واکنش عجیب امیرحسین قیاسی به انتقاد ایرج طهماسب به برنامه‌اش ۱۰ نوجوان از سراسر دنیا به داوری جشنواره فیلم کودک و نوجوان می‌پردازند چه چیز باعت شد شرک محبوب شود؟ سریال ترکی «خانه عروسک‌ها» فردا (۱۵ مهر ۱۴۰۴) به روی آنتن می‌رود + خلاصه داستان و زمان پخش داوران بخش بین الملل جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان معرفی شدند + اسامی فیلم کوتاه «نرموک» برنده‌ی جایزه بهترین فیلم کوتاه آلمان شد سریال «خرگوش سیاه» با دوبله فارسی منتشر شد درباره تنهایی آزیتا لاچینی، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون | صدا، دوربین، تنهایی فراخوان «نمایشنامه‌نویسی و ترجمه نمایشنامه» منتشر شد ثبت نام بیش از ۴۸ هزار نفر در طرح بیمه تکمیلی صندوق اعتباری هنر معرفی فیلم­‌های «مقاومت» جشنواره فیلم کوتاه تهران + اسامی ۲ جایزه جشنواره آمریکایی برای فیلم کوتاه «شاخ‌دار» محمد معتمدی به بخش موسیقی خراسان «خنیاشهر» پیوست فیلم سینمایی «مجنون» در آستانه اکران + پوستر داوران بخش مسابقه جشنواره فیلم لندن ۲۰۲۵ را بشناسید اکران نیم‌بهای انیمیشن «یوز» در روز جهانی کودک (۱۶ مهر ۱۴۰۴) اهدای جایزه «بهترین فیلم از نگاه تماشاگران» در جشنواره فیلم کوتاه تهران آلبوم‌های موسیقی فیلم‌های «شب بیست‌ونهم»، «سناتور» و «نغمه» منتشر شد یادبودی برای «فتحعلی اویسی»، مرد خوش‌خنده سینمای ایران
سرخط خبرها

«سریال دودکش» در فصل اول پُربارتر بود

  • کد خبر: ۷۵۲۷۵
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
«سریال دودکش» در فصل اول پُربارتر بود
یک منتقد سینما: هنوز موضوع نیمه گمشده بهروز هم به درستی مطرح نشده است. باید منتظر ماند و دید این داستان فرعی باعث ارتقای سریال خواهد شد یا خیر.

به گزارش شهرآرانیوز، جبار آذین منتقد سینما و تلویزیون گفت: سریال «دودکش۲» ضرباهنگ کندی دارد و مخاطب تکیه‌کلام‌های تکراری فصل نخست را مشاهده می‌کند.

 

جبار آذین درباره ارزیابی‌اش از سریال دودکش۲ اظهار داشت: در فصل نخست ظرفیت پردازش مسائل خانوادگی و اجتماعی با رویکرد طنز بسیار گویاتر، پویاتر و مقبول تر از فصل دوم بود. در فصل دوم بسترسازی برای حوادث اصلی بسیار کند صورت می‌گیرد. همچنین مخاطب بعضی برخوردها و تکیه کلام‌های تکراری در فصل نخست را در فصل دو مشاهد می‌کند.

 

وی با بیان این که هنوز اتفاق مهم و تعیین کننده ای در دودکش۲ ارائه نشده تاکید کرد: تمام همت فیلمنامه نویسان و کارگردان صرف حرکت در مسیر دودکش یک شده و موضوع اصلی سریال تحت الشعاع یافتن نیمه گمشده بهروز (با بازی امیرحسین رستمی) قرار گرفته است. این ماجرا باید در ادامه سبب ساز حوادث و ماجراهای جدید باشد و به ارتقای مضمونی و محتوایی سریال بینجامد.

 

این منتقد سینما افزود: هنوز موضوع نیمه گمشده بهروز هم به درستی مطرح نشده است. باید منتظر ماند و دید این داستان فرعی باعث ارتقای سریال خواهد شد یا خیر. مخاطب از این نوع سریال‌ها انتظار بازخوردهای حادثه ای دارد. اگر قرار باشد هیچ حرکت جذاب و پیگیرانه‌ای در بدنه داستان ایجاد نشود، طرح داستان های فرعی فقط به درازگویی در سریال می انجامد.

 

فصل نخست دودکش پُربارتر بود

وی با مقایسه سری اول و دوم این سریال گفت: در فصل نخست ظرفیت پردازش مسائل خانوادگی و اجتماعی با رویکرد طنز بسیار گویاتر، پویاتر و مقبول تر از فصل دوم بود. در مجموع با توجه به قسمت‌های پخش شده در دودکش۲ فصل نخست این سریال پربارتر بود. شاید در آینده شاهد پختگی شخصیت ها و نوآوری هایی در سریال «دودکش» باشیم.

 

به گفته آذین در فصل نخست روی موضوع قالیشویی به اندازه کافی مکث شده بود؛ ولی در دودکش۲ قالیشویی در حاشیه قرار گرفته و مسائل دیگری در مرکزیت سریال است.

 

این منتقد سینما با اشاره به این نکته که در دو سال اخیر سریال طنزی که جذاب باشد نداشتیم توضیح داد: تلویزیون در وضعیتی قرار گرفت که سریال هایش متوسط رو به پایین هستند. در این سریال‌ها نگاهی تکسویه و سلیقه ای به مسایل خانوادگی و اجتماعی دارد و جای طنز و شوخی و شادی آفرینی در آنها خالی است.

منبع: ایرنا


اینجا بخوانید: ساعت پخش و تکرار سریال دودکش ۲


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->