راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: نمی‌توانیم زنان را از نقش‌آفرینی محروم کنیم

  • کد خبر: ۷۴۹۷۸
  • ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: نمی‌توانیم زنان را از نقش‌آفرینی محروم کنیم
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: انقلاب هم زن را به صحنه سیاسی و اجتماعی آورد و زنان ما افتخارات زیادی در حوزه‌های مختلف آفریدند و از آقایان در برخی عرصه‌ها نیز پیشی گرفتند.

جانقربان|شهرآرانیوز، صدوسی‌وهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد امروز ۲۹ تیرماه برگزار شد.

محمدرضا حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به مناسبت‌های پیش‌رو گفت: امروز روز عرفه است، روز شناخت و معرفت که در آموزه‌های دینی خودشناسی مقدمه خداشناسی است. فردا نیز روز عید قربان است که این عید سعید را به همه مسلمانان جهان به‌ویژه همشهریان مشهدی خودم تبریک می‌گویم. این روز، روز پاک‌سازی دل‌ها و روز اطاعات خداوند است.

رئیس پنجمین شورای اسلامی شهر مشهد افزود: در این روز سنت قربانی انجام می‌شود و در این روز‌هایی که بخشی از جامعه در شرایط سخت اقتصادی هستند، مردم کمک به نیازمندان را مورد توجه قرار دهند. اگرچه در کنار این سنت حسنه به دیگر کار‌های خیر می‌توان پرداخت و به کمک هم‌میهنان در سیستان رفت.
امسال حجاج ما توفیق مناسک حج را نداشتند و تکریم رفتار هاجر را که یک بانوست، خداوند گرامی داشته و سعی صفا و مروه را قرار داده است. حجر اسماعیل در دایره حج است که نشان از تکریم یک بانوست. این نشانی از عظمت و جایگاه زن در اسلام است.
به گفته وی، انقلاب هم زن را به صحنه سیاسی و اجتماعی آورد و زنان ما افتخارات زیادی در حوزه‌های مختلف آفریدند و از آقایان در برخی عرصه‌ها نیز پیشی گرفتند.
وی در ادامه با بیان اینکه عرصه‌دادن به بانوان باید با تعریف سلسله‌مراتب سازمانی باشد و برای آن‌ها فضای ارتقا وجود داشته باشد؛ نمی‌توانیم زنان را از نقش‌آفرینی محروم کنیم، افزود: ما در این شورا سعی کردیم شرایطی فراهم کنیم که زنان در عرصه‌های مختلف مدیریتی حضور داشته باشند و هرجا که مسئولیت پذیرفتند، نقش خود را به‌خوبی ایفا کردند.
حیدری تصریح کرد: این فرهنگی است که در جامعه درحال توسعه است و باید بنابر شعار‌های انتخاباتی به بانوان نقش داده شود. به این نکته هم لازم است اشاره کنم که در روز‌های پایانی شورا قرار داریم و قول‌هایی به مردم دادیم که برای تحقق آن تلاش می‌کنیم. این پروژه‌ها در زمانی که قبلا اعلام شده است افتتاح می‌شود و عجله‌ای برای پایان پروژه‌ها نداریم. حتی زمان اعلامی برخی از پروژه‌ها تمام شده است، ولی هنوز قابلیت افتتاح ندارد. انتظار داریم که کم‌لطفی نکنند و هدف ما گره‌گشایی از کار مردم بوده است.
وی ادامه داد: پروژه‌ها درحال طی‌کردن روند خود هستند و ما براساس زمان‌بندی‌ها کار می‌کنیم. همان‌گونه که ما پروژه‌های نیمه‌تمام دوره قبل را تمام کردیم، شورای ششم نیز پروژه‌های نیمه‌تمام این دوره را به پایان خواهد رساند.اعلام زمان برای پروژه‌ها مطالبه مردم شده است که امیدواریم در ادامه تداوم داشته باشد.

جلسه امروز بدون نطق پیش از دستور، وارد دستور شد. مصوبات عبارتند از:

- حمایت از کسب و کار‌های خرد

شهرداری مکلف است در راستای حمایت از کسب و کار‌های خرد و مساعدت در پرداخت بدهی مودیان مشمول مصوبه ۳۹۹۵/۱۴۰۰/۵/ش که متقاضی افزایش ارزش بهره برداری اعیان به رده یک به صورت خطی برای واحد/واحد‌های به مساحت ۲۵ متر مربع و کمتر در ملک با مساحت عرصه ۲۵۰ متر مربع و کمتر و واقع در معبر با عرض ۱۲ تا ۲۰ متر می‌باشد عوارض با آخرین اصلاحات با تخفیف نقدی ۳۰ درصد محاسبه و دریافت نماید.

- هبه زمینی ۱۸ هکتاری از اراضی قند شیرین به دانشگاه علوم پزشکی برای احداث پروژه‌های درمانی در جلسه امروز تصویب نشد و به کمیسیون‌های اختصاصی ارجاع داده شد. گفتنی است که چنانچه تا ۱۸ ماه آینده چنانچه پروژه پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی نداشته باشد زمین به شهرداری عودت داده می‌شود.

- تجمیع ساختمان‌های شهرداری و سازمان‌های تابعه و شرکت‌های وابسته با اولویت ساختمان‌های ستادی در میدان شهدا و مابقی به محل دپوی خط ۲ قطار شهری (فکوری) که خروجی مطالعات این طرح تا پایان ۱۴۰۰ اعلام خواهد شد.

- مهلت فعالیت تاکسیرانان خط فرودگاه تا پایان شهریور ۱۴۰۰ تمدید شد.

  • فوق العاده جذب رانندگان اتوبوسرانی نیز تصویب شد. شرکت‌های بخش خصوصی هم پس از طی مراحل و الزامات قانونی و اخذ طبقه بندی مشاغل مشمول ایم مصوبه خواهند شد.
  • استمهال اجرای پارکینگ مورد نیاز بیمارستان مادر. باتوجه به گذشت ۱۳ ماه از لایحه استمهال برای اجرای پارکینگ مورد نیاز این بیمارستان در صورتی که مالک یا نماینده وی ظرف مدت ۳ ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این مصوبه عملیات اجرایی را آغاز نماید، شهرداری مکلف است مهلت تامین کسری پارکینگ را حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۰/۱/۶ تمدید و در غیر این صورت وفق مقررات و ضوابط قانونی اقدام نماید.

    - قرارداد پروژه مشارکتی هدایت در طرح بزرگ میدان شهدا نیز در جلسه امروز اصلاح شد. این پروژه در ضلع شمال شرقی میدان شهدا واقع شده است. سهم الشرکه شهرداری در این پروژه کاهش و سرمایه گذار افزایش یافت.

    - همچنین آورده سرمایه گذار در پروژه همت تعیین تکلیف شد. این پروژه در ضلع شرقی میدان شهدا واقع شده است.

    - دیگر مصوبه امروز در خصوص واگذاری رایگان زمینی ۵/۳ هکتاری و پروانه ساختمانی سایت پنج تن ۵۵ با کاربری مسکونی بود.
    در ساخت این مجتمع‌های مسکونی در این منطقه شهرداری، استانداری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) مشارکت خواهند داشت و تسهیلاتی بلندمدت، کم بهره و بلاعوض را در اختیار جامعه هدف قرار می‌دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->