مالک X: ممنوعیت TikTok خلاف آزادی بیان است آیا Discord مسدود شده است؟ گوشی تاشوِ BlackView HERO 10 ماه آینده می‌آید اندروید به‌زودی می‌تواند سلامت حافظه گوشی را نشان دهد مشکل عجیب صفحه‌نمایش‌، چند گوشی‌‌ دیگر سامسونگ را هم درگیر کرد + عکس وزارت اقتصاد از شروع فروش اینترنتی دارو از ماه آینده خبر داد هکرها هر دقیقه در ۳۳۵۳ حساب کاربری رخنه می‌کنند خسارت ۹۰میلیارددلاری زلزلهٔ تایوان به صنعت تراشه‌سازی این کشور افشای جزئیاتی جدید از Samsung Galaxy Z Flip 6 و Samsung Galaxy Z Fold 6 ویدئو | گیم‌پلی بازی F1 24، تجربه فرمول یک شایعه‌سازی هوش مصنوعی: «سوپرمن مأمور ۰۰۷ خواهد بود» دستیار هوش مصنوعی در فیس‌بوک و اینستاگرام فعال شد | Meta AI در برابر ChatGPT حذف WhatsApp و Threads از اپ‌استور چین کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو
سرخط خبرها

راه‌اندازی دوباره تلسکوپ فضایی «هابل» بعد از یک ماه خرابی

  • کد خبر: ۷۴۶۴۱
  • ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
راه‌اندازی دوباره تلسکوپ فضایی «هابل» بعد از یک ماه خرابی
سازمان فضایی آمریکا می‌گوید هابل به‌زودی دوباره در دسترس قرار می‌گیرد و پس از حدود یک ماه به ماموریت‌های خود ادامه می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز - مهندسان ناسا به‌تازگی تجهیزات پشتیبان تلسکوپ فضایی هابل را فعال کرده‌اند تا فعالیت این تلسکوپ دوباره از سر گرفته شود. سازمان فضایی آمریکا می‌گوید هابل به‌زودی دوباره در دسترس قرار می‌گیرد و پس از حدود یک ماه به ماموریت‌های خود ادامه می‌دهد.

تلسکوپ هابل از اواسط ماه ژوئن از کار افتاد و قادر به رصد هیچ یک از اجرام فضایی نبود. ناسا ابتدا تصور می‌کرد که مشکل این تلسکوپ فضایی مربوط به کامپیوتر قدیمی آن است که از دهه ۱۹۸۰ همچنان فعالیت می‌کند. با این حال، وقتی کامپیوتر پشتیبان هم موفق به ادامه عملیات نشد، مسئولان کنترل ناسا در مرکز فضایی «گودارد» تمرکز خود را به واحد کنترل و داده‌ای معطوف کردند که در سال ۲۰۰۹ توسط فضانوردان نصب شده بود.

 


 

ایده جدید ایلان ماسک: تبدیل استارشیپ به تلسکوپ غول‌پیکر فضایی

 



آن‌ها با فعال‌سازی تجهیزات پشتیبان بالاخره توانستند کامپیوتر بار مفید (Payload) را فعال کنند. ناسا حالا می‌گوید که اگر همه چیز درست پیش برود، مشاهدات علمی آن‌ها باید خیلی زود دوباره از سر گرفته شود. این سازمان فضایی قبلا هم در سال ۲۰۰۸ به دنبال از کار افتادن بخش قدیمی سیستم جابه‌جایی مشابهی را در قطعات کامپیوتر اعمال کرده بود.

 

راه‌اندازی دوباره تلسکوپ فضایی هابل بعد از یک ماه خرابی


«توماس زربوچن»، رئیس عملیات ناسا در توییتی این عملیات موفقیت‌آمیز را به اعضای تیم هابل تبریک گفت. این تلسکوپ فضایی که در سال ۱۹۹۰ به فضا فرستاده شد، تاکنون بیش از ۱.۵ میلیون رصد انجام داده است. ناسا در دوره ماموریت‌های شاتل پنج بار فضانوردان خود را برای تعمیر این تلسکوپ به فضا فرستاد. آخرین ماموریت هابل در سال ۲۰۰۹ انجام گرفت.

ناسا در نظر دارد که تا انتهای سال جاری میلادی جانشین تلسکوپ هابل را به فضا بفرستد. تلسکوپ فضایی جیمز وب مدت‌هاست که در سفر پرتاب به فضا قرار دارد، اما تاکنون بار‌ها ماموریت ارسال آن به تعویق افتاده است. طبق جدیدترین اطلاعات، به نظر می‌رسد که این تلسکوپ در ماه آبان به فضا فرستاده می‌شود و رسما شروع به کار خواهد کرد.

 

منبع: دیجیاتو

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->