نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: با برنامه به میدان رقابت آمدیم و تلاش کردیم به وعده‌هایمان عمل کنیم

  • کد خبر: ۷۵۵۵۶
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: با برنامه به میدان رقابت آمدیم و تلاش کردیم به وعده‌هایمان عمل کنیم
نایب‌‎رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ما با برنامه به میدان رقابت آمدیم و مسائل شهری را با نخبگان مطرح کردیم.

جانقربان| شهرآرانیوز، حمیدرضا موحدی‌زاده، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، در صد و چهلمین جلسه علنی این شورا گفت: امروز مصادف با ولادت امام هادی (ع) است. ایشان می‌فرمایند ظلم‌کننده و کمک‌کننده به ظالم و کسی که سکوت می‌کند هر ۳ شریک هستند. خیلی مهم است که اگر ظلمی می‌بینیم سکوت نکنیم و خود نیز ظالم نباشیم.
وی با بیان اینکه در روز‌های آخر دوره پنجم شورای شهر مشهد هستیم و این ایام رو به پایان است، افزود: براساس آیات قرآن روزگار در گردش است تا مشخص شود که چگونه عمل می‌کنید. در گردش ممکن است روزگار آدم‌ها به یکدیگر ظلم کنند یا حتی ممکن است وقتی به قدرت می‌رسند وعده‌هایشان را فراموش کنند.
به گفته وی، ما با رأی گسترده مردم ۴ سال پیش مدیریت شهر را در دست گرفتیم و لیست امید روی کار آمد. در این سال‌ها تلاش کردیم به وعده‌هایمان عمل کنیم. افکارسنجی در این زمینه از سوی دانشگاه فردوسی انجام شده و رضایت نخبگان بیشتر بوده است، ولی در بین توده‌های مردم این رضایت کمتر بوده که به‌دلیل ضعف در اطلاع‌رسانی بوده است.
موحدی زاده ادامه داد: ما با برنامه به میدان رقابت آمدیم و مسائل شهری را با نخبگان مطرح کردیم. برنامه‌ای چهارساله را تصویب کردیم و شاخص‌ها کاملا مشخص است. با برنامه و شاخص‌ها و با شعار امید و زندگی وارد جامعه شدیم و سعی کردیم از فرصت‌های پیش‌رو استفاده کنیم.
وی افزود: مشهد را شهر فرصت‌ها معرفی کردیم و هویت شهر را هویتی منشوری تعریف کردیم. به این هم متهم شدیم که می‌خواهیم شهر مشهد را از وجه زیارتی خارج کنیم که این‌گونه نبود.به مسائلی مانند توس و فردوسی توجه کردیم و الان می‌توانیم در این زمینه سرمان را بالا بگیریم.ما با برنامه پیش رفتیم و مشخص بود که شهر هرسال تا چه اندازه باید رشد کند.
وی با اشاره بر اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری نیز تا جایی که توانستیم به‌ویژه پیش از کرونا فرصت‌های خوبی ایجاد کردیم و توانستیم بدهی‌های زیادی را نیز تسویه و تهاتر کنیم، افزود: تهدید‌هایی نیز وجود داشت، مانند سایه تحریم و بیکاری و فقر. بودجه‌هایی که ما می‌دیدیم، در اجرا دچار نوسان می‌شد و مشکلاتی ایجاد می‌کرد. درخواست‌ها نیز در جامعه متنوع است و نقد‌های منصفانه و غیرمنصفانه همیشه وجود دارد و منتقدانی در جریان، خارج از جریان و مخالفان و رقبایی داشتیم.
به گفته وی، در سال‌های آینده روی نقاط ضعفمان کار خواهیم کرد تا در دفعات دیگر تکرار نشود. همچنین در انتخابات حدود دوسوم مردم مشارکت نکردند که این موضوع را نیز ارزیابی و نقاط قوت را تقویت خواهیم کرد.

 

با قلبی آرام شهر را به منتخبان دور جدید تحویل می‌‌دهیم

محمدحسین ودیعی، رئیس کمیسیون اقتصادی، در نطق پیش از دستور امروز نیز خطاب به شهروندان مشهدی گفت: در آخرین نطق پیش از دستور خود می‌خواهم نکاتی را به مردم عرض کنم؛ نکته اول موضوع بدهی‌هایی است که مطرح می‌شود. بدهی‌های بلندمدت کاری به صرف شهروندان است و ما با نرخ تأمین مالی ۱۸ و در بدترین حالت ۲۵ درصد تأمین مالی داشتیم و توانستیم نرخ را کاهش دهیم و با حدود ۲۲ درصد کار کنیم.

وی ادامه داد: نکته دیگر بدهی ارزی از دوره سوم برای تأمین مالی قطارشهری است که تلاش کردیم این بدهی را استهمال دهیم. منابع این شهر باید در سطح ملی دیده شود. در ترازنامه حساب‌رسی سال ۹۹ حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان بدهی دیده می‌شود که حدود ۹ هزار میلیارد تومان بدهی‌های بلندمدت و حدود ۲ هزار میلیارد تومان بدهی‌های کوتاه‌مدت است. سود اوراق مشارکت و سهم دولت در این بدهی دیده نشده است که این سود در دوره ششم هزینه خواهد شد.

به گفته وی، وضعیت شهرداری از نظر منابع قابل واگذاری خوب است و منابع جدیدی شناسایی شده است. موضوع دیگر این است که می‌گویند ما به‌شدت درحال وام‌گرفتن هستیم که این حرف درست نیست. ما حدود ۴۵۰ میلیارد تومان وام دریافت کرده‌ایم که کمتر از رقم پیش‌بینی‌شده بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از افتخارات ما به‌سرانجام‌رساندن پروژه‌هاست و به‌ فرموده حضرت امام(ره) با قلبی آرام شهر را به منتخبان دور جدید تحویل می‌دهیم.

در ادامه، جلسه امروز وارد دستور شد. مصوبات عبارت‌اند از:

- واگذاری زمینی ۸ هکتاری از اراضی قند شیرین به دانشگاه علوم پزشکی مشهد
۱۸ ماه بعد از تصویب و ابلاغ این مصوبه چنانچه اقدام اجرایی انجام نشود و پیشرفت ۱۵ درصدی فیزیکی وجود نداشته باشد، زمین به شهرداری عودت داده خواهد شد.

  • الزام شهرداری مشهد به استفاده از مشاوران بومی
    گفتنی است درصورت عدم وجود مشاور بومی با صلاحیت مورد نظر برای مطالعات درجه دو و سه، در صورت واگذاری خدمات مشاوره‌ای موضوع طرح به مشاور غیر‌بومی الزام به تنظیم مشارک‌نامه رسمی با حداقل انجام ۳۰ درصد خدمت قرارداد با مشاوران بومی را در اسناد مناقصه منعکس نماید.

- اعمال محدودیت زمانی در فعالیت‌های مزاحم، دارای آلودگی صوتی و ایجاد کننده محدودیت ترافیکی کارگاه‌های ساختمانی
براساس این مصوبه مصادیق شناسایی و ایام و ساعت تعیین خواهد شد و محدودیت‌هایی برای حمل مصالح و تردد ماشین آلات سنگین در ساعات شنبه روز تعیین می‌شود.

دستورالعمل و کتابچه این مصوبه از طریق پیوست پروانه‌های عمرانی، ساختمانی یا سایر طرق به اطلاع فعالان حوزه عمرانی، ساختمانی و شهروندان خواهد رسید.

انعقاد قرارداد پروژه مشارکتی مجتمع مسکونی و تجاری سوسن نیز به تصویب رسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->