توزیع فصل سوم «پدرخوانده» + زمان پخش تخصیص یارانه خرید از نمایشگاه کتاب برای دانش‌آموزان و فرهنگیان آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌یابی نمایش «هیس» به فستیوال کلاسیک روسی سعدی یکی از خود ماست بهمن هاشمی تهیه‌کننده شد فراخوان مسابقه مطبوعاتی انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران تئاتر «کیانو ریوز» در فیلم «سیستم سرگرمی خراب است» زنده‌یاد رضا داوودنژاد با «زندگی به شرط خنده» روی آنتن + زمان پخش آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) جایزه بهترین بازیگر جشنواره زنان بیروت در دستان صحرا اسدالهی پوستر جشنواره کن ۲۰۲۴ رونمایی شد + عکس بررسی فروش سینما‌های خراسان رضوی در ماهی که گذشت | «بی بدن» مشهدی‌ها در سایه «تمساح خونی» برگزیدگان پویش رسانه‌ای «ققنوس قلم» معرفی شدند + اسامی بازتاب اندیشه اسلامی در منظومه فکری سعدی برنامه‌های رادیو برای نمایشگاه کتاب تهران + زمان پخش تصویر شهر در بوم شعر سهراب سپهری
سرخط خبرها

نگاهی به فیلم‌هایی که احتمالا در چهلمین دوره جشنواره فجر رونمایی می‌شوند

  • کد خبر: ۷۶۱۰۹
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹
نگاهی به فیلم‌هایی که احتمالا در چهلمین دوره جشنواره فجر رونمایی می‌شوند
در ادامه نگاهی داریم به آثاری که با حضور هنرمندان مشهدی درحال ساخت هستند و همچنین برخی از مهم‌ترین فیلم‌هایی که با وجود وضعیت قرمز بیشتر شهر‌های کشور و روند کند واکسیناسیون همچنان مراحل تولیدشان را طی می‌کنند.

شکیبا افخمی‌راد | شهرآرانیوز - تنها چند روز پس از پایان سی وهشتمین دوره جشنواره فیلم فجر بود که خبر شیوع کرونا در کشور و تعطیلی بسیاری از اماکن و مشاغل از جمله سینما‌ها منتشر شد. اتفاقی که معادلات اکران سینما‌ها را برهم زد و بسیاری از آثار را پشت در سینما‌ها گذاشت. به طوری که بعد از گذشت یک سال ونیم از پایان سی وهشتمین دوره جشنواره فیلم فجر از مجموع ۲۹ فیلم راه یافته به بخش سودای سیمرغ و نگاه‌نو تنها ۱۰ فیلم به صورت آنلاین یا در سینما‌ها اکران شده اند.

 

در جشنواره سی ونهم هم ۱۱۰ فیلم متقاضی اکران شدند که ۱۶ فیلم در بخش سودای سیمرغ به نمایش درآمدند، هیچ کدام از این ۱۱۰ اثر هنوز اکران نشده اند و تنها فیلم‌های «تک تیرانداز» و «یدو» در تلویزیون به نمایش درآمده اند. درکنار این آثار، فیلم‌هایی هم تولید شده اند که متقاضی حضور در جشنواره نبودند، اما الان در صف اکران قرار دارند. صفی که طولانی‌تر از هر زمان دیگری است و حتی اگر همین امروز سینما‌ها در شرایط عادی فعالیت کنند، مدت زمان زیادی برای خلوت شدن آن لازم است. با این حال، روند فیلم سازی در کشور هرچند کندتر از قبل، ولی همچنان ادامه دارد و این روز‌ها آثار مختلفی در حال طی کردن مراحل تولید خود هستند، آثاری که احتمالا برای رونمایی در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر آماده می‌شوند.

 

در این شرایط فیلم‌های که از ساختشان بیش از یک سال می‌گذرد وضعیت نگران کننده تری برای اکران دارند. چون احتمالا با بهبود اوضاع، سینماداران به سراغ اکران فیلم‌های جدیدتر می‌روند، فیلم‌هایی که بحث‌ها درباره ساختشان داغ است. در میان آثاری که این روز‌ها مراحل تولیدشان درحال پیگیری است سینماگران مشهدی هم حضور پررنگی دارند.

 

چهره‌های شناخته‌شده مشهدی در کنار بازیگران و اهالی تئاتر شهرمان درحال ساخت آثار و یا نقش‌آفرینی در فیلم‌های مختلفی هستند که شانس اکران در فجر امسال را دارند. علاوه بر این، در میان آثار درحال تولید، ۳ اثر، بخشی یا تمامی مراحل تولیدشان را در مشهد پشت سرگذاشتند. در ادامه نگاهی داریم به آثاری که با حضور هنرمندان مشهدی درحال ساخت هستند و همچنین برخی از مهم‌ترین فیلم‌هایی که با وجود وضعیت قرمز بیشتر شهر‌های کشور و روند کند واکسیناسیون همچنان مراحل تولیدشان را طی می‌کنند.


