نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ
سرخط خبرها

نخستین بانوی مشهدی در اولین تیم‌ملی مچ‌اندازی زنان

  • کد خبر: ۷۵۵۵۱
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
  • ۱
نخستین بانوی مشهدی در اولین تیم‌ملی مچ‌اندازی زنان
ورزشکار طلایی استان، بخت حضور در رقابت‌های آسیایی را دارد و حالا در تیم ملی مچ اندازی کشورمان حضور دارد.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ تیم مچ‌اندازی بانوان خراسان‌رضوی هفته گذشته در رده‌های سنی جوانان، امید و بزرگ‌سالان در مسابقات کشوری با ۵ طلا، یک نقره و ۲ برنز درخشید. علاوه بر این مدال‌ها، اتفاق بزرگ دیگر دعوت ۲ ورزشکار خراسانی به اولین تیم‌ملی مچ‌اندازی بانوان بود. حالا یعقوبیان و مهران‌فر در آستانه تجربه‌ای بزرگ هستند و این شانس را دارند که مسابقات آسیایی این رشته را نیز تجربه کنند.


چهارمین دوره مسابقات مچ‌اندازی بانوان قهرمانی کشور به‌میزبانی شهر سرعین اردبیل برگزار شد و تیم بانوان هیئت بدن‌سازی و پرورش‌اندام خراسان‌رضوی که اولین حضور تیمی‌اش را در این مسابقات تجربه می‌کرد، با موفقیت‌هایی در بخش انفرادی و تیمی به مشهد بازگشت. ترانه خورشیدی، مهلا حسن‌آبادی، زهرا تاجزاد، غزاله عبدالهی، زهره فریمانه، هانیه بومری، مریم مهران‌فر، بی‌بی نرجس عالمشاه، حوریه رضاییان و شمیم یعقوبیان اعضای تیم خراسان‌رضوی در این مسابقات بودند. سرپرستی تیم استان برعهده صدیقه تبریزی بود.


ورزشکاران خراسان‌رضوی در روز اول این رقابت‌ها و در بخش دست‌راست موفق شدند مقام سوم تیمی را کسب کنند و در بخش انفرادی، مریم مهران‌فر در رده بزرگ‌سالان مدال طلا، مهلا حسن‌آبادی در رده امید مدال طلا، ترانه خورشیدی در رده جوانان مدال نقره و شمیم یعقوبیان‌فر در رده بزرگ‌سالان مدال برنز کسب کردند.
در روز پایانی این رقابت‌ها و در بخش چپ‌دست، تیم خراسان‌رضوی موفق شد مقام نایب‌قهرمانی در بخش تیمی را کسب کند و در بخش انفرادی، شمیم یعقوبیان‌فر در رده بزرگ‌سالان مدال طلا، مریم مهران‌فر در بزرگ‌سالان مدال طلا، ترانه خورشیدی در رده جوانان مدال طلا و مهلا حسن‌آبادی در رده امید مدال برنز کسب کردند.


پس از این رقابت‌ها، از خراسان‌رضوی ۲ نفر به تیم‌ملی دعوت شدند. شمیم یعقوبیان که علاوه بر بازیکنی، هدایت تیم خراسان‌رضوی را در این رقابت‌ها برعهده داشت و به‌عنوان نایب‌رئیس کمیته مچ‌اندازی بانوان نیز در هیئت پرورش‌اندام خراسان‌رضوی فعالیت می‌کند، درباره شانس حضورش در تیم‌ملی گفت: این اولین‌بار است که تیم مچ‌اندازی بانوان ایران شکل می‌گیرد و قرار است به مسابقات آسیایی اعزام شود. باتوجه‌به مدالی که در رده بزرگ‌سالان کسب شد، من و مهران‌فر به اردو فراخوانده شدیم. از مجموع ۷ رده وزنی بزرگ‌سالان، ۳ نفر برتر هر رده و درمجموع ۲۱ نفر دعوت شده‌اند، اما آن‌طور که فدراسیون تصمیم‌گیری کرده است، فقط ۲ نفر از بانوان را به رقابت‌ها اعزام می‌کند و به همین دلیل باید رقابت انتخابی برگزار شود.


