مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس مایکروسافت Phi-3-mini را معرفی کرد | یک مدل کوچک هوش مصنوعی که کارهای بزرگی می‌کند گوشی Galaxy Z Flip 6 هفت رنگ خواهد داشت سری iPhone 16 احتمالا دکمه فیزیکی نخواهد داشت استرالیا: X باید فیلم حمله سیدنی را حذف کند |‌ ماسک: به آن‌ها ربطی ندارد تصویر واقعی Google Pixel 8a را ببینید
سرخط خبرها

ایده جدید ایلان ماسک: تبدیل استارشیپ به تلسکوپ غول‌پیکر فضایی

  • کد خبر: ۷۳۵۹۱
  • ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱
ایده جدید ایلان ماسک: تبدیل استارشیپ به تلسکوپ غول‌پیکر فضایی
ایلان ماسک به تازگی گفته است «استارشیپ» می‌تواند به تنهایی به‌عنوان یک تلسکوپ غول‌پیکر فضایی استفاده شود و حتی جای تلسکوپ هابل را بگیرد.

ترجمه شهرآرنیوز - ایلان ماسک به تازگی گفته است «استارشیپ» می‌تواند به تنهایی به‌عنوان یک تلسکوپ غول‌پیکر فضایی استفاده شود و حتی جای تلسکوپ هابل را بگیرد.



سفینه‌های اسپیس‌ایکس می‌توانند برای مأموریت، فضانوردان را روی سطح ماه ببرند، مدار‌های زمین را از زباله‌های فضایی پاک کنند و حتی به ساخت شهری در مریخ کمک کنند.



اما به تازگی ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس‌ایکس، گفته است که از استارشیپ برای رصد نجومی هم می‌توان استفاده کرد. ماسک در توئیتی پیشنهاد کرد که خود استارشیپ می‌تواند سازه‌ای برای یک تلسکوپ غول‌پیکر باشد؛ تلسکوپی که وضحوحش ده‌برابر بیشتر از وضوح تلسکوپ هابل ناسا خواهد بود. این پیشنهاد نشان می‌دهد این میلیاردر هنوز ایده‌های بزرگی برای فضاپیمای شرکتش دارد.



به گفته ماسک، ایده تبدیل «استارشیپ» به یک تلسکوپ فضایی عظیم را اولین‌بار سال پرلموتر، اختر فیزیکدان آزمایشگاه ملی لارنس برکلی، به او داده است.



این خبر پس از آن منتشر شد که تلسکوپ فضایی هابل که عمر زیادی دارد، ماه گذشته به دلیل نقص فنی نرم‌افزاری متوقف شد. دانشمندان ناسا به‌شدت دنبال راه‌حلی هستند که این تلسکوپ را دوباره به مسیر درست برگردانند.  



ماسک در توئیت قبلی‌اش درباره برنامه‌هایش برای موشک‌هایی که به‌سمت مریخ پرتاب می‌شوند توضیحاتی ارائه داده بود. او گفت این موشک‌ها می‌توانند در مدار سوخت‌گیری کنند و محموله‌های سنگین را به مقاصدی دور، مثل ماه و مریخ، پرتاب کنند.

ایده جدید ایلان ماسک: تبدیل استارشیپ به تلسکوپ غول‌پیکر فضایی



طبق اطلاعات ناسا نوعی از موشک فالکن شرکت اسپیس‌ایکس می‌تواند حدود ۱۱ تُن را به مریخ پرتاب کند. نکته جالب این است که اگر استارشیپ طبق برنامه پیش برود، می‌تواند این رقم را ده‌برابر کند. اسپیس‌ایکس قبل از ارسال نخستین استارشیپ به مدار کار‌های زیادی برای انجام دارد.  



ممکن است که پرتاب آزمایشی نمونه اولین استارشیپ طی هفته‌های آینده در اقیانوس آرام انجام شود، اما، اما وقتی این موشک به یک پلتفرم پایدار مانند Falcon ۹ تبدیل شود، می‌تواند با ادامه میراث هابل مرز‌های نجوم را جابه‌جا کند.

 

منبع: futurism

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->