فیلم برداری ۳ اثر در مشهد

 

تصویر الهام کردا در فیلم «بدون قرار قبلی» بهروز شعیبی

 

بهروز شعیبی، سینماگر مشهدی در اسفند سال گذشته فیلم جدیدش به نام «بدون قرار قبلی» را کلید زد. اثری با محوریت ارادت به امام رضا (ع) که بخشی از آن در مشهد جلوی دوربین رفته است. مصطفی زمانی، صابر ابر و الهام کردا از بازیگران این فیلم هستند که اسامی شان رسانه‌ای شده است. شعیبی در حالی پنجمین فیلمش را کلید زده که فیلم چهارمش «روز بلوا» هنوز اکران نشده است. براساس خبر‌های منتشر شده فیلم نامه «بدون قرار قبلی» را فرهاد توحیدی و مهدی تراب بیگی با نگاهی به یکی از داستان‌های مصطفی مستور نوشته اند.


امسال فیلم دیگری هم در مشهد جلوی دوربین رفته که «اینان» نام دارد. فیلمی به کارگردانی رهبر قنبری که از حضور جمعی از بازیگران سینما و تئاتر خراسان از جمله احمد ریحانه، علیرضا ضیاء چمنی، شاپور‌ترکمن سرابی و زهره مرادی بهره گرفته است. در کنار آن‌ها بازیگران دیگری، چون صبا سهیلی، سپیده آرمان و مرتضی‌قرغانی نیز به ایفای نفش می‌پردازند. «اینان» داستان عماد یک جوان سی ساله را روایت می‌کند که برادرش نیازمند اهدای عضو است. عماد برای یافتن عضو پیوندی راهی مشهد می‌شود، اما این سفر طولانی و غیرمنتظره تجربیات و آشنایی با افرادی را در پی دارد که باور‌های قبلی اش را به چالش می‌کشد و عشقی زمینی او را به درکی تازه از زندگی می‌رساند.


فیلم سینمایی «پینگ پنگ» به کارگردانی دانوش یزدان پناه و احسان روحی از اهالی تئاتر مشهد و با حضور رضا صابری، افسانه بایگان و محمدرسول صفری از دیگر آثاری است که در سال ۱۴۰۰ جلوی دوربین رفته است. این فیلم که موضوعی اجتماعی دارد در یک خانه قدیمی در محله رضاشهر مشهد مراحل تولیدش را پشت سرگذاشته است.


بازگشت دو بازیگر مشهدی به سینما

 

نگاهی به فیلم‌هایی که احتمالا در چهلمین دوره جشنوارده فجر رونمایی می‌شوند

 

ساعد سهیلی بازیگر مشهدی سینما که فیلم‌های «گشت ۳» و «روز صفر» را آماده اکران دارد، این روز‌ها در فیلم «شهرک» به کارگردانی علی حضرتی جلوی دوربین رفته است. حامد بهداد دیگر بازیگر مشهدی هم حضور در دو فیلم «پیرپسر» ساخته اکتای براهنی و «باب مارلی» به کارگردانی داود خیام سینماگر مشهدی را پذیرفته که درصورت آماده شدن این دو می‌توانیم منتظر حضور پررنگ بهداد در چهلمین دوره جشنواره فجر باشیم.


از میان دیگر آثار مهمی که این روز‌ها درحالی طی کردن مراحل تولید و پس از تولید خود هستند می‌توان به «شبگرد» به کارگردانی فرزاد موتمن اشاره کرد. فیلم برداری این اثر با حضور امیر آقایی، روشنک گرامی، مهشید افشارزاده و امیرحسین فتحی در نیمه تیر به پایان رسید و «شبگرد» این روز‌ها مراحل فنی اش را پشت سر می‌گذارد. «ملاقات خصوصی» اولین ساخته سینمایی امید شمس نیز از جمله آثاری است که احتمالا برای فجر امسال آماده می‌شود. روز گذشته اعلام شده فیلم برداری این اثر با حضور پریناز ایزدیار، هوتن شکیبا و ریما رامین فر آغاز شده است.