او خاطرنشان کرد: ۱۹ مرداد مسابقات آسیایی برگزار می‌شود، اما هنوز چیزی مشخص نیست. نمی‌دانیم که باید خودمان تمرینات را شروع کنیم یا اردویی برگزار می‌شود، اما به‌هرحال اگر اعزام انجام شود، باید تا پایان همین هفته منتظر اعلام فدراسیون باشیم. این مسابقات اتفاق بزرگی است، زیرا تابه‌حال بانوان ما چنین فضایی را تجربه نکرده‌اند و می‌تواند گام بسیار بزرگی برای مچ‌اندازی بانوان باشد. در خراسان‌رضوی خوشبختانه رئیس هیئت استان بسیار خوبی از ورزشکاران حمایت کرد و بانوان استان نیز درحال پیشرفت‌اند و می‌شود به آینده این رشته امیدوار بود.


یعقوبیان درباره این رقابت‌ها گفت: در دوره‌های گذشته نهایت با ۳ نفر در مسابقات کشوری شرکت می‌کردیم، اما در این دوره اولین‌بار خراسان‌رضوی یک تیم به مسابقات اعزام کرد که این موضوع نشان‌دهنده پیشرفت این رشته در بین بانوان است. در سال‌های پیش استعدادیابی نشده بود و بازیکنان آماده رقابت نبودند، اما در این مدت روی این موضوع کار کردیم و حالا ورزشکاران خیلی خوبی داریم. تجربه متفاوتی نسبت به دوره‌های گذشته بود، اما از عملکرد تیم استان راضی هستیم. مسابقات قهرمانی کشور از رقابت‌های استانی و باشگاهی سطح بسیار بهتری داشت و بازیکنان خیلی خوبی از سراسر کشور در رقابت‌ها حاضر شده بودند.


او ادامه داد: سومین‌بار بود که من در مسابقات قهرمانی کشور شرکت می‌کردم، بااین‌حال بازهم برای من چالش‌برانگیز بود. در رده وزنی ۵۰ کیلوگرم که همیشه شرکت می‌کنم، سهم من در دست‌راست طلا بود، اما امسال با وجود رقبای قدرتمند دست‌راست سوم شد. به همین دلیل تصمیم گرفتم هرطور شده است با دست‌چپ مدال طلا کسب کنم تا جبران شود. از بهترین‌های دست‌چپ وزن ۵۰ کیلو کشور فقط من توانستم به جمع برترین‌های امسال صعود کنم و بقیه ورزشکاران حذف شدند و خوشبختانه درنهایت مدال طلا را به‌دست آوردم.


مربی مچ‌اندازی خراسان گفت: امسال شرکت‌کنندگان از ۲۲ استان در رقابت‌ها حضور داشتند و برخی ورزشکاران نیز از رشته‌های دیگر مانند صخره‌نوردی نخستین‌بار در مسابقات حاضر شدند و باعث شد مسابقات کمی متفاوت باشد. البته این ریسک را همه ورزشکاران قبول نمی‌کنند، زیرا مچ‌اندازی بسیار پرریسک است و امکان دارد ورزشکار برای همیشه آسیب ببیند. در رشته مچ‌اندازی بانوان، از شهرستان‌های مختلف استعدادیابی کردیم؛ از باشگاه‌های مختلف در جغتای، نیشابور و سبزوار بازدید کردیم تا بهترین‌ها و بانوان علاقه‌مند را شناسایی کنیم. در هر یک از رده‌های جوانان و امید یک ورزشکار را اعزام کردیم که هر ۲ نفر به مدال‌های طلا، نقره و برنز دست پیدا کردند و بقیه بازیکنان در بزرگ‌سالان بودند.


او تصریح کرد: تهران همیشه یکی از رقبای اصلی و مدعی است، آن‌هم نه به‌دلیل کیفیت رنگ مدال‌ها، بلکه به‌دلیل تعداد زیاد شرکت‌کننده‌ها که باعث می‌شود در رده‌های بالا قرار بگیرند. با وجود اینکه ورزشکاران آن‌ها ممکن است مدال هم کسب نکنند، صرف حضور آن‌ها نیز امتیاز دارد و جمع این امتیاز‌ها باعث قهرمانی این استان می‌شود، اما من ترجیح می‌دهم فقط بازیکنان آماده را اعزام کنم تا احتمال آسیب‌دیدگی ورزشکاران کم شود. امسال درمجموع تیم تهران در دست چپ و راست قهرمان شد، اما خراسان‌رضوی در دست راست دوم شد و در دست چپ به سومی رسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
0
0
اوووووف دستارو
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->