشته ورزشی انتخاب نکرده است، می‌گوید: آقای سهراب سرابی حرف زیبایی دارد، «کسی که دوومیدانی را انتخاب می‌کند روی پیشانی‌اش این رشته نوشته نشده است.» من هم به نوبه خودم این رشته را انتخاب کردم و با تمرینات زیاد در این رشته موفق بودم و حالا از روی شکل بدنم نیز مشخص است که بدن‌ساز هستم. ضمن اینکه علاقه‌ام به این رشته زیاد بود و همین رشته را دنبال کردم. علاوه‌بر این به زیبایی اندام و خوش‌پوش بودن اهمیت می‌دهم. درواقع سلامتی، زیبایی و قهرمانی ۳ هدف اصلی من برای انتخاب رشته ورزشی‌ام بوده است.
او درباره عمر مفید ورزش قهرمانی این رشته می‌گوید: این رشته بازنشستگی ندارد. خود من امسال در کنار یک شصت‌ودو ساله در مسابقات شرکت کردم و ایشان توانست مقام اول استان تهران را به‌دست آورد.
حامد نزدیک به دویست میلیون برای باشگاهی که در محله نیزه است هزینه کرده و از اینکه در حاشیه شهر باشگاه دارد خوش‌حال است و می‌گوید: مردم این محله ورزش‌دوست هستند و دنبال باشگاهی می‌روند که وسایل به‌روز و فضای مناسبی داشته باشد. تلاش کردم علمم را به‌روز نگه دارم و اطلاعات جدید را به شاگردان ارائه دهم و درنهایت جزو بهترین باشگاه‌های گلشهر شناخته شدم. او که در حال تمرین برای مسابقات سال آینده در گرجستان است، می‌گوید: وحید سیم‌کش و احسان تیموری از شاگردانی هستند که همراه با من برای مسابقات تمرین می‌کنند.
معتقد است مردم گلشهر مردمی سخت‌کوش و پرتلاش هستند و اضافه می‌کند: در کنار کار به فکر سلامتیشان هستند. با اینکه از لحاظ اقتصادی دچار مشکل هستند، ولی تلاش می‌کنیم برنامه تغذیه مناسبی با توجه به شرایط اقتصادیشان به آن‌ها بدهیم و از جایگزین‌ها بیشتر در برنامه استفاده کنیم. مصطفی هروی، رئیس شورای اجتماعی محله نیزه هم که ورزشکار زیبایی اندام است، می‌گوید: دوست دارم به‌عنوان رئیس شورای اجتماعی محله، در محله از لحاظ ورزشی و فرهنگی پیشرفت داشته باشیم و ساکنان محله به ورزش روی بیاورند. متأسفانه کمبود سالن‌های ورزشی در محله وجود دارد و ساکنان باید از همین سالن‌های محدود بدن‌سازی و ورزش‌های رزمی استفاده کنند. جوان‌ها وقت خود را در باشگاه صرف کنند و به دنبال مسائل و آسیب‌های اجتماعی نروند. خود من اهل ورزش هستم و دوست دارم ساکنان نیز به‌دنبال ورزش بروند تا سلامت و شاداب بمانند.
هروی درباره با جلسه‌ای که با شهردار مشهد، آقای کلایی در شهرداری منطقه داشتند نیز می‌گوید: شهردار قول احداث ورزشگاه روباز را در زمین‌های بایر محله دادند و شهردار منطقه، آقای عبدا... زاده نیز پیگیر خرید زمین‌ها هستند. خود من نیز با صاحب زمین در تماس هستم تا بتوانیم این پروژه را اجرایی کنیم و تعداد بیشتری از ساکنان امکان ورزش کردن برایشان مهیا شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->