عمان: ایران می‌تواند نقش موثری در ایجاد آتش‌بس در غزه ایفا کند ​​​​​​​بورل: اتحادیه اروپا بر سر تحریم شهرک‌نشینان افراطی صهیونیست به توافق رسید وزیران صهیونیست تهدید به ترک کابینه نتانیاهو کردند صحت انتخابات مجلس در تمامی حوزه‌ها تایید شد دریادار تنگسیری: گذشت زمانی که آمریکا و انگلیس بتوانند نفت این ملت را بدزدند آمریکا، خواستار توضیح اسرائیل درباره اسارت خبرنگار الجزیره شد آمریکا به پیروزی پوتین در انتخابات روسیه واکنش نشان داد تماس تلفنی بایدن و نتانیاهو در میانه تنش‌ها در مورد غزه سازمان ملل: قحطی قریب الوقوع در شمال غزه بحرانی بی‌سابقه است حمله‌های هوایی شدید آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نماینده منتخب مسجدسلیمان در مجلس تغییر کرد + فیلم گوترش: گزارش‌ها درباره ناامنی غذا در غزه تکان دهنده است شهادت مدیر عملیات پلیس نوار غزه پس از هلاکت یک صهیونیست مجلس شهرداری‌ها را مکلف به صدور مجوز حفاری فیبر نوری در معابر کرد آیا مرگ چارلز سوم، پادشاه انگلستان صحت دارد؟ + بیانیه کاخ باکینگهام معاون وزیر کشور: ۲۷ شهرستان در ایام انتخابات ظرفیت بروز ناآرامی را داشت | داعش هم انتخابات را هدف گرفت مرحله دوم انتخابات مجلس ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود نخستین اظهار نظر انتخاباتی ترامپ درباره ایران تایید صحت انتخابات مجلس در ۱۸۹ حوزه انتخابیه دیگر (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) رئیس‌جمهور: سوداگری در حوزه غذا پذیرفتنی نیست | کسانی که با جان مردم بازی می‌کنند، به قانون سپرده شوند فرماندار مشهد: دغدغه مسئولان پابرجا ماندن سرمایه اجتماعی است طالبان: مواضع مرزی پاکستان را زیر آتش گرفتیم + فیلم
سرخط خبرها

تعطیلی دو هفته‌ای کشور امروز تصمیم‌گیری می‌شود (۱۲ مردادماه ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۷۶۳۵۳
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
  • ۱
تعطیلی دو هفته‌ای کشور امروز تصمیم‌گیری می‌شود (۱۲ مردادماه ۱۴۰۰)
وزیر بهداشت در نامه‌ای به مقام معظم رهبری درخواست تعطیلی دو هفته‌ای کشور را داده بود و دیروز ایشان از رئیس‌جمهور خواستند این موضوع در ستاد ملی کرونا بررسی شود. حالا این ستاد اعلام کرده که پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای امروز بررسی می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، روزانه بیش از ۳۵ هزار نفر به کرونا مبتلا می‌شوند، تعداد کشته‌ها به ۴۰۰ نفر در روز رسیده و معاون وزیر بهداشت هشدار داده تا یک ماه و نیم آینده آمار رسمی قربانیان کرونا به ۶۰۰ نفر در روز هم می‌رسد.

حالا وزیر بهداشت درخواست تعطیلی دو هفته‌ای کشور را داده و دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا هم اعلام کرده است پیشنهاد تعطیلی دو هفته کشور امروز ۱۲ مرداد بررسی می‌شود.

دو روز پیش، سعید نمکی در نامه‌ای به مقام رهبری نوشت: «شاید دو هفته تعطیلی جدی و ایستادگی و بکارگیری نیرو‌های نظامی و انتظامی و برخورد محکم با شکستن پروتکل‌ها بتواند تا حد قابل توجهی از چرخش ویروس و بار بیمارستان‌ها و فشار نفس‌گیر بر همکاران ما بکاهد.»

نمکی در این نامه تاکید کرده که درخواستش تعطیلی و قرنطینه سراسری است و نه تعطیلی مانند تعطیلات شش روزه تهران که «همه رستوران‌ها و محل‌های کسب‌و‌کار باز بود. تعداد قابل توجهی به سفر، به‌ویژه استان‌های شمالی رفتند.»

دستور مقام معظم رهبری برای تعطیلی دو هفته‌ای

یکروز پس از این درخواست، رهبری در نامه‌ای به رئیس جمهور اعلام کردند «پیرو هشدار وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و پیشنهاد تعطیلی بخاطر بیماری همه‌گیر، مقتضی است این موضوع در ستاد ملی کرونا مطرح و بررسی شود و هر اقدامی که لازم است انجام گیرد».

این دستور امروز بررسی می‌شود و احتمال دارد که قرنطینه سراسری در کشور اجرا و همه جا دو هفته تعطیل شود.

از ابتدای سال جاری، دو بار محدودیت‌های ۱۰ روزه در تهران و بسیاری از شهر‌ها وضع شده است. هفته گذشته هم تهران به مدت شش روز تعطیل شد. اما در این سه بار تعطیلی، محدودیت‌های وضع شده اعمال نشد. نه گروه‌های شغلی غیرضروری تعطیل شدند و نه ادارات دولتی و خصوصی. رفت و آمد‌ها در سطح شهر به قوت خود باقی بود.

حتی در تعطیلات شش روزه تهران، تعداد زیادی از مردم به سفر رفتند و اعمال جریمه یک میلیونی و ممنوعیت ورود و خروج از و به شهر‌های قرمز اجرا نشد.

اما این بار وزیر بهداشت اعلام کرده که تعطیلی دو هفته‌ای تنها در صورتی می‌تواند در پیشگیری از کرونا موثر باشد که نیرو‌های نظامی و انتظامی تمام توان خود را به کار بگیرند و و برخورد محکمی داشته باشند.

اما در صورتی که ستاد ملی مقابله با کرونا با این تعطیلی موافقت کند، اما نتواند قرنطینه سراسری برقرار کند، احتمالا باید منتظر افزایش مسافرت‌های تابستانی و شیوع بیشتر کرونا بود.

حالا باید منتظر ماند و دید ستاد ملی مقابله با کرونا چه تصمیمی درباره تعطیلی دو هفته‌ای کشور می‌گیرد و در صورت تصویب تعطیلی، قرنطینه سراسری از چه زمانی اجرا می‌شود.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی اصغر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
0
0
سلام واقع تهران سیاه شده
ی فکری برای تهران بکنید من خودم تا الان سه نفر رو از دست دادم تورو خدا ی کاری بکنید اقای نمکی
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->