 

نگاهی به فیلم‌هایی که احتمالا در چهلمین دوره جشنوارده فجر رونمایی می‌شوند

 

بهزاد فراهانی بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر و تلویزیون امسال ساخت فیلم عاشقانه «مهمانی از کارائیب» را کلید زده است. رضا بابک، بیوک میرزایی، شقایق فراهانی، کامران تفتی، رامین ناصرنصیر، مهناز غمخوار، فهیمه رحیم نیا و آذرخش فراهانی از بازیگرانی هستند که در این اثر جلوی دوربین رفته اند. تریلر سیاسی - عاشقانه «خط نجات» به کارگردانی وحید موسائیان و تهیه کنندگی آزیتا موگویی یکی از آثاری است که خبر ساختش رسانه‌ای شده،  ولی اطلاعات دیگری از آن در دست نیست جز اینکه امیر آقایی و پگاه آهنگرانی از بازیگران اصلی «خط نجات» هستند.


چند فیلم مهم درحال تولید

 

نگاهی به فیلم‌هایی که احتمالا در چهلمین دوره جشنوارده فجر رونمایی می‌شوند

 

مسعود کیمیایی که این روز‌ها فیلم «خون شد» را در اکران آنلاین دارد درحال پیگیری مراحل پس از تولید اثر جدیدش به نام «خائن کشی» است. اثری که گروه بازیگران متفاوتی با دیگر آثار این کارگردان دارد. فرهاد آئیش، امیر آقایی، مهران مدیری، سارا بهرامی، پانته آ بهرام، اندیشه فولادوند، حمیدرضا آذرنگ، سام درخشانی، الهام‌حمیدی، نرگس محمدی، نسیم‌ادبی، فریبا نادری، شکیب‌شجره و پولاد کیمیایی، از جمله بازیگرانی هستند که در «خائن کشی» به ایفای نقش پرداخته اند. در روز‌های گذشته هم زمان با تولد هشتاد سالگی مسعود کیمیایی اولین تیزر از پشت صحنه این اثر که داستانش گذری به ماجرای ملی شدن صنعت نفت دارد نیز منتشر شده است.


رضا میرکریمی که آخرین بار با فیلم «قصر‌ شیرین» در جشنواره فیلم فجر حضور داشت به نظر می‌رسد بعد از سه سال قرار است با فیلم «نگهبان شب» راهی این رقابت شود. فیلمی که در ابتدا قرار بود نوید محمدزاده بازیگر اصلی آن باشد، اما با انصراف او محسن کیایی برای حضور در این اثر انتخاب شد. در کنار کیایی تورج الوند، لاله مرزبان و ویشکا آسایش و کیومرث پوراحمد (حضور افتخاری) نیز به ایفای نقش می‌پردازند.


هرچند نوید محمدزاده از حضور در فیلم «نگهبان شب» انصراف داد، اما در دوران کرونا در دو اثر دیگر جلوی دوربین رفت. یکی از این فیلم هاکه «تفریق» به کارگردانی مانی حقیقی است محمدزاده برای اولین بار با ترانه علیدوستی هم بازی شده است. فیلم برداری «تفریق» به پایان رسیده و این روز‌ها در مرحله تدوین قرار دارد. دیگر فیلمی که محمدزاده در آن به ایفای نقش پرداخته «شب، داخلی، دیوار» به کارگردانی وحید جلیلوند است. او در این اثر نقش یک نابینا را بازی می‌کند.


حضور کم رنگ سینماگران زن

منیر قیدی، سازنده فیلم «ویلایی ها» از معدود کارگردانان زن سینمای ایران است که این روز‌ها ساخت فیلم جدیدی را کلید زده است. این فیلم که «دسته دختران» نام دارد بر اساس روایت‌های واقعی از مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر در دفاع مقدس ساخته شده است. نیکی کریمی، پانته آ پناهی ها، فرشته حسینی، هدی زین العابدین و صدف عسگری از جمله بازیگرانی هستند که در «دسته دختران» جلوی دوربین رفته اند.

 

فیلم برداری فیلم سینمایی «خانه شیشه ای» به کارگردانی امیر پورکیان و تهیه کنندگی امیر سیدزاده، سینماگر مشهدی با محوریت پرداختن به فعالیت پاپاراتزی‌ها نیز به پایان رسیده است از این رو می‌توان انتظار داشت که این اثر هم بعد از طی کردن مراحل پس از تولید در چهلمین دوره جشنواره فجر رونمایی شود. «چهره به چهره» به کارگردانی بابک بهرام بیگی با بازی هانیه توسلی، رضا بهبودی، شبنم مقدمی، «پسران دریا» به کارگردانی افشین هاشمی، فیلم سینمایی «احمد به تنهایی» به کارگردانی حسین مهکام با نقش آفرینی سهیل مستجابیان، محمود کلاری، بابک کریمی، سروش صحت دیگر آثار درحال تولید هستند.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->