وقتی «برمودا» رازهای کامران نجف‌زاده را هم افشا می‌کند! تمساح خونی و سال گربه زیر سایه «مست عشق» «لوران کانته» کارگردان فیلم کلاس درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها
سرخط خبرها

«سریال دودکش» در فصل اول پُربارتر بود

  • کد خبر: ۷۵۲۷۵
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
«سریال دودکش» در فصل اول پُربارتر بود
یک منتقد سینما: هنوز موضوع نیمه گمشده بهروز هم به درستی مطرح نشده است. باید منتظر ماند و دید این داستان فرعی باعث ارتقای سریال خواهد شد یا خیر.

به گزارش شهرآرانیوز، جبار آذین منتقد سینما و تلویزیون گفت: سریال «دودکش۲» ضرباهنگ کندی دارد و مخاطب تکیه‌کلام‌های تکراری فصل نخست را مشاهده می‌کند.

 

جبار آذین درباره ارزیابی‌اش از سریال دودکش۲ اظهار داشت: در فصل نخست ظرفیت پردازش مسائل خانوادگی و اجتماعی با رویکرد طنز بسیار گویاتر، پویاتر و مقبول تر از فصل دوم بود. در فصل دوم بسترسازی برای حوادث اصلی بسیار کند صورت می‌گیرد. همچنین مخاطب بعضی برخوردها و تکیه کلام‌های تکراری در فصل نخست را در فصل دو مشاهد می‌کند.

 

وی با بیان این که هنوز اتفاق مهم و تعیین کننده ای در دودکش۲ ارائه نشده تاکید کرد: تمام همت فیلمنامه نویسان و کارگردان صرف حرکت در مسیر دودکش یک شده و موضوع اصلی سریال تحت الشعاع یافتن نیمه گمشده بهروز (با بازی امیرحسین رستمی) قرار گرفته است. این ماجرا باید در ادامه سبب ساز حوادث و ماجراهای جدید باشد و به ارتقای مضمونی و محتوایی سریال بینجامد.

 

این منتقد سینما افزود: هنوز موضوع نیمه گمشده بهروز هم به درستی مطرح نشده است. باید منتظر ماند و دید این داستان فرعی باعث ارتقای سریال خواهد شد یا خیر. مخاطب از این نوع سریال‌ها انتظار بازخوردهای حادثه ای دارد. اگر قرار باشد هیچ حرکت جذاب و پیگیرانه‌ای در بدنه داستان ایجاد نشود، طرح داستان های فرعی فقط به درازگویی در سریال می انجامد.

 

فصل نخست دودکش پُربارتر بود

وی با مقایسه سری اول و دوم این سریال گفت: در فصل نخست ظرفیت پردازش مسائل خانوادگی و اجتماعی با رویکرد طنز بسیار گویاتر، پویاتر و مقبول تر از فصل دوم بود. در مجموع با توجه به قسمت‌های پخش شده در دودکش۲ فصل نخست این سریال پربارتر بود. شاید در آینده شاهد پختگی شخصیت ها و نوآوری هایی در سریال «دودکش» باشیم.

 

به گفته آذین در فصل نخست روی موضوع قالیشویی به اندازه کافی مکث شده بود؛ ولی در دودکش۲ قالیشویی در حاشیه قرار گرفته و مسائل دیگری در مرکزیت سریال است.

 

این منتقد سینما با اشاره به این نکته که در دو سال اخیر سریال طنزی که جذاب باشد نداشتیم توضیح داد: تلویزیون در وضعیتی قرار گرفت که سریال هایش متوسط رو به پایین هستند. در این سریال‌ها نگاهی تکسویه و سلیقه ای به مسایل خانوادگی و اجتماعی دارد و جای طنز و شوخی و شادی آفرینی در آنها خالی است.

منبع: ایرنا


اینجا بخوانید: ساعت پخش و تکرار سریال دودکش ۲


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->